۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وزیر راه باید پاسخگوی حوادث اخیر باشد
کد خبر: ۲۷۲۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۳ ساعت: ۸:۵۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:

وزیر راه باید پاسخگوی حوادث اخیر باشد

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس گفت: با توجه به تجربه حوادث ناگوار درحوزه هواپیمایی، مسئولین باید اقدامات جدی در جهت جلوگیری از این مشکلات داشته باشند.

وزیر راه باید پاسخگوی حوادث اخیر باشد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای ای‌.تی‌.آر تهران- یاسوج اظهار کرد: طی این چند روز تمام نیروها و دستگاه‌های مربوطه جهت کشف لاشه هواپیما بسیج شدند.

وی با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از انتقال پیکر جان باختگان و جعبه سیاه هواپیما و بررسی علت وقوع حادثه، بدون شک مدیران مربوطه برای پاسخگویی باید حاضر شوند.

این مسئول با اشاره به تلفات جاده‌ای که هر ساله در کشور شاهد هستیم ادامه داد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بروز حوادث تلخ در جاده‌های کشور و مسیرهای ریلی، هوایی و دریایی بوده‌ایم قطعا وزیر راه و شهرسازی باید در این خصوص توضیح دهد که چرا این اتفاقات رخ می‌دهد و راهکار پیشگیری از آن چیست؟

بابایی صالح با بیان اینکه نمایندگان به طور جدی مسائل را پیگیری خواهند کرد گفت: متاسفانه ۶۶ نفر از سرمایه‌های انسانی کشور در سانحه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده‌اند که باید وزیر پاسخگوی چنین فاجعه‌ای باشد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با تصریح بر اینکه در جهت اطلاع رسانی دقیق به مردم تلاش می‌کنیم عنوان کرد: رئیس جمهور، رئیس مجلس و قوه قضائیه دستورات جدی در خصوص پیگیری علت و دلایل وقوع این حادثه تلخ را صادر کرده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: خوشبختانه صبح روز گذشته لاشه هواپیما توسط بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه در ارتفاعات کوه دنا کشف شد که نیروهای امدادی جهت انتقال پیکرها به محل اعزام شدند اما وضعیت آب و هوایی منطقه کمی سرعت عملیات را با مشکل مواجه می‌کند.

بابایی صالح اذعان کرد: بر اساس شواهد و گفته‌ها، وقوع این حادثه دلیل نقص فنی نداشته و هواپیما به خاطر مه آلودی منطقه و شرایط جوی با کوه برخورد کرده است.

وی با بیان اینکه ناوگان هوایی و ریلی کشور باید نوسازی شود، افزود: حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌رانی ما هم وضعیت مطلوبی ندارد و نیاز به حمایت و نوسازی دارد که دولت باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به تجربه حوادث ناگوار در حوزه هواپیمایی، مسئولین باید اقدامات جدی در جهت جلوگیری از این مشکلات داشته باشند.
انتهای پیام/ 2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان