۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین واکنشها به طرح روسیه/بی اعتمادی افکار عمومی آمریکا به وعده های مسئولان کاخ سفید
کد خبر: ۱۱۳۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

واکنشها به طرح روسیه/بی اعتمادی افکار عمومی آمریکا به وعده های مسئولان کاخ سفید

واکنشها به طرح روسیه درباره نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه در حالی ادامه دارد که مردم آمریکا با برگزاری تظاهرات گسترده به وعده های وزیران خارجه و دفاع این کشور درباره عدم تاثیر اقتصادی جنگ احتمالی علیه سوریه به دیده تردید می نگرند.

واکنشها به طرح روسیه/بی اعتمادی افکار عمومی آمریکا به وعده های مسئولان کاخ سفید
به گزارش صبح قزوين به نقل از شبکه روسیاالیوم، الکسی پوشکف رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت: اجرای طرح روسیه درباره قرار گرفتن تسلیحات شیمیایی سوریه زیر نظارت بین المللی مانع از جنگ بزرگ در خاورمیانه می شود.

وی افزود: اجرای این طرح به مفهوم به تعویق انداختن عملیات نظامی یا صرف نظر کردن از آن است.

پوشکف بیان کرد: اوباما که می کوشدصلح جو باشد و این طرح روسیه به نفع اوست و این راهی برای برون رفت از بحران در سوریه و حل سیاسی و دیپلماتیک آن است.

وی از کاسته شدن از احتمال حمله نظامی آمریکا خبر داد.

از سوی دیگر عمار بلانی سخنگوی وزارت خارجه الجزایر ضمن حمایت ازطرح روسیه گفت: الجزایر از همه طرحهایی که شبح جنگ را از بین می برد حمایت می کند و از همین رو ما از طرح روسیه که در حل بحران سوریه تاثیر به سزایی دارد استقبال می کنیم.

وی افزود: به اعتراف بسیاری، جنگ راه حل مناسبی نیست.
راهکار حل بحران سوریه سیاسی و نشست ژنو برای تحقق گفتگو میان طرفهای درگیر در سوری است.

از سوی دیگر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز ضمن حمایت از طرح روسیه درباره سوریه گفت: ما منتظر بودیم که مذاکرات روسیه و آمریکا نتیجه بخش باشد که این گونه شده است.

وی تاکید کرد: اتحادیه عرب از این طرح با صدور بیانیه ای رسمی حمایت خواهد کرد.

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان نیز ضمن تایید از طرح سوریه برای نظارت بین المللی از تسلیحات شیمیایی سوریه گفت: لبنان بر حل مسالمت آمیز بحران در سوریه تاکید دارد و امیدواریم که پیشنهاد روسیه برای حل بحران سوریه موثر واقع افتد.

از سوی دیگر شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود در جده عربستان طرح روسیه را موجب توقف خونریزی ها در سوریه ندانست.

این درحالی است که شبکه روسیاالیوم در گزارشی با اشاره به تظاهرات گسترده آمریکایی ها علیه حمله نظامی احتمالی به سوریه درباره نتایج اقتصادی آن هشدار داد.

در گزارش این رسانه روسی آمده است: حمله نظامی به سوریه آرزوهای آمریکایی ها درباره جهش و پیشرفت اقتصادی شان را از بین برده است به ویژه که آنها از تاثیرات جنگ عراق و افغانستان آگاه هستند و خواهان اختصاص بودجه ای که برای حمله به سوریه در نظر گرفته شده است برای رشد اقتصادی کشور خودشان هستند.

این شبکه روسی بیان کرد: گویا آمریکایی ها به اظهارات جان کری وزیر خارجه کشورشان درباره تقبل هزینه جنگ از سوی کشورهای عربی و نیز اظهار نظر چاک هگل وزیر دفاع آمریکا که هزینه جنگ را ناچیز خوانده بود، اعتقادی ندارند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان