۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بودجه ۵۲ میلیارد دلاری آمریکا برای جاسوسی و ناتوانی در پیش بینی تهدیدها
کد خبر: ۱۰۶۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بودجه ۵۲ میلیارد دلاری آمریکا برای جاسوسی و ناتوانی در پیش بینی تهدیدها

جدیدترین اسناد فاش شده در خصوص سازمان جاسوسی آمریکا نشان می دهد که این نهاد سالانه ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه دریافت می کند، اما در پیش بینی تهدیدها هچنان ناتوان است.

بودجه ۵۲ میلیارد دلاری آمریکا برای جاسوسی و ناتوانی در پیش بینی تهدیدها
به گزارش صبح قزوين به نقل از ایندیپندنت، نهادهای اطلاعاتی آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی مرکزی خاص را برای جمع آوری اطلاعات دایر کرده اند اما این نهاد در پیش بینی تهدیدهای پیش روی ایالات متحده همچنان ناتوان است.

بر اساس بودجه های مخفی آمریکا، آژانس امنیت ملی آمریکا برای سال جاری میلادی 2013 میلادی 52 میلیارد و 600 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

موضوع بودجه های مخفی بحثی است که هیچ گاه به اطلاع مردم آمریکا نمی رسد، اما اسناد افشا شده از سوی "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا، به خوبی بودجه های مخفی موجود در آمریکا را نشان می دهد.

به نوشته ایندیپندنت، هر چند از سال 2007 میلادی دولت هزینه های خود در بخش های اطلاعاتی و امنیتی را منتشر می کند، اما هیچگاه از این هزینه های مخفی و بودجه های چند میلیاردی آن، که در اسناد اسنودن به آنها اشاره شده، مطلبی در اختیار مردم آمریکا قرار نگرفته است.

بر اساس این گزارش، هر چند که دولت آمریکا به دلیل کسری بودجه و تلاش برای جبران آن مجبور به کاهش بودجه های اغلب نهادها به ویژه پنتاگون شده، اما با این وجود، بودجه سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در سال 2013 میلادی بیش از 14 میلیارد دلار افزایش یافته است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان