۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سکوهای قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در انحصار ورزشکاران قزوین/ نداشتن پیست تمرین از مشکلات اصلی ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری است
کد خبر: ۳۳۹۰۱۲ نویسنده: مسعود زندیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۲۱ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین مطرح کرد

سکوهای قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در انحصار ورزشکاران قزوین/ نداشتن پیست تمرین از مشکلات اصلی ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری است

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین گفت: استان قزوین پایلوت رالی شهری است و با افتخار در تمام مسابقات بر سکوهای قهرمانی می‌ایستند.

سکوهای قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در انحصار ورزشکاران قزوین/ نداشتن پیست تمرین از مشکلات اصلی ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری است

مسعود زندیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با بیان اینکه از سال 82 عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی است؛ اظهار کرد: هر سال در مسابقات رالی شرکت می‌کنم و طی ماه گذشته در مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی حضور داشتم.

وی ادامه داد: این مسابقات با عنوان جام قهرمانان رالی کشور دو روزه و رفت و برگشت از مبدأ تهران به کویر متین بود که هشت ماشین از استان قزوین و درمجموع حدود 70شرکت کننده از استان‌های مختلف در آن حضور داشتند که نفرات اول و دوم کلاس پیشرفته و نفر اول کلاس کلاسیک به هم استانی‌ها تعلق گرفت.

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین ابراز کرد: این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود؛ چرا که قهرمانان کشور در سه کلاس حرفه‌ای و پیشرفته، همگانی و کلاسیک در آن حضور داشتند و من در کلاس پیشرفته و حرفه‌ای شرکت داشتم.

وی با اشاره به پیشینه شرکت در مسابقات عنوان کرد: از سال 82تاکنون و در اکثر قریب به اتفاق مسابقات جزء سه نفر برتر بودم و دارای 9مقام اولی، 13مقام دومی و درمجموع 29عنوان اول تا سوم را دارا هستم.

این ورزشکار سپس به توضیح روند مسابقات رالی پرداخت و گفت: در مسابقات رالی شهری نقشه خوانی و مسیر یابی دارای اهمیت است و یک دقیقه پیش از آغاز نقشه در اختیار شرکت کننده قرار گرفته و مطابق با آن مسیرها تا رسیدن به خط پایان طی می‌شود، همچنین داورانی نیز حضور دارند که به کنترل انحراف مسیر می‌پردازند و در قالب پوئن‌های منفی به امتیاز دهی می‌پردازند.

وی اذعان کرد: استان قزوین پایلوت رالی شهری است و با افتخار در تمام مسابقات بر سکوهای قهرمانی می‌ایستند.

کاهش حوادث رانندگی با نگاه حرفه‌ای به مهارت‌های اتومبیلرانی

زندیان درباره نگاه حرفه‌ای به اتومبیلرانی اظهار کرد: متاسفانه امروز به اتومبیلرانی با دیدگاه مثبتی نگاه نمی‌شود، این درحالی‌ست که با داشتن نگاه مثبت و ایجاد فضاهایی برای تخلیه انرژی و انجام این ورزش بسیاری از مشکلات تصادفات جاده‌ای یا حرکات نمایشی و سرعتی در خیابان‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: داشتن مهارت رانندگی، عکس‌العمل در برابر اتفاقات حین رانندگی را سریع کرده و به کاهش خسارات منجر می‌شود؛ اکنون استان قزوین از داشتن چنین فضایی محروم است و اگر اسپانسری برای این کار درنظر گرفته شود سرمایه او طی چند سال کوتاه بازمی‌گردد.

این ورزشکار اتومبیلرانی بیان کرد: با وجود داشتن داشتن پیست و محل تمرین، مکان مناسبی برای اوقات فراغت خانواده‌ها و تخلیه انرژی به شکل صحیح فراهم می‌شود و حرکات نمایشی در سطح خیابان‌ها کاهش می‌یابد، همانطور که اکنون اعضای اتومبیلرانی در خیابان به اجرای حرکات نمایشی نمی‌پردازند.

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین اذعان کرد: اکنون فضایی برای تمرین رشته‌هایی همچون اسلالوم موجود نیست و کارتینگ در قزوین فعالیت ندارد، درمجموع ورزشکاران اتومبیلرانی مظلوم واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدا مسئولان قول اولیه ساخت پیست می‌دهند اما به دلیل بالا بودن هزینه اولیه این اقدام در عمل اتفاق نیفتاده و لازم است ارگان‌های دولتی یا اسپانسر به هیئت کمک کند.

 زندیان بیان کرد: در گذشته رشته اسلالوم قزوین از جایگاه خوبی برخوردار بود اما اکنون به دلیل فقدان پیست سایر استان‌ها و شهرها که نام و نشان زیادی در این رشته نداشتند از قزوین پیشی گرفته‌اند.

وی افزود: رالی شهری به فضای خاصی برای تمرین نیاز ندارد و برای علاقمندان کلاس‌های آموزشی نقشه خوانی برگزار می‌شود و افراد می‌توانند با اتومبیل‌های معمولی در آن شرکت کنند.

کمرنگ بودن رالی سخت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و فقدان اسپانسر

 زندیان بیان کرد: در کنار فضای مسابقات، هزینه بالای رالی سخت باعث شده شرکت کنندگان در این رشته کاهش پیدا کنند که داشتن اسپانسر به بالا بردن تعداد،شرکت کنندگان در این کلاس کمک می‌کند.

وی با بیان مشکلات موتورسواران نیز گفت: موتورسواران نیز فاقد پیست مناسب جهت تمرین هستند، این درحالی‌ست که حل این مشکل علاوه بر بالابردن سطح شرکت کنندگان به درآمدزایی نیز منجر می‌شود.

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین ابراز کرد: اکنون آموزشگاه‌ها صرفا به آموزش رانندگی می‌پردازند، اما اگر در کنار این موضوع مهارت نیز با استفاده از اساتید هیئت اتومبیلرانی آموزش داده شود بسیاری از تصادفات و حوادث کاهش می‌یابد و شرکت‌ها می‌توانند برای تبلیغات اسپانسری این مسابقات و آموزش‌ها را به عهده بگیرند.

وی بیان کرد: برادران عباسی و آقای هدایتی در پیشرفت اتومبیلرانی استان نقش ویژه‌ای دارند که شایسته تقدیر است.

زندیان در پایان ابراز کرد: رالی شهری، رالی سخت، اسلالوم، ریس، فرمول یک و کارتینگ از شاخه‌های اتومبیلرانی هستند که فرمول یک در ایران برگزار نمی‌شود و رالی سخت نیز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها محدود است اما از مسابقات اسلالوم و رالی شهری به دلیل استفاده از ماشین‌های معمولی قابل تردد در شهر، استقبال خوبی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان