۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رهبری در پاسخ به واسطه گری نخست وزیر ژاپن، چهره فریبکار امریکا را نشان دادند/ با مقاومت، دشمن به خواسته‌های ما تن می‌دهد
کد خبر: ۳۳۵۹۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۷ ساعت: ۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

رهبری در پاسخ به واسطه گری نخست وزیر ژاپن، چهره فریبکار امریکا را نشان دادند/ با مقاومت، دشمن به خواسته‌های ما تن می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: اکنون بی نتیجه بودن و خسارت بار بودن برجام و مذاکرات بصورت جامع و فراگیر مشخص شده و رهبری اعلام کردند که مذاکره با دروغگو و بدعهد بی فایده است و این موضوع در سفر نخست وزیر ژاپن به ایران تصریح شد.

رهبری در پاسخ به واسطه گری نخست وزیر ژاپن، چهره فریبکار امریکا را نشان دادند/ با مقاومت، دشمن به خواسته‌های ما تن می‌دهد

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: ما در گذشته بنا به جهاتی مجبور به مذاکراتی با دشمن شدیم که ناموفق بود؛ رهبر معظم انقلاب نیز اجازه دادند که مسیر بصورت منطقی و طبیعی پیش رود.

وی ادامه داد: برجام برای ما دستاورد مثبتی به همراه نداشت به جز اینکه برای مسئولین و همگان آشکار شد که امریکا نمی‌تواند طرف مذاکره باشد.

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: در شرایط فعلی و با تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن و با کنار کشیدن امریکا از برجام، ماهیت رژیم امریکا بخوبی نمایان شد و روشنگری صورت گرفت و بستر آشنایی با چهره واقعی دشمن از زمانی که با 5+1پای مذاکره نشسته بودیم بیشتر فراهم شد.

وی افزود: اکنون بی نتیجه و خسارت بار بودن برجام و مذاکرات بصورت جامع و فراگیر مشخص شده و رهبری اعلام کردند که مذاکره با دروغگو و بدعهد بی فایده است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: براساس آموزه‌های دینی نیز مذاکره با کشوری که امتحان خود را پس داده درست نیست، از این رو در سفر نخست وزیر ژاپن و میانجیگیری او با صراحت بیان شد که ما با امریکا مذاکره نمی‌کنیم.

اروپا به عنوان متحد اجباری امریکا قابل اعتماد نیست

وی اذعان کرد: اروپا به عنوان متحدین اجباری امریکا نیز قابل اعتماد نیست و امتخان خود را پس داده است، البته اروپا تمایلی به ادامه حرکت‌های امثال ترامپ ندارد اما منافعش در همراهی با امریکا است.

خانلری ادامه داد: در شرایط کنونی باید از مواضع به حق خود کنیم و بدانیم مذاکره بی فایده است، با این اوصاف دشمن مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

وی درباره منطق مقاومت بیان کرد: انقلاب اسلامی براساس مقابله با ظلم و استبداد شکل گرفت و در کنار آن مقاومت در برابر ظلم اصلی بدبهی است، بنابراین نمی‌توانیم استکبار را عزیز شمرده و سلطه بر خود را بپذیریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: سود دشمن در تسلط است‌ از این رو باید از آنچه به آن باور داریم دفاع کرده و درصورت لزوم هزینه هم پرداخت کرد که ما این اقدام را انجام داده و در نتیجه به کشوری مقتدر و مستقل تبدیل شدیم. 

وی اظهار کرد: در نتیجه مقاومت، جامعه استکبار مجبور شده در مواردی به خواسته‌های برحق ما تن دهد، البته اگر در گذشته و اکنون برخی افراد و سیاستمداران به گونه‌ای دیگر فکر می‌کنند باید به پای غفلت و عدم بصیرت گذاشت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: با داشتن بصیرت و نگاه بی پیرایه و صحیح می‌توان دریافت که مقاومت در جامعه لازم، ضروری و بدیهی است و توسط اصل حیات اجتماعی و در راستای خفظ استقلال و سربلندی جامعه تایید می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان