۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شرایط بحرانی در سرانه فضای آموزشی و پرورشی و کاهش آمار خودکشی‌
کد خبر: ۳۳۲۴۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین مطرح شد؛

شرایط بحرانی در سرانه فضای آموزشی و پرورشی و کاهش آمار خودکشی‌

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین مطرح شد: متاسفانه در برخی نقاط استان در بحث سرانه فضای آموزشی و پرورشی به شدت با بحران مواجه هستیم.

شرایط بحرانی در سرانه فضای آموزشی و پرورشی و کاهش آمار خودکشی‌
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته(شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

استانداردسازی تجهیزات گرمایشی باید در اولویت قرار گیرد
عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت ماده 27 اظهار کرد: ماده 27 ظرفیت بسیار خوبی است که باید مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا قانونگذار این ماده قانونی را به منظور رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش تصویب کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: استانداردسازی تجهیزات گرمایشی باید در اولویت قرار گیرد؛ لذا حتما بررسی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در مدارس انجام شود.

خیرالله رحمانی نیز در این جلسه اظهار کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع اجرا می‌شود.
وی افزود: در استان قزوین شهرستان البرز و بخشی از مدارس ناحیه یک مشمول اجرای طرح قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: حدود 151 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح نماد تخصیص یافته است که برای هر مدرسه نزدیک به 10 میلیون تومان اعتبار تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نماد بیان کرد: انتخاب مدارس مجری طرح، انتخاب مدرسین طرح، آموزش ضمن خدمت 24 ساعته برای مدرسین طرح، شروع آموزش‌های ارتقایی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان از جمله اقدامات انجام شده در سطح استان برای طرح نماد است.

20 مدرسه در استان فقط با حضور یک دانش‌آموز و معلم اداره می‌شود
رحمانی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد: در مناطقی که در این زمینه سرمایه گذاری شده و آموزش‌های لازم و مداخلات به هنگام صورت گرفته، رفتارهای پرخطر کنترل شده و کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در برخی مناطق به ویژه مناطق محروم این بحث جدیتر بوده و لازم است که دستگاه‌های مختلف کمک کنند تا تعداد زیادی از مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت تحصیل دانش‌آموزان، در استان قزوین 20 مدرسه وجود دارد که با حضور یک معلم و یک دانش‌آموز اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی آتی با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود؛ گفت: متاسفانه در برخی نقاط استان در بحث سرانه فضای آموزشی و پرورشی به شدت با بحران مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: استان یزد 15 سال متمادی رتبه اول کنکور را در سطح کشور به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در یزد هیچ مدرسه دو شیفت وجود ندارد.

دانشگاه علوم‌پزشکی آماده همکاری با آموزش و پرورش در اجرای طرح نماد است
در ادامه منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: آمار خودکشی‌ها در استان در همه سنین نسبت به دهه قبل کاهش داشته و مداخلاتی انجام شده است.

وی افزود: البته به دلایلی مقدار کمی در گروه سنی کودکان و نوجوانان شاهد افزایش خودکشی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه گروه هدف اصلی ما دانش‌آموزان هستند؛ علوم پزشکی قزوین آماده همکاری با آموزش و پرورش و ارائه خدمات مشاوره‌ای روان پزشکی و مداخلات روانشناسی بالینی در راستای اجرای طرح نماد بوده و حتی هزینه مشاوره‌ها را تقبل می‌کنیم.

بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با تغییر کاربری‌ها حل می‌شود
داود محمدی نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در استان قزوین ظرفیت‌های خوبی داریم که با استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به وجود 240 هزار دانش‌آموز در استان افزود: باید از ظرفیت بین بخشی به ویژه در آموزش و پرورش استفاده شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید از ظرفیت ماده 27 استفاده کند؛ چراکه بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با تغییر کاربری‌ها و استفاده بهتر از ظرفیت موجود حل می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان