۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۲ نقطه قزوین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تجهیز می‌شود/ کویرزدایی ۱۲۰۰هکتار از بیابان‌های بوئین‌زهرا
کد خبر: ۳۰۲۷۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

جانشين فرماندهی سپاه استان قزوين:

۱۲ نقطه قزوین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تجهیز می‌شود/ کویرزدایی ۱۲۰۰هکتار از بیابان‌های بوئین‌زهرا

جانشين فرماندهی سپاه استان قزوين گفت: سال گذشته سپاه در ۵ نقطه شناسایی شده از نظر وسعت آسیب‌های اجتماعی وارد شد و در سال جاری نیز ۱۲ نقطه استان را به‌عنوان مناطق هدف در دستور کار دارد.

۱۲ نقطه قزوین برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تجهیز می‌شود/ کویرزدایی ۱۲۰۰هکتار از بیابان‌های بوئین‌زهرا
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ پاسدار عباس برزگر جانشین فرمانده سپاه استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: طبق فرمایش معمار انقلاب که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ همه انقلاب‌ها و مردمی که در جامعه زندگی می‌کنند برای پاسداری از مرزهای خود در برابر تهدیدات دشمنان اقداماتی را انجام می‌دهند و طبیعتا جمهوری اسلامی نیز برای حفاظت از تمامیت ارضی اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید استکبار جهانی با دسیسه‌های زیاد سعی در براندازی انقلاب داشت.

این مسئول ابراز کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب ارتش ماموریت پاسداری از تمامیت ارضی و ژاندارمری در برقراری و شهربانی در ایجاد نظم شهر برعهده داشتند، اما به دستور حضرت امام(ره) پس از پیروزی انقلاب و همزمان با انقلاب کمیته‌های انقلابی تشکیل شد.

جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين اظهار کرد: بیش از ۱۸ نهاد پس از انقلاب از جمله کمیته امداد، سازمان مسکن، جهاد سازندگی، سپاه، بسیج تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: دوم اردیبهشت ۵۸ دستور تشکیل سپاه از سوی امام خمینی صادر شد؛ اما با وجود تمام ارگان‌های انتظامی، اما امام راحل در آذرماه همان سال دستور تشکیل بسیج مستضعفین را نیز صادر کردند.

برزگر افزود: سپاه دارای پنج نیرو نیروی هوایی، نیروی دریایی، نیروی زمینی، سپاه قدس و سازمان بسیج مستضعفین با زیرمجموعه‌های بسیاری است که برای رفع مشکلات جامعه وارد عرصه‌های مختلفی شده است.

جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين اضافه کرد: ماموریت‌های سپاه در بخش‌های مختلف علاوه بر حفظ امنیت کشور، موارد دیگری از جمله ورود در امور اجتماعی که نمونه آن جمع آوری معتادان و ارجاع به دستگاه‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: سپاه مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در اصل ۱۵۱ و ۱۵۲ قانون اساسی، ماموریت سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ماموریتی که به سپاه سپرده شده در هر عرصه ای برای حفظ امنیت کشور وارد می‌شود و به خوبی مسئولیت‌های خود را اجرا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در طول تاریخ بعد از انقلاب، کشور وارد بحران‌های زیادی شده است و در طول رسیدن به این‌موقعیت زمانی، ما شخصیت‌های برجسته ای را از دست داده ایم؛ طوری که در مقطعی از انقلاب ترور رئیس جمهور، ائمه جمعه و ناامنی‌های داخلی و قائله کردستان را می‌توان نام برد.

جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين گفت: سپاه پاسداران علاوه بر ماموریت‌های واگذار شده در بحث حفظ حریم هوایی، رسیدگی به بیش از ۶۰ مورد هواپیماربایی را انجام داد.

وی در ادامه اضافه کرد: سپاه بدون بسیج هیچ مفهومی ندارد و بخش عمده ای از امورات فرهنگی، سازندگی را به صورت ابلاغ کتبی، بسیج سازندگی دنبال کرده و اجرا می‌کند.

برزگر بیان کرد: سپاه استان قزوین در حوزه بسیج سازندگی ورود پیدا کرده است و پروژه عظیم کویرزدایی در 1200 هکتار از مساحت استان، محرومیت‌زدایی از 3 دهستان محروم استان و ایجاد زیرساخت‌های اساسی در آن، اردوهای جهادی اقشار مختلف بسیج، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقدامات فرهنگی اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل استان موضوع آسیب‌های اجتماعی است که معضلات بسیاری را برای جامعه ایجاد کرده است ازاین‌رو سپاه پاسداران از سال‌ها پیش در این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کرد.

جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين اذعان کرد: سال گذشته سپاه در 5 نقطه شناسایی شده از نظر وسعت آسیب‌های اجتماعی وارد شد و در سال جاری نیز 12 نقطه استان را به‌عنوان مناطق هدف در دستور کار دارد.

وی در پایان گفت: سپاه استان قزوین در این مناطق با ایجاد کانون‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال و تحت پوشش قرار دادن خانواده آن‌ها بر مسیر آسیب‌های اجتماعی موانع ایجاد کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان