۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حاج قاسم مکتبی فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است
کد خبر: ۳۵۴۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مکتب سلیمانی از نگاه فعالان سیاسی استان قزوین؛

حاج قاسم مکتبی فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است/ هر قطره خون شهید مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند

سردار شهید حاج قاسم محبوبیت ویژه‌ای را در اقشار مردم فارغ از مرزبندی‌های سیاسی دارد، فعالان سیاسی استان قزوین با هر نگاه و سلیقه‌ای از سردار دلها می‌گویند.

حاج قاسم مکتبی فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب سیدالشهداست و از ابتدای شکل‌گیری نسل‌هایی را تربیت کرده است که پرچم اسلام را برافراشته‌اند.

شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله شخصیت‌های پرورش یافته در مکتب انقلاب و سیدالشهداست که برکات ارزشمندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده به طوریکه امروز از او به عنوان سردار دلها یاد می‌شود و نشان دهنده اوج نفوذ شهید سلیمانی در دل‌ها فارغ از مرزبندی‌هاست.

فعالان سیاسی استان قزوین با هر نگاه و سلیقه‌ای از مکتب سلیمانی و برکات و دستاوردهای سردار شهید سلیمانی سخن گفتند؛


اندیشه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعالی اسلام در بُعد جهانی بود

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به شاخص‌ترین ویژگی‌های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: گفتار و عمل یکسان شهید سردار سلیمانی موجب محبوبیت او در بین آحاد مردم شد و این ویژگی می‌تواند برای مسئولان یک الگوی مناسب باشد.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی با تمام توان در مسیر رضایت الهی تلاش کرد، افزود: تمام فعالیت‌های شهید سلیمانی در هر مسئولیتی که بر عهده داشت برای جامعه منشا اثر بود و اکنون هم پس از شهادتش این برکات و دستاوردها ادامه دارد.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین عنوان کرد: شهادت حاج قاسم علاوه بر اینکه بهای سنگینی را برای جامعه اسلامی به همراه داشت اما مایه برکات ارزشمند از جمله اتحاد بین تمام کشورهای اسلامی شد و تمام آزادی‌خواهان جهان خشم و نفرت خود را علیه استکبار جهانی نشان دادند.

وی اذعان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با تمام توان در راه دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی جهاد کرد و در این راه تمام سختی‌ها را به جان خرید که همین عامل موجب ماندگاری یاد او در بین مردم به ویژه مستضعفان جهان شده است.

این فعال سیاسی گفت: ما می‌توانیم با اتکا به مکتب حاج قاسم به عنوان الگوی مقاومت در تمام عرصه‌های مختلف کشور اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موفق باشیم و این روحیات را در خود تقویت کنیم.

شفیعی‌ها در پایان یادآور شد: راز موفقیت انسان در پایبند بودن به اندیشه و عمل شهید سلیمانی است به طوری که اندیشه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تعالی اسلام در بُعد جهانی بود که نمونه عملکردش را در سوریه و منطقه مشاهده کردیم.


خدمتگزاری شهید سلیمانی به مردم فارغ از مرزبندی‌های سیاسی بود

سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی خالصانه تمام توان خود را در راه الهی و خدمت به مردم به کار گرفت و از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
 
وی افزود: کسی که با خدا معامله کند، خداوند محبتش را در دل مردم ایجاد می‌کند و این محبت را با موقعیت سیاسی و پول نمی‌توان خرید؛ سردار سلیمانی در معامله با خدا مزدش را گرفت و یادش در دلها ماندگار شد.

این فعال سیاسی استان با اشاره به تاثیرات شخصیت شهید حاج قاسم بر جامعه یادآور شد: مکتب سردار سلیمانی به عنوان یک دانشگاه تعلیم و تربیت زمینه‌ساز رشد سایر انسان‌هاست.

وی اذعان کرد: امیدواریم مسئولان سیاسی و غیر سیاسی مکتب حاج قاسم را به عنوان یک مکتب معرفتی در نظر بگیرند که اگر این امر محقق شود، رمز ماندگاری انسان و ارتباط نزدیک بین مردم و حاکمیت و دولت رقم می‌خورد.

این فعال سیاسی ضمن اشاره به ضرورت توجه به مفهوم مقاومت برای تقویت این جبهه یادآور شد: دو بال ایثار و شهادت و انتظار از مکتب‌های مهم شیعه بوده که مقاومت هم از این مکتب سرچشمه می‌گیرد.
 
قاسمی ادامه داد: باید فرهنگ مقاومت، ایثار و رشادت‌های حاج قاسم را تبیین کنیم چون این شهید فراتر از مرزبندی‌های سیاسی به مردم خدمت کرد و لازم است با الگوگیری از سیره و سبک شهید سلیمانی زمینه رویش‌های جدید و مستمر را برای نسل جوان و نوجوان در انقلاب اسلامی فراهم کنیم.
 
این فعال سیاسی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ذخایر ارزشمندی مانند شهید سلیمانی را در خود تربیت کرده است؛ شهادت این شهید آبیاری دوباره‌ای بر درخت تنومند انقلاب اسلامی بود.


شهید سلیمانی زمینه امنیت و اقتدار را برای کشور فراهم ساخت
 
سیدصادق سیاهپوش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در مکتب امام خمینی (ره) پرورش یافت، گفت: ادامه راه شهید سلیمانی همان ادامه راه ائمه اطهار(ع) است.
 
وی افزود: شهید سلیمانی زمینه امنیت و اقتدار را برای کشور فراهم ساخت، اگر رشادت‌های ایشان نبود با جنگ داعش در داخل کشور روبه‌رو می‌شدیم که نمونه آن را در حمله این گروه تروریستی به مجلس مشاهده کردیم.

فعال سیاسی و دبیر جامعه مهندسین استان قزوین در پایان عنوان کرد: مکتب حاج قاسم تنهاجنگ نبود بلکه فرهنگ، تشیع، اسلام و انقلاب اسلامی بود که امام این مکتب را از سال ۴۲ پایه‌گذاری کرد.



مکتب سلیمانی نقطه وحدت همه ملت است

محمد درافشانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به رمز محبوبیت شهید سلیمانی در جامعه اظهار کرد: امروز از این شهید به عنوان سردار دلها یاد می‌شود، بدون شک یادی که بر دلها بنشیند در تاریخ ماندگار خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت شهید سلیمانی باید برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود، گفت: افرادی که در جامعه مرجع فرهنگی، علمی و اجتماعی هستند یا رسانه‌های اثرگذار، وظیفه دارند مکتب شهید سلیمانی را در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مدارس و مقاطع ابتدایی تبیین کنند.
 
درافشانی با اشاره به ضرورت توجه به مفهوم مقاومت در جامعه اذعان کرد: تا زمانی که استکبار و ظلم در جهان وجود دارد بدون شک مقاومت باید تقویت شود، این مقاومت نمادهای مختلفی دارد که یکی از این نمادها، شهید سلیمانی است که در دفاع از اسلام به پا خواست.
 
وی گفت: امروز که استکبار در تلاش برای اثرگذاری منفی در بخش‌های مختلف به ویژه جوانان است باید مقاومت را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی تبیین کرد تا بتوانیم جبهه قدرتمندی در برابر هجمه‌های دشمن ایجاد کنیم.
 
فعال سیاسی در استان قزوین با اشاره به دستاوردهای شهادت حاج قاسم عنوان کرد: در زمان تشییع این شهید بزرگوار، وحدت ملی شکل گرفت و مراسم تشییع سردار سلیمانی از جمله مراسم‌های عظیم بعد از مراسم رحلت امام خمینی(ره) بود.
 
درافشانی تصریح کرد: اگر این وحدت نظر را در تمام حوزه‌ها جاری کنیم، به موفقیت‌های اساسی خواهیم رسید و مشکلات جامعه را حل خواهیم کرد.


گام دوم انقلاب با مکتب حاج قاسم محقق می‌شود

علیرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به تحقق گام دوم انقلاب با الگوگیری از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ها را به عنوان خط مقدم جنگ فرض کنیم برای حفظ امنیت مردم، لازم است روحیه شجاعت، معنویت و ولایت‌پذیری را در خود تقویت کرده و به دنبال جذب حداکثری برای انقلاب اسلامی فارغ از مرزبندی و جناح‌بندی باشیم.

وی با اشاره به دلایل محبوبیت شهید سلیمانی در بین اقشار مختلف مردم افزود: فردی که فارغ از نگاه سیاسی برای برقراری عدل و قسط و خدمت به مردم در برابر ظلم قیام می‌کند، در بین مردم محبوب خواهد شد که این ویژگی‌ها سردار را در بین مردم محبوب کرد.

این فعال دانشجویی استان قزوین با اشاره به آثار و برکات شهادت حاج قاسم در تقویت محور مقاومت بیان کرد: این شهید والامقام منشا ایجاد یک مکتب برگرفته از عاشورا و کربلا در بین نیروهای مقاومت عراقی، فاطمیون و ایرانی بود که این مکتب تا آزادسازی قدس و پیروزی محور مقاومت ادامه دارد.

یوسفی ضمن بازگویی خاطره‌ای از شهید سلیمانی گفت: در یکی از روزهای فروردین ماه سال 98 که به همراه تعدادی از نیروهای تیپ فاطمیون و حلب در پادگان‌های حومه حلب حضور داشتیم، فراخوانی مبنی بر حضور یک مهمان در پادگان و اجتماع نیروها اعلام شد.

وی تصریح کرد: براساس فراخوان اعلام شده، از گردان‌های مختلف تبریز، زنجان، اردبیل و افغانستان گرد هم جمع شدیم؛ بعد از دقایقی تعدادی خودرو از جمله خودروی حاج قاسم بدون تشریفات رسمی در محل مستقر شد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: حاج قاسم بدون تشریفات و با صمیمت در جمع نیروهای گردان نشست و به موضوعات و تحولات آینده محور مقاومت، آزادسازی قدس، شسکت هیمنه امریکا پرداخت و این شکست را مانند سرد شدن آتش بر ابراهیم تشبیه کرد.

یوسفی ادامه داد: حضور سردار در گردان و سخنان شیوای ایشان فضای معنوی خاصی را در بین نیروها ایجاد کرد به طوری که اشک بر گونه‌های نیروهای گردان بی‌اختیار جاری شده بود.

وی با بیان اینکه برای شناخت شخصیت حاج قاسم باید زندگی ایشان را بررسی کنیم، تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی زندگی خود را در راه نظام و انقلاب وقف کرد و نمونه واقعی سرباز ولایت بود.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: با تفکر در تک تک ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و الگوگیری از آنها می‌توان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب حرکت کرد.

به گزارش صبح قزوین، 13 دی ماه، سالروز شهادت سردار دلهاست تا بار دیگر به خود یادآوری کنیم، گذر زمان هیچگاه یاد و مکتب حاج قاسم را از ذهن‌ها نخواهد برد و نهضت مقاومت و مکتب سلیمانی تا پیروزی کامل جبهه حق ادامه دارد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان