۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین سازمان ملل همه احتمالات كاربرد سلاح شيميايي در سوريه را بررسي مي كند
کد خبر: ۱۰۲۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سازمان ملل همه احتمالات كاربرد سلاح شيميايي در سوريه را بررسي مي كند

سخنگوي سازمان ملل از بررسي همه احتمالات و مكان هاي استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه از سوي كارشناسان اين سازمان خبر داد.

سازمان ملل همه احتمالات كاربرد سلاح شيميايي در سوريه را بررسي مي كند
به گزارش صبح قزوين، خبرگزاري ايتارتاس روسيه روز دو شنبه در گزارشي از نيويورك به نقل از ژروم برنار سخنگوي سازمان ملل نوشت: سازمان ملل ضمن بررسي همه احتمالات استفاده از سلاح شيمايي در سوريه، مكان هاي احتمالي ديگر را نيز از نظر دور نخواهد داشت.
به گفته وي، تصميم سازمان ملل درباره اولويت تحقيق درباره حمله احتمالي شيميايي در منطقه الغوطه شرقي در حومه دمشق، به اين معنا نيست كه اين سازمان حوادث مشابه ديگر از جمله گزارش ها درباره حمله خان العسل در حومه حلب را بررسي نخواهد كرد.
در پي توافق سوريه و سازمان ملل متحد درباره دامنه تحقيق از تسليحات شيميايي در اين كشور، هيات بازرسان سازمان ملل براي شروع تحقيقات خود امروز عازم الغوطه شرقي شد.
مخالفان مسلح در سوريه مدعي شده‌اند، نيروهاي دولتي، چهارشنبه گذشته، با حمله شيميايي به حومه دمشق، بيش از يك هزار و ۳۰۰ غير نظامي را كشتند، اتهامي كه دولت و ارتش سوريه آن را به شدت رد مي‌كنند.
در اين ميان، تلويزيون دولتي سوريه نيز روز يكشنبه، تصاويري را منتشر كرد، كه نشان مي‌داد در تونل‌هاي مورد استفاده شورشيان مسلح ابزارهاي شيميايي پيدا كرده‌اند و سربازاني كه در حومه جوبر واقع در شرق دمشق جنگيده‌اند، دچار نفس تنگي شده‌اند.
از طرفي هم، به تازگي گزارش هايي در رسانه هاي مختلف منتشر شده است كه با توجه به فوريت تحقيق درباره حادثه الغوطه، بازرسان سازمان ملل ديگر درباره حمله ۱۹ مارس در خان العسل تحقيق نخواهند كرد.
در پي حادثه خان العسل بان كي مون دبير كل سازمان ملل به درخواست دمشق گروهي ويژه بازرسي در سوريه به رياست آكي سلستروم سوئدي تشكيل داد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان