۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حل مشکلات "هادی‌آباد" قزوین باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد/ چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود
کد خبر: ۳۳۸۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۶ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر راه و شهرسازی:

حل مشکلات "هادی‌آباد" قزوین باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد/ چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پتانسیل‌ و امکانات خود را روی میز قرار دهند و از ظرفیت‌های راکد در استان برای جلوگیری از اتلاف اعتبار، زمان و ایجاد ثروت استفاده کنند، زیرا چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود.

حل مشکلات "هادی‌آباد" قزوین باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد/ چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح ‌قزوین؛ سیدمحمد پژمان ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن‌ جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اقدامات و اعتباراتی در استان قزوین انجام شده ‌است که نتایج کار متفاوت است اما برای دست‌یابی به نتیجه‌ی مطلوب استفاده از ظرفیت‌های مدیریت استانی و اقتصادی نیاز است و اقدامات ملی به تنهایی پاسخگو نیست.

وی افزود: چاره‌جویی منطقی استفاده‌ از ظرفیت‌های محلی است یعنی ابتدا بهره‌برداری از پتانسیل‌های داخلی انجام شود و سپس در صورت نیاز به منابع دولتی ارجاع شود؛ چراکه منابع ملی به تنهایی چاره‌ ماجرا نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: بافت‌شهری هر منطقه متفاوت است و یک نسخه‌ واحد ملی را نمی‌توان برای تمام مناطق اجرا کرد.

وی گفت: برخی مناطق ظرفیت و پتانسل خاص خود را دارد که با مدیریت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند بهترین گزینه برای حل مسائل داخلی باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر رویکردهای محلی و استانی جدی گرفته نشود فشار هزینه‌های کشور افزایش می‌یابد از سوی دیگر مدت اجرایی پروژه طولانی شده و موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: تنها نگاه به خزانه پاسخگو نیست عزم ملی باید با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها انجام شود تا شتاب چشم‌گیری پیدا کند.

پژمان گفت: مطالعه و تحقیقات در زمینه‌ی اقتصادی و اجتماعی باید عمیق باشد و طرح‌های ارائه داده‌ شده متناسب با شرایط مکانی، زمانی و موقعیت موجود هر منطقه باشد تا به بهره‌وری ختم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات اجرایی باید با ظرفیت موجود منطقه سازگار باشد در برخی موارد لازم است متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی ایده‌پردازی انجام شود تا طرح‌های ابلاغی به مرحله‌ی اجرایی منتهی شود.

وی گفت: برخی مناطقی دارای شرایط مطلوب بافت شهری هستند و نیازی فوری به سرمایه‌گذاری‌ ندارند که با توجه به این مسئله لازم‌ است اعتبار در مناطق شهری با بافت ناکارآمد صرف شود.

این مقام مسئول بیان کرد: از سوی دیگر مناطقی که بافت شهری مطلوبی دارند می‌توانند راه‌حل مناسبی برای ثروت‌افزایی باشند و هزینه‌هایی که از این مناطق به وجود می‌آید می‌تواند صرف مناطق مورد نیاز و بافت‌های ناکارآمد باشد.

وی تصریح کرد: مشاورین باید بهترین ایده‌ی اجرایی را برای پروژه‌ها متناسب با شرایط اجتماعی ابلاغ کنند و از ارائه‌ طرح‌هایی با مقیاس اجرایی بلند و سنگین که دور از عملیات اجرایی و اعتبارات است دوری کنند از سوی دیگر ایده‌های اجرایی باید یک پشتوانه‌ هدفمندانه داشته باشند.

پژمان افزود: ما در برخی پروژه‌ها شاهد نارضایتی مردم از روند اجرایی و عدم نتیجه‌ مطلبوب پروژه‌ها هستیم که این مسئله نشان می‌دهد ایده‌ی اجرایی مناسب وضع موجود نیست؛ از سوی دیگر اگر مدت‌ زمانی طولانی و اعتبارات زیادی برای پروژه‌ای صرف شده اما به نتیجه‌ قابل قبول نرسیده ‌است لازم‌ است طرح دیگری روی کار بیاید.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر در طرح توسعه باز آفرینی شرایط نقل مکان برای مردم پیش‌ آمد شرایط و تسهیلات لازم برای مردم فراهم شود تا در این مسئله اعتماد مردم جلب شود و مردم شاهد عملیاتی بودن پروژه‌ها باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید پتانسیل‌ها و امکانات خود را روی میز قراردهند و از ظرفیت‌های راکد در استان برای جلوگیری از اتلاف اعتبار، زمان و ایجاد ثروت استفاده کنند چاره‌ی تمام مسائل در اعتبارات ملی خلاصه نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی منطقه‌ی هادی‌آباد استان بیان کرد: مسئله‌ی هادی‌آباد استان قزوین که از شرایط اجتماعی مناسبی برخوردار نیست باید پیش ‌از آن که موجب مشکلات دیگر شود مورد بررسی و در اولویت فعالیت‌ها قراربگیرد.

وی درباره‌ی تسهیلات بانکی عنوان کرد: بانک‌ مسکن استان باید تسهیلات متناسب با شرایط مردم را در وام‌های خود اعمال کند و طرحی اجرایی ۲۰درصد پیشرفت در مقابل افزایش تسهیلات وام را به مرحله‌ی اجرایی برساند.

اآنتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان