۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس قزوین تا پایان سال جاری
کد خبر: ۳۴۲۴۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱ ساعت: ۱۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین خبرداد

بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس قزوین تا پایان سال جاری

استاندار قزوین گفت: با همکاری شهرداری، اداره‌ی راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تاکنون حدود هشت میلیارد تومان برای بهره‌برداری بخش عظیمی از این پروژه در نظر گرفته‌شده و به لطف خدا باغ موزه تا پایان سال جاری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس قزوین تا پایان سال جاری

به گزارش فرهنگ و هنر صبح‌ قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز (پنج‌شنبه) در بازدید از پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین در مزار شهدای گمنام استان قزوین اظهار کرد: اقدامات خوبی در عرصه‌ی ساخت باغ موزه انجام شده‌است، هرچند این اقدامات دیرهنگام بود و باید درست پس از جنگ در راستای معرفی دستاوردها‌ی دفاع مقدس و گرامیداشت ایثارگران کشور اقدامات لازم انجام می‌شد.

وی افزود: ما نیاز داریم دستاوردهای دفاع مقدس و افرادی که با جانفشانی از خاک انقلاب اسلامی دفاع کردند را به نسل جوان معرفی کنیم، زیرا جوانان باید بدانند حفظ مملکت مدیون مجاهدت افراد بی‌شماری است که در آن زمان جان وخون خود را تقدیم عزت مملکت کردند.


استاندار قزوین اذعان کرد: اگرچه دیرهنگام، اما به لطف خدا ساخت باغ موزه‌ی دفاع مقدس در استان آغاز شده‌ و تاکنون مسیر خوبی را طی کرده‌است، ما در تلاشیم با همکاری عوامل اجرایی بخش عظیمی از این پروژه را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.


جمالی‌پور گفت: در راستای تکمیل پروژه‌ی باغ موزه ماموریت‌هایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌است، چرا که همه‌ی ما مدیون خون شهدا هستیم و باید در راستای حفظ و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل‌های بعدی تلاش کنیم.


این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: با همکاری شهرداری، اداره‌ی راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تاکنون حدود هشت میلیارد تومان برای بهره‌برداری بخش عظیمی از این پروژه در نظر گرفته‌شده‌است و به لطف خدا تا پایان سال جاری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین سخنران بعدی این مراسم بود.

امیر سرتیپ بهنام پیری با اشاره به وضعیت پروژه‌ی باغ موزه‌ی دفاع مقدس قزوین اظهار کرد: حدود ۷۲ مزار شهید گمنام در ۳۲ نقطه‌ی استان وجود دارد که در ۲۴ نقطه برای شهدا اِلِمان ساخته شده‌، علاوه بر این هفت پروژه در حال ساخت داریم و پروژه‌ مزار شهدای شهرستان آوج نیز هنوز کلید نخورده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم با همکاری مسئولین پروژه‌های باقی مانده از مزارشهدای گمنام را به اتمام برسانیم.


مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان قزوین اذعان کرد: در سال ۸۶ زمین زراعی موجود برای باغ موزه اختصاص داده‌شد، اما متاسفانه با اتلاف زمان این پروژه در سال ۹۶ با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

پیری در پایان گفت: به دلایلی چون کمبود بودجه، مراحل پروژه‌ی ساخت مجدد این مکان از سال گذشته آغاز شد و با هزینه‌ی پنج میلیاد تومان مراحل سفت‌کاری انجام شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.


انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان