۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آب ضروری است
کد خبر: ۳۳۶۱۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۹ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

در افتتاح تصفیه خانه محمود آباد مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آب ضروری است

در آئین افتتاح تصفیه خانه محمود آباد، نمایندگان استان در مجلس و استاندار بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در احرای پروژه‌های آب منطقه‌ای تاکید کردند.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آب ضروری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مسئولان استانی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) تصفیه خانه شهر محمود آباد به روش BOT با ظرفیت بیش از 7هزار مترمکعب در شبانه روز و قابلیت استفاده در بخش کشاورزی و 3پروژه دیگر به بهره برداری رسید.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم بیان کرد: ما در ارتباط با مصرف آب به دو مساله بهره‌برداری دوباره و بازیابی آب که در طرح‌های تصفیه خانه انجام می‌شود و همچنین آسیب رسانی به محیط زیست توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار مفید است، چراکه دولت توان هزینه کافی در این بخش را ندارد درواقع باید در روش‌های تامین منابع، به توان بخش خصوصی تاکید شود.

استاندار قزوین ابراز کرد: در تامین و انتقال آب نقش مردم و کمک و حمایت آن‌ها بسیار تاثیر گذار فعالیت آن‌ها قابل تقدیر و تشکر است.

سیده حمیده زرآبادی در ادامه این افتتاحیه اظهار کرد: با افتتاح این پروژه استان و محمودآباد از خیر و برکتش بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در سرمایه‌گذاری وجود دارد این است که دولت‌ها باید هزینه‌ها را کاهش داده و بیشتر در مدیریت‌ها و نظارت‌ها وارد شوند و با این دید دعوت از سرمایه گذاران انجام شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: تصفیه خانه محمودآباد جزو اولین پروژه‌های BOTاست، یکی از دغدغه‌هایی که در این روش مطرح است این است که معمولا سرمایه‌گذاران پس از مدت معینی طرح را واگذار می‌کند و در این بین دولت‌ها تعهداتی را تا زمان واگذاری انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: تعهدات در این نوع پروژه‌ها باید بخوبی انجام شده تا به جذب سرمایه گذار در پروژه‌های مختلف کمک کند و انگیزه آن‌ها را افزایش دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: در آب شرب هنوز در برخی مناطق با مشکل کیفیت مواجه هستیم که در این راستا باید افزایش سرعت آب شرب از طالقان انجام شود، در بخش کشاورزی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: احیای دشت قزوین، تامین سفره‌های آب زیر زمینی و منابع آبی به احیای دشت و توسعه بخش کشاورزی و رونق اقتصادی کمک می‌کند.

داوود محمدی در پایان این برنامه ابراز کرد: تدبیر دولت و وزارت نیرو برای بهره‌گیری از ظرفیت بهش خصوصی قابل تقدیر است و کمک‌های بسیاری برای مردم تیز خواهد داشت

وی افزود: علی رغم در نظر گرفته شدن وام از صندوق توسعه ملی، این پروژه با هزینه‌های شخصی انجام شد و کشاورزان نیز در واگذاری زمین برای محل پروژهوهمکاری کردند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز اظهار کرد: در اقبالیه،شریف آباد، مهرگان و محمدیه نیز ظرفیت احداث تصفیه خانه وجود دارد و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه کمک کرد.

وی عنوان کرد: مطالب مربوط به مشکلات آب منطقه‌ای نیز در جلسه آتی امروز به طور مفصل مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان