۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اعطای بیش از ۹۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان قزوینی
کد خبر: ۳۳۹۵۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد

اعطای بیش از ۹۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۹ سال گذشته ۹۴ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان تحت حمایت استان قزوین در حوزه دامداری پرداخت شده است.

اعطای بیش از ۹۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان قزوینی

مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای محرومیت زدایی، توانمندسازی مددجویان است.

وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال پیگیری می‌شود و در این زمینه برنامه اشتغال زایی با مشاغل بومی و متناسب با توانایی افراد، بازدهی اقتصادی مناسب و مهارت‌های متناسب مطابقت داده می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کل طرح‌های اشتغال دامداری از 30 بهمن 87 تا شش ماهه نخست سال 98 به ارزش 94 میلیارد و 525 میلیون تومان برای هشت هزار و 380 طرح بوده است.

وی افزود: از این رقم 85 میلیارد و 245 میلیون تومان مربوط به هفت هزار و 137 طرح با 178 هزار و 425 رأس دام سبک و 9 میلیارد و 280 میلیون تومان مربوط به هزار و 243 طرح با چهار هزار و 972 رأس دام سنگین بوده است.

مومنی عنوان کرد: امروز نیز تأکید این نهاد بر اشتغال زایی است چراکه راه محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه از اشتغال می گذرد.

وی توضیح داد: در واقع تا زمانی که فردی برای خود شغل و درآمدی نداشته باشد قادر به تأمین هزینه‌های زندگی نبوده و وابسته به کمک دیگران خواهد بود؛ از این رو اشتغال زایی گام اساسی در فرایند رفع محرومیت و فقرزدایی است.

آمادگی کمیته امداد برای پیگیری طرح‌های جدید و دانش بنیان 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در گذشته مشاغل مختلفی برای اشتغال زایی در نوبت دریافت تسهیلات قرار می‌گرفت ولی اکنون برای ایجاد هر شغلی پذیرش مددجو نداریم بلکه علاوه بر مهارت آموزی، ارزیابی از وضعیت شغل پیشنهادی مددجو در جامعه نیز مورد توجه است.

وی اظهار کرد: شغلی که مددجو برای دریافت تسهیلات پیشنهاد می‌کند باید از سوی کارشناسان اشتغال استان مورد ارزیابی قرار گرفته و دارای بازده و صرفه اقتصادی باشد چراکه نمی‌خواهیم اقدام مددجو بدون مطالعه و بررسی باشد.

مومنی ابراز کرد: مشاغلی چون آرایشگری، ایجاد مغازه اغذیه فروشی و مثال‌هایی از این دست نمونه‌هایی است از مشاغلی که دیگر بازده چندانی ندارد چراکه به اندازه کافی بازار از این شغل‌ها اشباع شده است.

وی گفت: امروز تأکید بر مشاغلی است که بازار کار آن دارای توجیه اقتصادی باشد؛ از این رو در آخرین نمونه‌های کاری، کمیته امداد استان قزوین طرح تولید انرژی برق از نور خورشید و تولید محصولات خشک میوه و سبزی اجرا شد که طرح تولید برق با توجه به افزایش ارز و هزینه‌های آن در حال بازنگری است ولی طرح دوم اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طرح تولید محصولات میوه و سبزی در استان قزوین به صورتی انجام می‌گیرد که مددجو می‌تواند در آغاز کار محصول میوه و سبزی را به صورت آماده از یک شرکت تعیین شده، تحویل گرفته و به همان شرکت نیز بفروشد و تنها اجرت کار دریافت کند و هر زمان که خود صلاح دانست از این چرخه خارج شده و خود محصولش را به بازار عرضه کند.

وی در پایان گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تا طرح‌های جدید و حتی دانش بنیان را با اولویت مورد پیگیری قرار دهد تا بتوانیم بستر حضور موثر و جدی‌تر مددجویان را در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان