۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وجود ۵۸۲ بیمار خاص تحت پوشش/ در حوزه بیمارستانی پرداخت معوقات به‌روز است
کد خبر: ۳۳۱۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اعلام کرد:

وجود ۵۸۲ بیمار خاص تحت پوشش/ در حوزه بیمارستانی پرداخت معوقات به‌روز است

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در استان ۵۸۲ بیمار خاص تحت پوشش است و سالانه حدود ۹ تا ۱۲میلیارد تومان هزینه درمانی به بیمه شدگان پرداخت می‌کنیم.

وجود ۵۸۲ بیمار خاص تحت پوشش/ در حوزه بیمارستانی پرداخت معوقات به‌روز است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قاسم بهرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در این اداره کل اظهار کرد: بیمه همگانی از سال ۷۴ در همه استان‌ها درحال ارائه خدمت به مردم است و در استان قزوین ۲۴۰ هزار روستایی و ۱۳۵هزارنفر در حوزه شهری بیمه همگانی رایگان هستند.  

وی افزود: همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و خصوصی و مطب‌های شخصی و فوق تخصص، مراکز تصویربرداری، بیمارستان‌های خصوصی و داروخانه‌ها در عقد قرارداد با بیمه سلامت هستند و بیمه شده با نرخ مضوب در بخش بستری و درمانی خدمات دریافت می‌کند.  

این مسئول بیان کرد: کادر پزشکی و پزشکان متخصص استان قزوین دارای این تعهد هستند که در چارچوب قوانین ابلاغی هزینه دریافت می‌کنند.  

وی اذعان کرد: حق بیمه‌ای که مشمول پرداخت هستند ماهانه ۲میلیاردتومان است که ضمانت ما پرداخت ۱۲میلیارد است که مابه التفاوت این مبلغ را دولت پرداخت می‌کند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: در استان ۵۸۲ بیمار خاص تحت پوشش است و سالانه حدود ۹ تا ۱۲میلیارد تومان هزینه درمانی به بیمه شدگان پرداخت می‌کنیم و گاهی برای یک بیمار سالی ۷۰۰ میلیون تومان پول دارو می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بیمارستانی پرداخت معوقات ما به روز است، گفت: پرداخت ما در سال ۹۲ به همه نهادهای طرف قرارداد ۴۲میلیاردتومان بود که سال ۹۳ این مبلغ به ۱۷۰ میلیارد رسید، امید ما این است دولت اعتبارات بیمه سلامت را تخصیص داده و به موقع پرداخت کند.  

بهرامی ابراز کرد: به دلیل اجرای طرح تحول سلامت بیمارستان‌های دانشگاهی اجازه ندارند تهیه نسخه بیماران را به خارج از بیمارستان را ارجاع دهند.  

وی ادامه داد: وظیفه ما بیمه کردن افراد فاقد بیمه است و در نحوه رسیدگی به درمان این بیماران تسهیل ایجاد کنیم، سیستم استحقاق سنجی اینترنتی در حال راه اندازی است تا بتوانیم شرایط مالی افراد متقاضی بیمه سلامت را تشخیص دهیم.  

این مسئول یادآور شد: برخی از داروهای خارجی در عقد قرارداد ما نیست، اما اگر داروهای داخلی جزو تعهد ماست و عدم ارائه دارو به بیمار جزو تخلفات داروخانه است که رسیدگی خواهد شد.  

وی ادامه داد: دفترچه بیمه رایگان ما به اسم دفترچه بیمه همگانی است که در حوزه سرپایی و بستری در بیمارستان دانشگاهی و دولتی و مراکز دولتی و دانشگاهی قابل پذیرش است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اضافه کرد: از امسال بخشنامه کشوری صادر شده که بیمه همگانی نمی‌تواند در بخش خصوصی و مطب‌ها استفاده شود؛ بلکه باید این دفترچه به دفترچه ایرانیان تغییر پیدا کند.

وی افزود: صاحبان دفترچه ایرانیان می‌توانند با پرداخت سالانه ۲۷۰ هزارتومان امکان پذیرش در بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی را داشته باشند.

این مسئول اذعان کرد: بیماران خاص شامل دیالیز، هموفیلی، ام اس و تالاسمی هستند و سالانه هر بیمار حداقل ۱۵۰میلیون تومان از سوی بیمه سلامت دریافت می‌کنند و تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیماران خاص هم در نوسان است و هر سال ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: نصف جمعیت ما یعنی ۲۵۰ هزارنفر در قالب پزشک خانواده درحال دریافت خدمات پزشکی هستند که اگر این پزشک خانواده شامل کل جمعیت استان شود، موضوع پیشگیری هم حل خواهد شد.  

بهرامی درباره عدم پرداخت معوقات بیمارستان رحیمیان الوند گفت: زمانی که این بیمارستان به علت عدم پرداخت معوقات دچار مشکل شد، با حضور استاندار و معاون سیاسی امنینی و دکتر بابایی بازدیدی از بیمارستان رحیمیان انجام شد و جزو تاکیدات استاندار بود که نحوه ادامه همکاری بیمارستان رحیمیان و دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌ها ادامه پیدا کند.

وی افزود: پرداخت بدهی‌های ما به همه بیمارستان‌ها در سال ۹۷ به روز است، اما مبلغی از سال گذشته بدهی داریم که منتظر تخصیص اعتبار دولت برای پرداخت این بدهی‌ها هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین در پایان عنوان کرد: انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های مشمول طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت بیماران در زمان بستری و رساندن فرانشیز بستری بیماران به ۱۰ درصد واقعی، پوشش بیمه درمان روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان، عقد قرارداد با پزشک خانواده و ماما در مراکز بهداشتی و درمانی، تحت پوشش قراردادن ۱۸۸ قلم داروی بیماران خاص و افزایش تعهدات برای ۳۷۶ قلم داروی بیماران خاص از کارهای مهم انجام شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان