۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین تلاش براي بازگشت صنعت خودرو به حالت طبيعي
کد خبر: ۱۰۲۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تلاش براي بازگشت صنعت خودرو به حالت طبيعي

وزير صنعت ،‌معدن و تجارت با بيان اينكه اين وزارتخانه در تلاش است تا صنعت خودرو را به حالت طبيعي خود بازگرداند، در عين حال به وجود اختلاف بر سر شيوه قيمت گذاري با شوراي رقابت اذعان كرد.

تلاش براي بازگشت صنعت خودرو به حالت طبيعي
به گزارش صبح قزوين ، محمد رضا نعمت زاده در حاشيه مراسم توديع و معارفه روساي جديد و سابق ايميدرو در گفت وگو در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعيت صنعت خودرو اظهار كرد: خودروسازان پيشنهاد جديدي در خصوص افزايش قيمت ارايه نكرده اند، اما همكاران در وزارتخانه معتقدند، بازار خودرو انحصاري نيست.
وي در ادامه افزود: باز پس گيري قيمت گذاري خودرو از شوراي رقابت در واقع خواسته همكاران ما در وزارت صنعت ، معدن وتجارت است .
نعمت زاده تاييد كرد كه شوراي رقابت معتقد به بازار انحصاري خودرو است ، درحالي همكاران وي در وزارت صنعت ، معدن و تجارت به چنين موضوعي اعتقاد ندارند.
وي در ارتباط با موضوع تداوم تغييرات در اين وزارتخانه نيز گفت : بررسي ها به منزله تغيير نيست، اما اجراي تعهدات رييس جمهوري با كمك يكايك افراد امكان پذير خواهد شد .
نعمت زاده در باره برنامه ۱۰۰ روزه كاري نيز اظهار داشت : قرار بود امروز نشستي را با وزير امور اقتصادي و دارايي برگزار كنيم كه اين امر امكان پذير نشد و در قالب كارگروهي پيشنهادات وزارت صنعت ، معدن وتجارت به اين وزارتخانه منعكس و در دوره زماني دو هفته موانع توليد شناسايي مي شود.
نشست امروز وزيران صنعت، معدن وتجارت و امور اقتصادي و دارايي به دليل ورود ميهمان خارجي به تعويق افتاد .
نعمت زاده با بيان اين‌كه راه اندازي هفت طرح فولادي جزو اولويت‌هاي دولت يازدهم است، گفت:‌ با راه اندازي اين طرح‌ها شش تا هفت ميليون تن به ظرفيت توليد فولاد كشور اضافه مي‌شود.
وي خودكفايي در توليد فولاد را به عنوان يكي از اولويت‌هاي اين وزارتخانه ذكر كرد و گفت: انتظار مي رود با كاهش تحريم‌هاي بين المللي وضعيت صنعت بهبود يابد.
نعمت زاده با معارفه مهدي كرباسيان نخستين معاون وزير صنعت ، معدن وتجارت را منصوب و در مسند مديرعاملي سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو) قرار داد .
پيش از اين اميني اين مسئوليت را عهده دار بود.
منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان