۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین شرکت مخابرات استان قزوین غایب اصلی بود/ استقبال ضعیف بازدید کنندگان
کد خبر: ۱۰۱۲۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی صنایع برق:

شرکت مخابرات استان قزوین غایب اصلی بود/ استقبال ضعیف بازدید کنندگان

ایجاد فضای تخصصی و آشنایی هرچه بیشتر متخصصان با این بخش و تکنولوِژی‌های جدید، شناخت فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید، سنجش توان رقابتی مشارکت‌ کنندگان و تحقیق و بازاریابی از جمله اهداف برگزاري دومين نمایشگاه صنعت برق، الكترونيك و مخابرات مي باشد.حال که این نمایشگاه به کار خود پایان داده است چقدر در تحقق این اهداف موفق عمل کرده است؟

شرکت مخابرات استان قزوین غایب اصلی بود/ استقبال ضعیف بازدید کنندگان

به گزارش صبح قزوین، دومین نمایشگاه تخصصی صنایع برق، الکترونیک و مخابرات استان قزوین در روز جمعه یک شهریور به کار خود پایان داد.

 اين نمايشگاه که  از 29 مرداد ماه لغايت 1 شهريور ماه به مدت 4 روز در فضايي به مساحت هزار مترمربع با مشارکت 40 غرفه برگزار شد.

 مشارکت کنندگان، محصولات و تجهیزات برقی، تابلو برق، انواع سیم و کابل، دوربین های مدار بسته، تجهیزات سیستم ارت، سیستمهای صاعقه گیر، انواع کلید و پریز، سیستم های امنیتی، خازن، کنتور، وسایل توزیع و کنترل نیروی برق، لامپ و صنایع روشنایی در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.

IMG_3453

ایجاد فضای تخصصی و آشنایی هرچه بیشتر متخصصان با این بخش و تکنولوِژی‌های جدید، شناخت فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید، سنجش توان رقابتی مشارکت‌ کنندگان و تحقیق و بازاریابی از جمله اهداف برگزاري دومين نمایشگاه صنعت برق، الكترونيك و مخابرات مي باشد.
در این نمایشگاه مشارکت کنندگانی از از استان‌های تهران، البرز، قزوین، اصفهان و زنجان حضور داشتند.

حال این نمایشگاه تخصصی به چه میزان در تحقق این اهداف موفق عمل کرده است؟ آیا  برگزاری این نمایشگاه سبب تبادل اطلاعات، بازاریابی، ایجاد فرصت جدید سرمایه گذاری و فضای رقابتی را برای شرکت کنندگان، توانسته به و جود آورد؟ میزان استقبال از این نمایشگاه نسبت به سال گذشته چگونه بوده است؟

به طور حتم شرکت کنندگان  و غرفه داران در دومین نمایشگاه صنایع برق، الکترونیک و مخابرات به خوبی می توانند به این سوالات پاسخ دهند و وضعیت و سطح امسال نمایشگاه را ارزیابی کنند.

شرکت سوپر برق پارس یکی از غرفه های این نمایشگاه بود؛خان زاده مدیر فروش این شرکت در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، گفت: یکی از غرفه های پرهزینه غرفه ما بوده است، که شرکت سوپر برق پارس نمایندگی محصولات برق اصفهان و شرکت های خارجی را دارد.

IMG_3363

وی در خصوص کیفیت محصولات خارجی و داخلی، گفت: نمی توان گفت که به طور کل محصولات خارجی از نظر کیفی بهتر از تولیدات داخل است، اگر کیفیت محصولات ساخت ایران بالا رود طالب بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها در میزان تولیدات داخلی، اظهار کرد: شاخصه محصولات کیفیت است، به خاطر تحریم ها و با توجه به خودکفا نبودن پتروشیمی اگر تولیدکننده بخواهد با مواد اولیه درجه1 محصول خود را تولید نماید، هزینه تمام شد بالا می رود.

 خان زاده عنوان کرد: تهیه مواد اولیه از طریق پتروشیمی، اصل صنایع برق می باشد ما در ایران شرکت ملی مس داریم ولی مس به صورت انبوه در داخل تولید نمی شود  و این سیاست کلی کشور است که گاه با آنکه  در برخی تولیدات خودکفا هستیم ولی  به صورت تخصصی از آن استفاده نمی شود.

وی تصریح کرد: با محدود کردن واردات نمی توان از صنعت حمایت کرد، واردات باعث ایجاد فضای رقابتی می شود ولی باید این واردات به صورت تخصصی و با توجه به نیاز های داخل باشد.

مدیر فروش شرکت سوپر برق پارس عنوان کرد: امسال به نسبت سال گذشته این نمایشگاه با استقبال کمتری مواجه شده است، انتظار داشتیم شرکت های معتبر و بیشتری حضور پیدا می کردند وامسال غرفه ای را هم مربوط به مخابرات نداشتیم.

 یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه، کنتور سازی ایران بود، مجید بخارایی کارشناس فروش این شرکت، گفت: کنتور سازی ایران از سال 47 فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی در خصوص قیمت های کنتور ساخت این شرکت بیان کرد: فروش کنتور به صورت آزاد نیست و در واقع خریدار اصلی محصولات ما شرکت توزیع نیروی برق است؛ قیمت کنتور تک فاز 100 هزار تومان و سه فاز 450 هزار تومان می باشد.

IMG_3366

 بخارایی با اشاره به مسئله تحریم ها، عنوان کرد: تحریم ها سبب شده ما در بخش هایی پیشرفت داشته باشیم ولی در بخش صادرات با مشکلاتی  رو به هستیم و ارتباطمان با شرکت های خارجی مثل الکتریس به زیر 5 درصد کاهش یافته است.

 وی ادامه داد: به دلیل کمبود مواد اولیه تولید نیز کاهش پیدا کرده است ولی سبب نشده که کیفیت محصولات پایین بیاید زیرا تولیدات ما محصولات استراتژیک می باشد و کیفیت بسیار مهم است.

 انبوه سازان مسکن و ساختمان از غرفه داران دیگر حاضر در این نمایشگاه بودند، سعید کریمی عضو هیت مدیره در خصوص حضور این شرکت در نمایشگاه صنایع برق، گفت: انبوه سازان مسکن و ساختمان بازاری برای تولید کنندگان صنایع الکترونیک می باشد و نمایشگاه فقط تعامل بین بازید کننده گان و غرفه ها نیست بلکه غرفه دارن نیز می توانند از این فرصت  برای همکاری با یکدیگر استفاده نمایند.

 وی با اشاره به استقبال کم از این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: سال گذشته با اینکه این نمایشگاه در فصل زمستان برگزار شده بود به نسبت امسال بازدید بهتری داشته است، شاید شرکت برگزار کننده نمایشگاه نخواسته که هزینه بیشتری کند.

 شمس، مدیر اجرایی مجتمع فنی تهران که از دیگر غرفه داران بود در خصوص  دومین نمایشگاه صنایع برق، اظهار کرد: استقبال از این نمایشگاه به نسبت سال گذشته بسیار کمتر بوده است شاید دلیلش ضعیف شدن صنعت برق در ایران باشد.

 روشن، مدیر عامل شرکت مگ اکتریک، تولید کننده ابزارهای اندازه گیری کننده در خصوص فعالیت های این شرکت، اظهار کرد: شرکت مگ الکتریک از سال1352 شروع به فعالیت نموده و تمامی محصولات این شرکت ساخت داخل است اما برخی قطعات وارداتی می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صبح قزوین در خصوص تاثیر تحریم بر فعالیت های این شرکت، گفت: تحریم ها سبب شده است تا ما به سمت جلو گام برداریم و پیشرفت کنیم از آن جایی که تولیدات ما از مصارف وزارت نیرو می باشد، تیمی تشکیل دادیم تا با تغییراتی در مواد اولیه با حفظ کیفیت به تولیدات خود در داخل با وجود تحریم های بسیار ادامه دهیم.

 روشن خاطر نشان کرد: آن هایی که باید در این نمایشگاه حضور پیدا می کردند، ازجمله تولیدکننده ها نیامدند؛ امسال نمایشگاه بیشتر جنبه تبلیغاتی و بازاریابی داشت،باید فضایی به وجود می آوردند تا اطلاعات رد و بدل می شد تا شرکت کننده ها  در تعامل با هم، بتوانند نیاز های یکدیگر را تامین کنند.

IMG_3413

 لادن ابوترابی عضو انجمن صنفی برق و الکتریک استان قزوین در خصوص  این نمایشگاه بیان کرد: بازدید امسال نسبت به سال گذشته کمتر بود، انتظار داشتیم شرکت مخابرات استان قزوین نیز در نمایشگاه امسال حضور پیدا می کرد،  می توان گفت شرکت مخابرات از غائبین اصلی بود و اصلا غرفه ای برای مخابرات نداشتیم.

 مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات درخصوص حضور نیافتن این شرکت در نمایشگاه صنایع برق، الکترونیک و مخابرات، اظهارکرد: امسال با توجه به برنامه های کاری که داشتیم و با توجه به زمان برگزاری نخواستیم در نمایشگاه امسال شرکت کنیم.

 وی  در پاسخ به این سوال که آیا حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت مخابرات برای تبادل و تعامل با شرکت های دیگر نبوده است؟ گفت: شرکت در این نمایشگاه مستلزم هزینه هایی می باشد و تصمیم برای حضور و یا عدم حضور درهر نمایشگاهی به نظر خود شرکت برمی گردد و فکر نمی کنم در این خصوص به کسی باید توضیح داده شود.

 جبارزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، ادعا کرد: امسال نسبت به سال گذشته استقبال از نمایشگاه  بهتر بود اما برخی از شرکت ها نیز از برپایی چنین نمایشگاهی در استان اظهار بی اطلاعی می کردند.

 وی در پایان اعلام کرد: برنامه داریم که در سال های آتی این نمایشگاه را توسعه و گسترش دهیم به همین منظور به تازگی جلساتی داشتیم تا در سال آینده دو ماه قبل از برگزاری نمایشگاه یک مصاحبه مطبوعاتی خواهیم داشت و دو هفته  مانده به برگزاری نمایشگاه از شرکت های توزیع نیروی برق استان های هم جوار برای حضور دعوت خواهیم کرد.

 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان