۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند و با FATF وقت را تلف نکنند/تنها راه حل فقر و بیکاری اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۳۱۱۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۵ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مسئولان به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند و با FATF وقت را تلف نکنند/تنها راه حل فقر و بیکاری اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: مسئولان به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند و با ماجرای FATF همانند برجام وقت را تلف نکنند.

مسئولان به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند و با FATF وقت را تلف نکنند/تنها راه حل فقر و بیکاری اقتصاد مقاومتی است
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عید فطر که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه روز جهاد کشاورزی را در پیش داریم، اظهار کرد: سال جاری کشاورزان و باغداران عزیز دچار خسارت شده اند؛ به آن عزیزان می گوییم صبوری و شکیبایی پیشه کنند و به مسئولان می گوییم جبران خسارت ها را به موقع انجام دهند، به وضعیت کشاورزان توجه ویژه داشته باشند و سرعت در حل مشکلات این قشر زحمت‌کش را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: بیشتر به فقرا توجه کنیم، به گرفتاران رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند و توجه کنیم به نیازمندانی که خداوند فرموده در اموال ما برایشان حق مشخصی وجود دارد که باید به آنها پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن یادآوری روز جهانی بیابان زدایی خاطرنشان کرد: همه مردم دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر به فریاد خودشان نرسند، بیابان ها و مشکلات پیرامونی آن، زندگی را بر آنها سخت می کند و برای مقابله با بیابان‌زایی بسیج عمومیِ جهانی لازم است.

امام جمعه قزوین با اشاره به مشکلات آب و هوایی و همچنین بحث بیابان زایی در استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین مسئولان می دانند که مشکلات این حوزه بسیار جدی است و راه حل ها را نیز مطالعه کرده اند. مردم نیز می باید در این عرصه نقش خود را ایفا کنند و برای حفظ آبهای زیرزمینی، پرهیز از کشاورزی سنتی تلاش خود را با جدیت بیشتری انجام دهند و راهکارهای دیگری که موجب کاهش آب و بیابان زایی می شود را مد نظر قرار دهند و حل مشکلات این عرصه را وظیفه شرعی خود بدانند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 1360 مجلس رأی خود را مبنی بر عدم کفایت بنی‌صدر صادر کرد، گفت: بنی‌صدر آدمی نبود که به فکر معیشت، فقر و اشتغال مردم باشد و کسی نبود که در مقابل اجانب بصیرت، شجاعت و قاطعیت لازم را داشته باشد.

عابدینی ادامه داد: به خاطر همین دلایل مجلس به این نتیجه رسید که باید به عدم کفایت بنی صدر رأی بدهد و پس از آن امام خمینی (ره) ایشان را از سمت ریاست جمهوری عزل کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیدواریم خدای متعال این مملکت را از همه کسانی که شایستگی، توان، شجاعت و دلسوزی خدمت به مردم را ندارند تا فقر و مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند و اقتدار کشور را افزایش دهند، حفظ و حراست کند.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت در قصه برجام شاهد تحقق وعده الهی در پیمان شکنی مستکبران بودیم، یادآور شد: امروز مستکبران می خواهند بازی دیگری را با نام FATF آغاز کنند که این ماجرا مانند برجام برای تحقیر و اعمال نفوذ، بر کشور ماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ما باید بصیرت داشته باشیم، بیان کرد: در قضیه برجام وقت ما را بسیار تلف کردند و خسارت‌ های سنگینی برما وارد شد و فعالیت ‌های توسعه ای ما را عقب انداختند، ما باید فقر و بیکاری را با اقتصاد مقاومتی حل کنیم، باید با بهره گیری از مردم توانمند و غیرتمند و جوانان تحصیلکرده و به کارگیری منابع داخلی، مشکلات کشور را حل کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما نباید خود را محتاج کسی بدانیم باید خود را مکلف بدانیم که از سرمایه‌های ملی، نیروهای انسانی، منابع طبیعی کشور و دانشمندان خود برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنیم. به کسانی که بسیار ساده لوحانه به غرب و به دشمنان استکباری نگاه می کردند، می‌گوییم در قضیه FATF هم مثل برجام وقت ما را تلف نکنید و برای رفع بیکاری، حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم تلاش کنید.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید وضعیت اقتصادی کشور را به حال خود رها کنند، گفت: چرا نباید هیچ گونه کنترل و دلسوزی برای بهبود زندگی مردمی که به سختی درحال اداره زندگی خود هستند، وجود داشته باشد؟ مدیریت مسئولان کجاست؟ حقوق مسئولان در صورتی مشروع است که کارشان را به نحو احسن انجام دهند و مشکلات مردم را برطرف کنند، مردم بدهکار مسئولان نیستند که حقوق‌های کذایی دریافت کنند و زندگی مرفه خود را اداره کنند و مردم را نبینند.

عابدینی اضافه کرد: چرا مسئولان باید در غفلت به سر ببرند و جیب خالی مردم را نبینند؟ بهتر است مسئولان دولتی به جای نگاه به غرب، فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشند تا رضایت عمومی را به دست آورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: مناسبت دیگر شهادت جوانان موتلفه اسلامی، شهید بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد، رضا صفار هرندی و حاج صادق امانی است، در دورانی که شاهد خفقان و ظلم و ستم دستگاه پهلوی بودیم این جوانان شجاع به میدان آمدند و از کیان دین، کشور و شرف این ملت با مجاهدت و فداکاری دفاع کردند.

وی عنوان کرد: درگذشت سید جماالدین اسدآبادی مناسبت دیگری است که در پیش رو داریم، این مبارز انقلابی فرد مصلح و بیدارگری بود که در کشورهایی همچون مصر، ایران، افغانستان و عراق حضور داشت و با حضور خود بر علمای این بلاد تاثیرگذار بود و امروز شاهد نتیجه این بیدارگری‌ها هستیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: مناسبت دیگر شهادت شهید چمران است که این دانشمند عزیز خود را وقف جبهه‌های جنگ کرد و ایثارگری‌های او در کردستان و جنوب کشور بر همگان روشن و آشکار است.

عابدینی تاکید کرد: جادارد برای پیروزی ورزشکاران عزیز کشورمان در مسابقات بین المللی دعا کنیم این عزیزان درواقع می‌توانند سفیران عزت و اقتدار جامعه دینی ما باشند و با پیروزی‌های غرور آفرین به آغوش ملت ما بازگردند.

وی در پایان گفت: همچنین از خدای متعال می‌خواهیم سال پیش رو سال وحدت، همدلی و مهربانی بین خانواده‌ها، همسران و همسایه‌ها قرار دهد و با خدا عهد می‌کنیم که بامحبت و لبخند و خوش اخلاقی کار خود را پیش ببریم و به یکدیگر رحم کنیم تا خداوند نیز به ما رحم کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان