۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین والدین، کودکان را با راه های مراقبت از خود آشنا کنند
کد خبر: ۱۰۶۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

برای پیشگیری از کودک آزاری؛

والدین، کودکان را با راه های مراقبت از خود آشنا کنند

كودك آزاري جسمي، عاطفی و جنسي، غفلت و بي توجهي و سوء استفاده صنعتي، انواع کودک آزاری است. آشنا کردن کودکان با راه های مراقبت از خود توسط والدین، اصل مهم در پیشگیری از کودک آزاری است.

 والدین، کودکان را با راه های مراقبت از خود آشنا کنند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، فاطمه نوری کارشناس مسوول گروه سلامت روان مرکز بهداشت استان قزوین با اشاره به شيوع زياد پديده كودك آزاري جنسي و جدي بودن آسيب هاي ناشي از آن، به استفاده از روش هاي مناسب براي پيشگيري از آزار جنسي كودكان در عين عدم محروم سازي آنها از امكانات محيطي تأکید کرد.
ایشان کودک آزاری جنسی را تماس جنسي يك فرد بزرگسال (بالاي 18 سال) با يك كودك تعریف کرد و گفت: این کار به شکل لمس كردن بدن از روي لباس يا بدون لباس، تماس جنسي، عكسبرداري يا تصويربرداري جنسي و انتشار تصاوير و پيام هاي جنسي براي كودكان در اينترنت و رسانه ها می باشد.
این کارشناس، آشنا کردن کودکان با روش های شایع مهاجمان( توسل به زور، فريب دادن، تطمیع یا رشوه دادن به قرباني) و آموزش به آنان برای مراقبت از بدنشان( اجازه ندادن به مهاجمان برای لمس قسمت هاي خصوصي بدن شان) را از مهمترین روش هایی دانست که می توان از بروز این اتفاق پیشگیری کرد و اظهار داشت: کودکان باید یاد بگیرند که اگر موردی برای آنان اتفاق افتاد، موضوع را به والدین اعلام کنند.
گفتنی است، نوری سخنان خود را در کارگاه آموزشی پیشگیری از کودک آزاری از سری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی که توسط گروه گسترش و سلامت روان، اجتماعی، اعتیاد و الکل حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه، برای مدیران، مربیان بهورزی و کارشناسان مسوول جلب مشارکت های مردمی روز سوم شهریور 1392 در مرکز بهداشت استان برگزار شد، بیان کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان