۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اختصاص ۲۴ میلیاردریال برای تهیه طرح هادی روستایی
کد خبر: ۲۷۲۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین اعلام کرد:

اختصاص ۲۴ میلیاردریال برای تهیه طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از تهیه طرح هادی روستایی در ۱۲۷ روستای استان با تخصیص ۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح برای ۶۵۴ روستای استان تهیه شده است.

اختصاص ۲۴ میلیاردریال برای تهیه طرح هادی روستایی
محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از زمان اجرای تهیه طرح هادی روستایی در کشور که از اواسط دهه 60 آغاز شده تاکنون با صرف 52 میلیارد و 865 میلیون ریال اعتبار برای 654 روستای استان قزوین این طرح تهیه شده است.

به گفته وی، طرح هادی روستایی به منظور فراهم آوردن زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی صورت می‌گیرد و اجرای آن در روستاها برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در استان، اضافه کرد: تاکنون با اجرای این طرح در 351 روستای استان، 686 میلیارد و 923 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و همچنان نیز ادامه دارد.

به گفته وی، امسال اجرای طرح هادی روستایی شامل جدول گذاری، جمع آوری آب‌های سطحی، زیرسازی، آسفالت، اجرای دیواره‌های سنگی، خاکبرداری و سنگفرش معابر روستایی در 72 روستای استان و با تخصیص 148 میلیارد و 252 میلیون ریال در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از تهیه طرح هادی روستایی در 127 روستای استان با تخصیص 24 میلیارد و 850 میلیون ریال خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح برای 654 روستای استان تهیه شده است.

طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه آبادانی و عمرانی مناطق روستایی در نظر گرفته شده که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان گسترش زمین‌های روستا در بخش‌های مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازهای عمومی روستا در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی است که 602 روستای آن بالای 20 خانوار هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان