۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین یادواره ۱۲۰۰ شهید قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۱۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۳ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع):

یادواره ۱۲۰۰ شهید قزوین برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: احیای اسلام ناب و زنده نگه داشتن قرآن، انقلاب اسلامی و همچنین عزت، حیثیت و اقتدار کشور مرهون خون‌های پاک و مطهر شهیدان است.

یادواره ۱۲۰۰ شهید قزوین برگزار می‌شود
مهدی صادق‌پور  در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین در آبان ماه سال جاری، یادواره بزرگ شهدای شهرستان قزوین با مشارکت سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین و همکاری ادارات و سازمان‌های قزوین پیش از کنگره ملی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: این مراسم روز سه شنبه ساعت ۹صبح در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین بیان کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا؛ پاسداشت یاد و خاطره شهدا، و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای برتر به نسل سوم و چهارم انقلاب می باشد و به فرموده مقام معظم رهبری به تعداد شهدای انقلاب اسلامی می‌توانیم الگوهای مناسب به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

وی برگزاری یادواره شهدا در سطح شهرستان‌ها را بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: دشمن در زمان هشت سال دفاع مقدس متوجه شد که توانایی جنگیدن با نظام جمهوری اسلامی ایران را در جنگ سخت ندارد و جنگ نرم را به شیوه‌های مختلف مطرح کرد.

این مسئول تصریح کرد: در این زمان باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن قاطعانه ایستاد و پیام و وصایای شهدا را با اقداماتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری یادواره‌ها در سطح جامعه گسترش دهیم.

صادق‌پور بیان کرد: شهدا با عشق به سرزمین و میهن به جنگ رفتند و با رشادت‌های خود تمام معادلات جهان را به هم ریختند، باید قدر آنها را بدانیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را به فرزندان خود بیاموزیم و در تمام عرصه‌های علمی از شهدا یاد کنیم و این فرهنگ را در جهت علم و عمل پیش ببریم.

وی با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی در دنیا به برکت خون شهدا و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس حاصل شده است، یادآور شد: احیای اسلام ناب و زنده نگه داشتن قرآن، انقلاب اسلامی و همچنین عزت، حیثیت و اقتدار کشور مرهون خون‌های پاک و مطهر شهیدان است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان تنها نظام اسلامی مردم‌ سالار دینی در جهان و به ‌عنوان الگویی برای مسلمانان و مستضعفان سراسر عالم مطرح است.

وی با بیان اینکه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری زیر سلطه و سیطره استکبار جهانی و امریکا بود، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی روحیه استقلال، همبستگی ملی و اسلامی و اتکا به توان داخلی را در جامعه ایران زنده و دست خاندان فاسد پهلوی را از کشور کوتاه کرد. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان