۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم قزوین توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان:

۲۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم قزوین توزیع می‌شود

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان از توزیع ۲۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم سطح استان در قالب اجرای طرح اطعام رضوی ویژه ماه مبارک رمضان در قزوین خبر داد.

۲۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم قزوین توزیع می‌شود

علی نبیئی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: دومین سال متوالی است که دفتر آستان قدس رضوی استان قزوین با همکاری نزدیک کمیته امداد اقدام به توزیع غذای گرم در بین محرومان و نیازمندان می‌کند.

وی افزود: امسال در قالب اجرای طرح اطعام رضوی ویژه ماه مبارک رمضان بیش از 25هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم استان توزیع می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین تصریح کرد: توزیع غذای گرم در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد در سراسر استان و محرومان و نیازمندانی که توسط خامیاران آستان قدس رضوی قزوین شناسی شده‌اند؛ انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: 50درصد هزینه اجرای این طرح توسط کمیته امداد استان و 50درصد دیگر نیز با همت خادمیاران از طریق جمع‌آوری کمک‌ها از متمکین محلی و خیرین استان تامین شده است.

نبیئی بیان کرد: سال گذشته در قالب اجرای این طرح نزدیک به 50هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان در بین مردم مناطق محروم توزیع شد.

وی در ادامه گفت: امروز اقلام مورد نیاز برای اطعام رضوی در ماه مبارک رمضان به کانون‌ها در مراکز شهرستان‌ها توزیع می‌شود و آنها موظف هستند با هماهنگی کمیته امداد اقدام به پخت غذا و توزیع آن در بین نیازمندان کنند.

فعالیت 99کانون محلی و موضوعی در استان

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین با اشاره به فعالیت 73کانون محلی و 26کانون موضوعی در سطح استان بیان کرد: ارزش ریالی این اقلام نزدیک به 120میلیون تومان است که این مبلغ توسط کمیته امداد و مشارکت خیرین تامین شده است.

وی عنوان کرد: معمولا در ایامی همچون دهه کرامت بسته‌های خشک غذایی شامل اقلامی نظیر برنج، ماکارانی، سویا، عدس، لپه، روغن در بین نیازمندان توزیع می‌شود؛ اما اکنون با توجه به ماه مبارک رمضان و بحث افطاری غذای گرم در مدت 10روز پخته و روزانه توزیع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این راستا فردا شب در مسجد موسی ابن جعفر 1000پرس غذای گرم آماده و در بین نیازمندان شهرهای اقبالیه، چوبیندر، هادی آباد، خیابان حیدری و قزوین توزیع می‌شود و روز چهارشنبه نیز 2هزار پرس غذای گرم برای توزیع در بین مردم مناطق محروم پخته می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل در سال جاری براساس سیاست‌های آستان قدس رضوی عمده فعالیت‌ها در کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده متمرکز شده است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین بیان کرد: در این راستا اکیپ‌های 20نفره به صورت دوره‌های 10روزه برای ارائه خدمات عمرانی به مناطق سیل زده لرستان اعزام می‌شوند.

وی در پایان بیان کرد: در روزهای نخست وقوع سیل دو اکیپ به منظور پخت غذا به مدت 10 در این مناطق مستقر شده و روزانه اقدام به پخت و توزیع 2هزار پرس غذای گرم می‌شد.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان