۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی-سیاسی سپاه برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۵ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

۳۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی-سیاسی سپاه برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به برگزاری ۳۰۰ برنامه در هفته عقیدتی-سیاسی گفت: اساس سپاه و بسیج براساس اعتقادات و معنویت است و آن چیزی که نیروهای مسلح و سپاه را از نیروهای نظامی ممتاز کرده وجود همین مسائل اعتقادی است.

۳۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی-سیاسی سپاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی معبودی امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین در سپاه صاحب الامر(عج) به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه اظهار کرد: امام راحل درباره شهید مطهری می‌فرمایند؛ ایشان انسانی متفکر، فقیه عالی مقام و فیلسوف و شخصیتی است که عمرش را در مسیر انقلاب طی کرد و حاصل عمرم بود و با کج روی‌ها مقابله کرد.

وی افزود: رهبری نیز درباره ایشان می‌فرمایند؛ شهید مطهری یکی از بزرگترین معماران مبانی انقلاب اسلامی و انسان ممتازی بود و فهم کاملی از اسلام ناب داشت و بصیرت خاصی در شناسایی جریان‌های منحرف داشت و شجاعت برخورد با آنها را از خود نشان داد.

این مسئول بیان کرد: امروز خلاء وجودی شخصیتی همچون شهید مطهری در جامعه ما به خوبی حس می‌شود، اندیشه شهید مطهری هیچ زمانی رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و یکی از ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی و اقدامات خصمانه دشمن همین تفکر و رواج اندیشه شهید مطهری است.

تروریست خواندن سپاه نشان از عظمت عملکردی این نهاد دارد

وی عنوان کرد: انقلاب ما براساس اسلام ناب و تفکر شیعی شکل گرفته است و برای حفظ آرمان‌های انقلاب باید از جریان فکری سالمی بهره بگیریم و چون شهید مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته در این حوزه بوده ما با بزرگداشت مراسم سالگرد شهادت این شهید به دنبال زنده نگه داشتن این آرمان‌ها هستیم.

معبودی تاکید کرد: سپاه و بسبج که خود را حافظ انقلاب می‌داند باید از تفکراتی که در مسیر حفظ انقلاب و اسلام مطرح شده بهره ببرد، شهید مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و تربیت یافته در دامان قرآن و اهل بیت است که در مسیر تولید اندیشه دینی و تبلیغ اسلام بی پیرایه قدم برداشته است و ما به الگوگیری از این شخصیت‌ها نیازمندیم.

وی هفتم تا ۱۲ اردیبشهت را در سپاه هفته عقیدتی سیاسی برشمرد و ابراز کرد: اساس سپاه و بسیج براساس اعتقادات و معنویت است و آن چیزی که نیروهای مسلح و سپاه را از نیروهای نظامی ممتاز کرده وجود همین مسائل اعتقادی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: وقتی امریکا سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد یعنی سپاه ماهیت و اصالت خود را حفظ کرده و این نشان از عظمت سپاه است.

کسب رتبه برتر در حوزه اجرای برنامه‌های عقیدتی سیاسی

وی با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جماعات در شهرستان‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه‌های استان، برگزاری همایش حکمت مطهر با محوریت گام دوم انقلاب، نشست ائمه جمعه و مبلغان استان با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری، تجلیل از افسران عرصه فرهنگی، دیدار با خانواده‌های شهدای عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح سپاه و پایگاه‌های شهری، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری نشست‌های بصیرتی از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰۰عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار می‌شود، افزود: عناوین هفته به نام شهید مطهری خودسازی و تمدن اسلامی، شهید مطهری ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، شهید مطهری و مدیریت جهادی و عزت ملی، شهید مطهری و ترویج معنویت در فضای عمومی جامعه، شهید مطهری و امید خوشبینانه به آینده، شهید مطهری عدالت و شهید مطهری و سبک زندگی اسلامی نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای تاریک نشان دادن آینده جهان انجام می‌گیرد درصورتی که براساس آیات قرآن و اندیشه شهید مطهری که برگرفته از قرآن و اهل بیت است، آینده جهان روشن و متعلق به صالحان و مستضعفان جهان است.

معبودی در پایان اذعان کرد: سپاه قزوین طی دو سال اخیر در حوزه عملکردی عقیدتی سیاسی رتبه برتر را در کشور کسب کرد که این رتبه به واسطه اجرای برنامه‌های تربیت و تعالی برای کارکنان سپاه و خانواده‌های آنها بود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان