۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین علت فشار اقتصادی امروز رأی مردم به تفکری است که امیدش به غیرخداست
کد خبر: ۳۳۷۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۰ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر موسسه امیر بیان:

علت فشار اقتصادی امروز رأی مردم به تفکری است که امیدش به غیرخداست

مدیر موسسه امیر بیان گفت: علت فشار اقتصادی امروز کشور رأی ۲۴میلیونی مردم به تفکری است که می‌دانستند امیدش برای حل مشکلات کشور به غیرخدا و ۵ بعلاوه یک بود.

علت فشار اقتصادی امروز رأی مردم به تفکری است که امیدش به غیرخداست

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام سامان هادی‌پور در شب شام غریبان در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم 6236آیه برای ما قرار داده است که همه آنها نور هستند، اما بعضی از آنها برای ما غیبت نشینان غیبت کبری اهمیت ویژه ای دارند چون طبق روایات اهل بیت برای ما نازل شده اند. از جمله آنها آیه 54سوره مائده است که در آن ویژگی‌های یاران امام زمان توصیف شده که هرکسی می‌خواهد مسیرش را انتخاب کند.

وی افزود: اگر از کربلا جامانده‌ای همت کنید از ظهور جا نمانید و جزو کسانی شوید که یالثارات الحسین می‌گویند. با خانه نشستن کار به جایی نمی‌رسد، باید بلند شد و حرکت کرد. اعمال باعث این نرسیدن است.

مدیر موسسه امیر بیان اذعان کرد: خدای متعال می‌فرماید من برای مهدی(عج) خود گروهی را خواهم آورد که در طول تاریخ جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: امام صادق عليه السلام می‌فرماید حتما برای ظهور امام زمان(عج الله) ولو یک تیر آماده کنید و چه تیری بالاتر از تربیت یک سرباز برای امام زمان می‌تواند، باشد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: بانشستن و اللهم عجل لولیک الفرج گفتن کار درست نمی‌شود که کوفیان هم "عجل" می‌گفتند درحالی که آماده نبودند، "عجل علی ظهورک" گفتن امروز بدون آمادگی، خطرناک و کربلاساز است.

وی عنوان کرد: قطعا یاران امام عصر(عج) بیش از 5ویژگی دارند، اما حتما به نظر خدای متعال این ویژگی‌ها مهمتر است. اولین ویژگی این است که خدا آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند. وقتی خدا به یک شخص محبت داشت، جذبه ای در درون او ایجاد می‌شود که عشق را شعله ور می‌کند. راه عاشقی این است که قرآن برای یکبار هم که شده عاشقانه خوانده شود.

یاران امام زمان(عج) از ملامت سرزنش‌کننده نمی‌ترسند

هادی پور اذعان کرد: خدای متعال چهار مرتبه به یک گروه در قرآن فرموده دوستتان دارم و آنها محسنین و اهل احسان هستند.

وی گفت: ویژگی بعدی این است که نسبت به مومنین ذلیل و در اوج تواضع هستند که اگر همین یک ویژگی باشد بسیاری از مشکلات از بین می‌رود. سِر ظهور امام زمان(عج الله) در نامه اش به شیخ مفید اینگونه بیان می‌شود که اگر قلوب مومنین در وفای عهدی که به ما دارند مجتمع می‌شد، دیدار ما برای آنها به تاخیر نمی‌افتاد و ظهور ما نزدیک می‌شد.

مدیر موسسه امیر بیان تصریح کرد: عزیز بودن و عزت داشتن مقابل دشمن ویژگی بعدی است. علت فشار اقتصادی امروز کشور رأی 24میلیونی مردم به تفکری است که می‌دانستند امیدش برای حل مشکلات کشور به غیرخدا و 5 بعلاوه یک بود. این ابتلا و تحمل این فشار برای یادگیری این مطلب است که اقتصاد مقاومتی و تکیه بر جوانان کشور را می‌سازد نه امید بستن به دشمن.

وی ابراز کرد: چهارمین ویژگی یاران امام زمان(عج) اهل جهاد بودن است، کسی که ادعای این را دارد که دوست دارد یار امام عصر(عج الله) باشد باید اهل جهاد باشد که شهادت مزد جهاد فی سبیل الله است که مس تواند فرهنگی، اقتصادی علمی یا سیاسی باشد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: آخرین ویژگی یاران حضرت این است که از ملامت، سرزنش کننده نمی‌ترسند. در پایان آیه خدای متعال می‌‍فرماید که تا فضل خدا نباشد، باهمت این ویژگی‌ها برای احدی حاصل نمی‌شود و اگر کوتاهی کردیم دیگر عذری برای ارباب خود نداریم.

انتهای پیام/200

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان