۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین رایزنی اوباما و کامرون درباره سوریه/نشست تیم امنیت ملی آمریکا
کد خبر: ۱۰۱۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رایزنی اوباما و کامرون درباره سوریه/نشست تیم امنیت ملی آمریکا

جنجال به راه افتاده در کشورهای غربی به دلیل استفاده گروههای مسلح مورد حمایت این کشورها از تسلیحات شیمیایی در سوریه با هدف بهره برداری از آن در راستای فشار بر نظام این کشور همچنان ادامه دارد به طوری که شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در این خصوص با نخست وزیر انگلیس اقدام به رایزنی کرد.

رایزنی اوباما و کامرون درباره سوریه/نشست تیم امنیت ملی آمریکا
به گزارش صبح قزوین به نقل از رویترز، سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت "باراک اوباما" و "دیوید کامرون" در گفتگوهای خود درباره سوریه بر لزوم دادن پاسخی مناسب به موضوع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تاکید کردند.

رایزنی اوباما با کامرون بعد از نشست وی با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا و گفتگو درباره آخرین تحولات سوریه انجام شد.

کامرون بعد از صحبت با اوباما، با "استفان هارپر" نخست وزیر کانادا تماس گرفت و طرف کانادایی نیز بعد از گفتگو با همتای انگلیسی خود، اقدام به رایزنی با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه کرد.

در ادامه این رایزنی نیز "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، با وزیران خارجه چندین کشور مختلف درباره سوریه تماس گرفت و با آنها به رایزنی پرداخت.

به نوشته رویترز، هر چند اوباما هنوز درباره استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه مردد است، اما اتفاق هفته گذشته و کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه در حومه دمشق بر اثر استفاده از تسلیحات شیمیایی، فشار زیادی را بر کاخ سفید وارد می کند تا هر چه سریعتر واشنگتن دست به اقدام نظامی علیه سوریه بزند.

رسانه ها و برخی از مقامات غربی در حالی بر لزوم اقدام نظامی علیه سوریه اصرار دارند که نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد 60 درصد از مردم این کشور با حمله به سوریه مخالف هستند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان