۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نمایشگاهی که دیده نشد/ تبلیغات ضعیف علت عدم استقبال قزوینی‌ها
کد خبر: ۳۳۲۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

به بهانه برگزاری اولین نمایشگاه "ازدواج آسان"؛

نمایشگاهی که دیده نشد/ تبلیغات ضعیف علت عدم استقبال قزوینی‌ها

به دلیل پایین بودن سطح تبلیغات بازدیدکنندگان از نمایشگاه کم بود، این در حالی است که فضای نمایشگاه خوب بود و با توجه به تنوع عرضه کالا و خدمات امکان انتخاب بهتر و به صرفه‌تر برای متقاضیان وجود داشت.

نمایشگاهی که دیده نشد/ تبلیغات ضعیف علت عدم استقبال قزوینی‌ها
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ازدواج یکی از سنت‌های دینی و اجتماعی است که از آغاز پیدایش بشر وجود داشته، اما فرهنگ ازدواج در اقوام و مکان‌ها و همچنین در زمان‌های مختلف متفاوت بوده است.

برای ازدواج و تشکیل خانواده تهیه لوازم و ملزومات برای آغاز یک زندگی از مواردی است که همیشه از اهمیت ویژه برخوردار بوده است، در راستای تهیه دسترسی آسان و تهیه ملزومات ازدواج نخستین نمایشگاه ازدواج آسان و سنت نبوی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد.

این نمایشگاه از طرف شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان و با همکاری سازمان عفاف و حجاب با حضور برترین برندها در حوزه ملزومات ازدواج اعم از تشریفات، تالار، خدمات و آرایشی و بهداشتی دایر بود.

فاطمه محمدبیگی درباره این باره نمایشگاه ابراز می‌کند: این نمایشگاه از برنامه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین المللی است و با توجه به تفاهم نامه فرهنگی بنیاد عفاف و حجاب با نمایشگاه، این بنیاد به عنوان همکار فرهنگی در آن همکاری دارد.

وی ادامه می‌دهد: در واقع بنیاد عفاف و حجاب به عنوان پیوست فرهنگی و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی با نمایشگاه ازدواج آسان و سنت نبوی همکاری دارد و در این راستا نشست صمیمانه با نویسنده کتاب "یادت باشد" و با عنان خوشبختی در 40روز که در راستای ترویج فرهنگ ازدواج شهدا و ساده زیستی شهدا در زمینه ازدواج است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین تاکید می‌کند: برای خالی نبودن جای شهدا در نمایشگاه ازدواج آسان و سنت نبوی و در جهت ترویج فرهنگ شهدا در زمینه ازدواج بررسی و روایت زندگی عاشقانه و ازدواج ساده شهید سیاهکالی مرادی دراین نمایشگاه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در این نمایشگاه بیان می‌کند: برنامه عقد و ازدواج زوجین به صورت جشن در جهت ترویج ازدواج آسان و عقدهای ساده در این نمایشگاه برگزار شد، همچنین موسسات فرهنگی و مشاورین خانواده و ازدواج از کانون‌های مساجد، مرکز پاسخگویی حوزه‌های علمیه جهت ارایه مشاوره رایگان در این نمایشگاه حضور داشتند.

یکی از غرفه‌داران در زمینه تجهیزات آشپزخانه که در نمایشگاه غرفه دارد به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: تبلیغات و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه از ضعف بسیاری برخوردار بود و از این بابت نمایشگاه جذابی نیست و به برنامه ریزی دقیق‌تر و تبلیغات حرفه‌ای‌تر نیازمند است. 

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه عنوان نمایشگاه ازدواج آسان و سنت نبوی برای نخستین بار است که مطرح می‌شود درک آن برای برخی افراد و جذب مخاطبان با ضعف مواجه بوده، اما از تجربه‌های این نمایشگاه می‌توان به عنوان یافتن نقطه قوت و ضعف برای نمایشگاه‌های بعدی در این زمینه بهره برد.

یکی دیگر از غرفه‌داران این نمایشگاه ابراز می‌کند: به دلیل پایین بودن سطح تبلیغات بازدید کنندگان از نمایشگاه کم بود، این در حالی است که فضای نمایشگاه خوب بود و با توجه به تنوع عرضه کالا و خدمات امکان انتخاب بهتر و به صرفه‌تر برای متقاضیان وجود داشت.

یکی دیگر از غرفه داران عنوان می‌کند: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ویژه برای جوانان و زوج‌ها بسیار مفید و تاثیر گذار بود و امکان دسترسی آسان و با تخفیفات را برای متقاضیان فراهم می‌کرد.

در این نمایشگاه غرفه‌هایی از طرف مرکز پاسخگویی به پرسش‌های دینی حوزه علمیه و کانون‌های مساجد نیز حضور داشته و خدمات فرهنگی و مشاوره را ارائه می‌داد.

مسئول غرفه پاسخگویی به پرسش‌های دینی درباره خدمات ارائه شده این مرکز ابراز می‌کند: ثبت نام برای شرکت در کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و مهدویت و همچنین پاسخگویی به پرسش‌های دینی مراجعه کنندگان در این غرفه انجام می‌شد.

مسئول غرفه سبک زندگی اسلامی بیان می‌کند: غرفه مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی در زمینه ازدواج، طلاق، روانشناسی و افسردگی از طرف کانون بنیاد عفاف و حجاب و دبیرخانه مساجد استان برپا شد.

زمانی ادامه می‌دهد: با توجه به حضور افراد متعدد در نمایشگاه این غرفه در جهت پاسخگویی به پرسش‌های مراجعین در زمینه مشکلات زناشویی، اصول تربیتی و مشاوره ازدواج برپا شده و استقبال مخاطبان را به همراه داشت.

وی اذعان می‌کند: تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و شهری استقبال و حضور بالاتر افراد در نمایشگاه و در نتیجه نتایج بهتری را به دنبال دارد، در کل برگزاری نمایشگاه‌هایی با عنوان ازدواج آسان تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان