۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین گوزن بيمار دهكده حيات طبيعت تحت درمان قرار گرفت
کد خبر: ۳۳۲۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۸ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

كارشناس واحد بهداشت دامپزشكي شهرستان قزوين:

گوزن بيمار دهكده حيات طبيعت تحت درمان قرار گرفت

كارشناس واحد بهداشت دامپزشكي شهرستان قزوين گفت: با عنايت به اينكه گوزن مذكور در خطر انقراض نسل قرار داشت مقرر شد پس از انجام اقدامات اوليه براي انجام درمان تخصصي و تكميلي به بيمارستاني در تهران اعزام شود.

گوزن بيمار دهكده حيات طبيعت تحت درمان قرار گرفت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ يك راس از گوزن‌هاي باردار دهكده حيات طبيعت قزوين كه دچار لنگش ناگهاني شده بود به دامپزشكي گزارش شد كه دامپزشكي اعزامي از اداره دامپزشكي شهرستان قزوين پس از معاينه كامل گوزن آسيب ديده، تشخيص داد كه تاندون آشيل پاي گوزن پاره شده و نياز به جراحي دارد.

دكتر جوادي در این باره اذعان کرد: با عنايت به اينكه گوزن مذكور در خطر انقراض نسل قرار داشت مقرر شد پس از انجام اقدامات اوليه تاندون آسيب ديده، بخيه محدود و گچ گيري شده وبراي انجام درمان تخصصي و تكميلي به بيمارستاني در تهران اعزام شود.

كارشناس واحد بهداشت و مديريت بيماري‌هاي دامي اداره دامپزشكي شهرستان قزوين، خدمات دامپزشكي در دهكده حيت طبيعت را نظارت بر نحوه اجراي ضوابط امنيت زيستي اصول بهداشتي – قرنطينه در دهكده حيات طبيعت ذكر كرد.

وی افزود: وضعيت سلامتي حيات وحش دهكده تحت نظارت كارشناسان اداره دامپزشكي قرار داشته و در همين راستا تست دوره اي دام‌ها از نظر بيماري‌هاي سل، بروسلوز، مشمشه و همچنين نمونه برداري از پرندگان و كالبدگشايي تلفات احتمالي، كنترل خوراك حيوانات و اجراي برنامه‌هاي قرنطينه اي براي حيوانات ورودي به دهكده توسط كارشناسان اداره دامپزشكي انجام مي‌شود.

این مسئول بیان کرد: دهكده حيات طبيعت قزوين يكي از پتانسيل‌هاي گردشگري استان است كه با حمايت‌هاي مسئولين ذيربط مي‌تواند جايگاه منحصر بفردي در كشور پيدا كند.

وی در پایان گفت: در قدم اول راه اندازي بيمارستان تخصصي حيات وحش در دهكده حيات طبيعت مي‌تواند نياز استان و حتي كشور را در بحث درمان گونه‌هاي با ارزش حيوانات مرتفع كند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان