۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری جشنواره "آدینه" برای اولین بار در استان/ نمایش‌خانه محراب در نمازجمعه‌ها پذیرای مردم است
کد خبر: ۳۳۴۷۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه قزوین خبرداد:

برگزاری جشنواره "آدینه" برای اولین بار در استان/ نمایش‌خانه محراب در نمازجمعه‌ها پذیرای مردم است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه قزوین گفت: ما این فرصت را در نمازجمعه‌ها تحت عنوان "نمایشخانه محراب" فراهم آوردیم و هر جمعه در یک شهرستان قبل از خطبه‌ها اکران می‌شود.

برگزاری جشنواره "آدینه" برای اولین بار در استان/ نمایش‌خانه محراب در نمازجمعه‌ها پذیرای مردم است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام حسین فاطمی نسب ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات حوزه هنری اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم برای اولین بار در کشور جشنواره آدینه را برگزار کنیم که شامل پوستر، خاطره، عکس، فیلم و برنامه‌های دیگر فرهنگی و هنری است.

وی افزود: پوستر این جشنواره طراحی و با حضور نماینده لی فقیه در استان رونمایی شد که اختتامیه آن در مردادماه برگزار می‌شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: از اهالی رسانه دعوت می‌کنیم که برای ترویج و تبیین این اتفاق کمک کنند چراکه نماز جمعه پایگاهی مستحکم برای دفاع از انقلاب و رهبری است.

فاطمی نسب بیان کرد: 20نمازجمعه در استان برگزار می‌شود که این شهرستان‌ها فاقد زیرساخت‌های فرهنگی هستند لذا طی تفاهمی که با حوزه هنری استان قزوین منعقد شد، اکران فیلم‌های ارزشی را در نماز جمعه‌ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اکران فیلم در نماز جمعه از 2ماه قبل در استان آغاز شده است، افزود: ما این فرصت را در نمازجمعه‌ها تحت عنوان "نمایشخانه محراب" فراهم آوردیم و هر جمعه در یک شهرستان قبل از خطبه‌ها اکران می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاه عکس و تابلو را هر هفته در یک شهر داریم؛ مهلت ارسال آثار جشنواره آدینه حداقل تا پایان خردادماه است و همه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

راه اندازی دفتر بسیج هنرمندان در آوج و تاکستان

محسن کریمی در ادامه این جلسه اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی هفته معناداری است، چراکه شهادت استادی است که از دل جنگ پیام روشنی به ما داد.

وی افزود: شهید آوینی با بهترین هنر، جنگ را به ما و نسل‌‎های بعد منتقل کرد و لذا در حوزه تولیدات انقلاب و دفاع مقدس باید بیشتر کار شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: در بسیج هنرمندان سه اولویت مهم را در نظر گرفتیم و ارتباط با اهالی رسانه، حضور در اردوهای جهادی با محوریت فرهنگ و هنر به ویژه در حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفت خروجی بسیار خوبی داشت.

کریمی ادامه داد: با توجه به استقبال و تقاضای زیاد امیدواریم با مشارکت دستگاه‌ها بتوانیم در حوزه اردوهای جهادی فعالیت بیشتری داشته باشیم و میز خدمت و خدمات عمرانی بسیج را در کنارش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تولید محتوا اولویت ما است چون در این حوزه تکلیف و رسالت داریم و رویکرد اصلی ما موضوعات انقلابی و اسنادی است و در این حوزه کتاب‌های تاریخ شفاهی و انقلابی را داشتیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین با بیان اینکه تابلو عملیات خیبر به صورت نقالی تهیه شد، افزود: در موضوع مستندسازی خیلی عقب هستیم که امیدواریم امسال رشد بیشتری داشته باشیم.

کریمی عنوان کرد: سال گذشته دفتر بسیج هنرمندان را در آوج و تاکستان راه‌اندازی کردیم و امسال هم همین روند را در پیش خواهیم گرفت تا مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تاکید: هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و هنری بسیار مهم است چراکه کار جزیره‌ای جواب نمی‌دهد و در گام دوم انقلاب نیز اول باید مهندسی فرهنگی داشته باشیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: رسالت دستگاه‌ها باید تبیین شود و تولیدات هدفمند داشته باشیم و جمعیت 3هزار نفری بسیج هنرمندان استان ظرفیتی بسیار با ارزش است.

کریمی تاکید کرد: از مسئولین خواستاریم که هنرمند انقلابی را تهدید نبینند؛ متاسفانه پشتیبانی و بودجه بسیار محدود است، ما اعلام می‌کنیم که آمادگی تولید در حوزه فرهنگ و تولید را داریم و مسئولین این تولیدات را به خارج از استان نسپارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان