۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کتاب وصیت‌نامه ۱۴۰۰ شهید قزوین منتشر شد
کد خبر: ۳۳۱۱۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۲ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

کتاب وصیت‌نامه ۱۴۰۰ شهید قزوین منتشر شد

مجموعه وصیت‌نامه در قالب ۴ جلد کتاب نفیس از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین منتشر شده است.

کتاب وصیت‌نامه ۱۴۰۰ شهید قزوین منتشر شد
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت وصایای شهدا اظهار کرد: با توجه به مطالب ارزنده‌ای که شهدا در واپسین زمان حیات خود در قالب وصیت‌نامه نگاشته‌اند این مجموعه نفیس می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات امروز جامعه باشد.

وی افزود: از میان 3 هزار شهید استان قزوین، حدود یک هزار و 400 تن از شهدا دارای وصایای اجتماعی و فرهنگی هستند که این مجموعه در قالب 4 جلد کتاب نفیس از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین منتشر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اذعان کرد: این اقدام فرهنگی در صدر کشور منحصر به فرد است و می‌تواند مرجعی برای مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی باشد.

حقایق‌پور گفت: بر همه‌ی مدیران و کارکنان دستگاه‌ها و قشرهای مختلف جامعه فرض است که با مطالعه این وصایا و تشریح و تبیین آن در سطح جامعه مروج فرهنگ ایثار و شهادتی باشند که بر گرفته از کلام و اعتقادات قلبی شهداست.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه مهمترین هدف از برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین، ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به ویژه نسل جوان است، بایستی مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی استان با استفاده از رهنمودهای ارزشمند شهدا و تولید فرآورده‌های ارزشی، سبک زندگی آنان را در سطح جامعه نشر دهند.

این مسئول بیان کرد: مجموعه‌ی وصیت‌نامه‌های خواندنی شهدای استان قزوین طی سال‌های گذشته در قالب 4 جلد با عنوان فار منتشر شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان