۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶۰درصد زمین‌های شهرهای قزوین فاقد سند رسمی است
کد خبر: ۳۰۲۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

۶۰درصد زمین‌های شهرهای قزوین فاقد سند رسمی است

عضو شورای شهر قزوین گفت: در ۲۶شهر قزوین بیش از ۶۰درصد زمین‌ها فاقد سند هستند و شهرداری‌های این شهرها پروانه هم برای آنها صادر می‌کند.

۶۰درصد زمین‌های شهرهای قزوین فاقد سند رسمی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین در نشست علنی شورا درباره اختیارات شهرداری نسبت به صدور پروانه برای زمین‌های فاقد سند اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری نباید برای املاک قولنامه ای پروانه صادر کند.

وی افزود: اما در عمل در 26شهر قزوین بیش از 60درصد زمین‌ها فاقد سند هستند و شهرداری‌های این شهرها پروانه هم برای آنها صادر می‌کند.

این عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: در شورای سوم هم که13شرط برای صدور پروانه از سوی شهرداری گذاشتند برای گشایش کار مردم بود.

فصیحی ادامه داد: هرچند که رعایت قوانین الزامی است؛ اما متاسفانه در بسیاری از موارد، قوانین ما دارای نقص است و هم اکنون در شهرهای مختلف ما از جمله شال، دانسفهان، اقبالیه، سگز آباد و محمود آباد بسیاری از زمین‌ها فاقد سند رسمی هستند؛ اما شهرداری‌ها بر اساس عرف محلی پروانه صادر و مردم هم می‌سازند.

وی اذعان کرد: در قزوین هم به منظور حل مشکل مردم باید به صدور پروانه ساختمان اقدام کرد؛ لکن مثل دیگر شهرداری‌ها جمله: "صدور پروانه دلیل بر تایید مالکیت نیست" را در پروانه ساختمان درج نماییم، به نظر بنده می توان با این اقدام مشکلات مردم را حل کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان