۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین اولین ایستگاه مطالعه شهرستان البرز افتتاح شد/ باید انگیزه مردم را برای مطالعه کتاب افزایش داد
کد خبر: ۱۱۳۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

اولین ایستگاه مطالعه شهرستان البرز افتتاح شد/ باید انگیزه مردم را برای مطالعه کتاب افزایش داد

حسن پور: در بحث کتابخانه ها باید نرم افزاری و فکری عمل نماییم و انگیزه مردم را برای مطالعه کتاب افزایش داد.

اولین ایستگاه مطالعه شهرستان البرز افتتاح شد/ باید انگیزه مردم را برای مطالعه کتاب افزایش داد
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، اولین ایستگاه مطالعه شهرستان البرز با حضور مدیر کل کتابخانه های استان قزوین و فرماندار شهرستان البرز و دیگر مسئولین شهرستان البرز در محل درمانگاه تأمین اجتماعی شهر الوند واقع در سه راه مدرسه به بهره برداری رسید.
غلامرضا حسن‌پور، فرماندار شهرستان البرز در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان البرز، با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در نگهداری کتابخانه ها، هزینه های جاری آن است تصریح نمود: در بحث نگهداری کتابخانه ها و مشکلات مربوط به آن سه راه حل وجود دارد و اول این است که باید کتابخانه هایی بزرگ و با فضای زیاد احداث نماییم و امکانات و منابع را به صورت متمرکز در آن قرار دهیم.
وی افزود: مورد دوم این است که باید تعداد کتابخانه ها را به اندازه کوچک در سطح شهرستان بالا ببریم که هزینه بر است.
اما مورد سوم تغییر در روش کتابخانی است و باید نگرش ها را تغییر دهیم.
حسن پور ادامه داد: دنیای امروز به سمت استفاده مفید ضمن کاهش هزینه ها پیش می رود.
از مشکلاتی که در مورد کتابخانی در جامعه ما وجود دارد رغبت و حوصله کم برای کتاب خواندن است اما می توان روش های خواندن را متنوع نمود( مثلاً به جای کتاب از سی دی استفاده نماییم).
فرماندار شهرستان البرز با بیان اینکه در بحث کتاب و کتابخانی باید نرم افزاری عمل نماییم، خاطرنشان کرد: باید در مردم انگیزه ایجاد شود و ما باید رویکردمان به سوی آینده پیش برود و باید علل کتابخانی مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: برای رشد سطح علمی و ارتقای کیفیت کتابخانه ها باید از نظر درونی عنوان کتاب ها را افزایش دهیم و نیز نظر اعضای کتابخانه ها را در رابطه با اینکه چه کتاب هایی را بیشتر برای خواندن ترجیح می دهند جویا شویم.
حسن پور در پایان گفت: پیشنهاد من این است که شورای شهر در بحث کتاب و کتابخانی سرمایه گذاری نماید ضمن اینکه موضوع فرهنگ سازی باید در نظر گرفته شود و اولویت فرهنگی شورای شهر در بحث فرهنگی این باشد که بتواند یک کتابخانه مرکزی در شهر الوند احداث نماید.
انتهای پیام /

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان