۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ١٧٠ هزار دانش‌آموز در حوزه همیار پلیس آموزش دیده‌اند
کد خبر: ۳۳۴۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راهور استان قزوین:

١٧٠ هزار دانش‌آموز در حوزه همیار پلیس آموزش دیده‌اند

رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: در سطح استان از ٢٢٠هزار دانش آموز ١٧٠هزار دانش آموز در زمینه همیاران پلیس آمورش داده شده اند و در سال جدید نیز آمورش‌ها گسترده تر می‌شود.

١٧٠ هزار دانش‌آموز در حوزه همیار پلیس آموزش دیده‌اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم «آماده باش نوروزي» همياران پلیس، امروز (دوشنبه) با حضور سرهنگ حسن پور فرمانده راهور استان، سرهنگ اشرفی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان، رئیس شورای شهر و روسای آمورش و پروش در مدرسه غيرانتفاعي آينده سازان نوين برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم سرهنگ مهرداد حسن‌پور به تشريح وظايف همياران پليس پرداخت و اظهار کرد: هميار پلیس دانش آموز کسی است که پس از آموزش‌های لازم و کافی در خصوص نظم و انضباط دانش آموزی و وظایف پلیس در معابر شهری و برون شهری، در یک دایره کوچک این وظیفه را انجام دهند.

وی افزود: در سطح استان از ٢٢٠هزار دانش آموز ١٧٠هزار دانش آموز در زمینه همیاران پلیس آمورش داده شده اند و در سال جدید نیز آمورش‌ها گسترده تر می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان قزوین به نکاتی در مورد نحوه عملکرد همیاران پلیس اشاره کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: همیاران پلیس اگر تخلفی را در حین رانندگی از سوی سرویس مدارس، پدر و مادر و دیگران مشاهده کردند با رعایت ادب باید به آنها تذکر دهند.

وی با بیان اینکه 14هزار فرهنگ یار پلیس در قزوین آموزش دیده‌اند، ابراز کرد: تخلفاتی که همراهان پلیس باید به آن توجه کنند مواردی از قبیل صحبت کردن پدر و مادر در حین رانندگی، نبستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان و همچنین بیرون بردن سر و دست از پنجره اتومبیل است.

در ادامه مراسم سرهنگ اشرفی به همیاران پلیس عنوان کرد: خروجی همایش همیاران پلیس این است که تصادفات کاهش می‌یابد و ما با نظم و قانون در شهر زندگی می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: مسئولان قزوین هماهنگی خوبی با یکدیگر در حوزه پلیس راهور دارند که در نهایت نظم و امنیت را به ارمغان آورده اند و باعث حضور بیشتر مسافران در عید خواهد شد.

وی ابراز کرد: وظیفه ما و همیاران پلیس این است که شهر را از لحاظ نظم و امنیت برای مهمانان آماده کنیم.

این مسئول بیان کرد: پیش از اجرای طرح همیاران پلیس، سالیانه 30هزار نفر در تصادفات کشته می‌شدند که هم اکنون پس از اجرای این طرح آمار کشته شدگان به ۱۷هزار نفر رسیده است و باید تلاش کنیم که این آمار نیز کاهش یابد.

گفتنی است؛ در این مراسم مسابقه‌ای ویژه دانش آموزان برگزار شد که جوایزی از سوی پلیس راهور به منتخبان اهدا شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان