۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استاندار آینده قزوین نباید درگیر جریان‌های رانتی باشد
کد خبر: ۳۵۳۰۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یک فعال سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

استاندار آینده قزوین نباید درگیر جریان‌های رانتی باشد/ از ظرفیت جوانان و تجربیات پیشکسوتان استفاده شود

حامد کبودوند گفت: گاها مسئولان برخی مجموعه‌ها، ارتباط‌ها و رانت‌هایی را با مدیران اجرایی سایر دستگاه‌ها برقرار می‌کنند که این موضوع موجب کمرنگ شدن مبارزه با فساد می‌شود، امیدواریم استاندار جدید با دقت و پیگیری نسبت به شناخت فساد در گام نخست و برخورد با عوامل و علت‌های آن در گام دوم اقدام کند.

استاندار آینده قزوین نباید درگیر جریان‌های رانتی باشد
حامد کبودند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با اشاره به مهم‌ترین شاخصه‌های استاندار آینده قزوین اظهار کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی استان قزوین به پایتخت، این استان به لحاظ ظرفیت‎‌های علمی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی تنوع قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد؛ از این رو ضرورت دارد مدیری توانمند با اطلاعات کامل ازاین ظرفیت‌ها برای استان انتخاب شود.

وی افزود: استاندار آینده قزوین، نگاه جهادی و هماهنگ‌کننده را مدنظر داشته باشد چراکه شاهد عدم تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان هستیم که استاندار باید برای حل این آسیب تلاش کند.

این فعال سیاسی مطرح کرد: استاندار آینده قزوین باید از ظرفیت و قدرت جوانان و تجربیات پیشکسوتان بهره‌مند شود و نسبت به مسائل استان از شناخت کافی برخوردار باشد.

استفاده از ظرفیت‌های استان، زمینه‌ساز ارتقای جایگاه قزوین در رتبه‌های ملی است

کبودوند یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های استان قزوین به نحو مطلوب توسط استاندار آینده، می‌تواند جایگاه استان را در رتبه‌های ملی ارتقاء دهد، در حالی که در شرایط کنونی مدیران اجرایی حتی توجه حداقلی نسبت به این موضوع ندارند.

وی با اشاره به وظیفه استاندار آینده قزوین در مبارزه با فساد اذعان کرد: طبیعی است در جایی که از ظرفیت بالایی از منابع برخوردار باشیم؛ این ظرفیت بالا می‌تواند چشم طمع بسیاری از افراد و مجموعه‌ها را به استان به همراه داشته باشد و تنها با درایت و درک مناسب از فساد و مبارزه با آن می‌توان در برابر طمع ورزی‌ها ایستاد.

این فعال سیاسی اذعان کرد: گاها مسئولان برخی مجموعه‌ها، ارتباط‌ها و رانت‌هایی را با مدیران اجرایی سایر دستگاه‌ها برقرار می‌کنند که این موضوع موجب کمرنگ شدن مبارزه با فساد می‌شود، امیدواریم استاندار جدید با دقت و پیگیری نسبت به شناخت فساد در گام نخست و برخورد با عوامل و علت‌های آن در گام دوم اقدام کند.

بومی یا غیربومی بودن ملاک نیست، اشرافیت به مسائل استان ملاک است

وی درخصوص بومی یا غیربومی بودن استاندار قزوین یادآور شد: بومی یا غیربومی بودن استاندار ملاک نیست بلکه تسلط کامل نسبت به مسائل استان و شایستگی فرد در مدیریت تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملاک است.

کبودوند یادآور شد: استاندار جدید با شناخت دقیق و مناسب می‌تواند از تمام ظرفیت‌های گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مردم نهاد استفاده کند و نباید اشتباه دولت قبل مبنی بر عدم بهره‌مندی از ظرفیت‌های قابل توجه استان را تجربه کند.

این فعال سیاسی ضمن اشاره به برنامه‌های استاندار در حوزه‌های محیط زیست، فرهنگی و اقتصادی اذعان کرد: شناخت دقیق مسائل و استفاده از ظرفیت‌های استان به عنوان یک دغدغه مهم استاندار آینده باشد که مسائل زیست محیطی و بحران آب از جمله اولویت‌دارترین دغدغه‌هاست.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان