۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مخالفت ۶۰ درصدی آمریکایی ها با ماجراجویی نظامی در سوریه
کد خبر: ۱۰۱۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مخالفت ۶۰ درصدی آمریکایی ها با ماجراجویی نظامی در سوریه

رسانه های غربی در حالی از بررسی راه های ممکن برای تجاوز نظامی به سوریه از سوی دولت باراک اوباما سخن می گویند که ۶۰ درصد مردم آمریکا با این ماجراجویی مخالف هستند.

مخالفت ۶۰ درصدی آمریکایی ها با ماجراجویی نظامی در سوریه
به گزارش صبح قزوین، نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط رویترز و موسسه "آی پی اس او اس" انجام شده نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا با حمله نظامی به سوریه مخالف هستند.

بر اساس این گزارش فقط 9 درصد از مردم آمریکا اعتقاد دارند که اوباما باید حتما در سوریه دست به مداخله نظامی بزند در حالی که 60 درصد از مردم این کشور با هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه مخالف هستند.

رویترز در توضیح این خبر می نویسد : اما اگر ثابت شود که دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده آنگاه درصد کسانی که در آمریکا از حمله به این کشور حمایت می کنند افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس در صورتی که ثابت شود ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده 25 درصد از مردم آمریکا با حمله به این کشور موافق خواهند بود.

بر اساس این نظر سنجی، حتی اگر ثابت شود که نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده بازهم اکثریت مردم آمریکا با حمله به این کشور مخالف هستند و نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که در این صورت نیز 46 درصد مردم ایالات متحده با گزینه حمله به سوریه مخالف هستند.

این نظرسنجی که از تاریخ 19 تا 23 آگوست (دوشنبه 28 مرداد تا جمعه اول شهریور) انجام شده همچنین نشان می دهد که در مقایسه با نتایج نظرسنجی قبلی که در تاریخ 13 آگوست انجام شده بود به طور کلی تعداد مخالفان استفاده از گرینه نظامی علیه سوریه در آمریکا افزایش یافته است.

در نظرسنجی 13 آگوست 30.
2 درصد از مردم آمریکا حمایت خود را از حمله به سوریه در صورت استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی اعلام کرده بودند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان