۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تشدید ضوابط برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان/ شرکت متخلف بسته‌بندی گوشت محکوم شد
کد خبر: ۲۷۰۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین خبرداد:

تشدید ضوابط برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان/ شرکت متخلف بسته‌بندی گوشت محکوم شد

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: شرکت‌های بسته بندی موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند بود و بر همین اساس پیرو بازرسی‌های همه روزه که توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در سطح شهرستان انجام می‌گیرد.

تشدید ضوابط برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان/ شرکت متخلف بسته‌بندی گوشت محکوم شد
دکتر عیسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی و قابل انتقال به انسان است، این ویروس دارای خاصیت بازآرایی بوده و می‌تواند از گونه‌ای به گونه دیگر جهش یابد و بیماری جدیدی را به وجود آورد، از این رو بیماری خطرناکی به شمار می‌رود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تشدید ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای از جمله جلوگیری از تردد افراد متفرقه به داخل مزرعه، ضد عفونی کردن آب آشامیدنی، ضد عفونی کردن خودروهای حمل دان و تجهیزات هنگام ورود به مرغداری‌ها و عبور آنها، خودداری از جابجایی دان و مواد اولیه آن از یک مرغداری به مرغداری دیگر و خرید دان و مواد اولیه آن از مراکز معتبر، ضروری است.

وی اذعان کرد: اداره دامپزشکی شهرستان در جهت پیشگیری از این بیماری، به طور مستمر طیور روستایی و صنعتی را مورد پایش قرار می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: همچنین اقدامات بهداشتی قرنطینه ای در ورودی شهرستان تشدید شده و با خودروهای حمل طیور زنده بدون مجوز دامپزشکی برخورد جدی صورت می‌گیرد، با افرادی که در سطح شهر نیز اقدام به خرید و فروش غیرمجاز طیور زنده می‌کنند؛ نیز برخورد خواهد شد.

شرکت بسته بندی گوشت متخلف به پرداخت 110میلیون ریال محکوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین همچنین اعلام کرد: واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، موظف به عرضه محصول سالم و دارای تاریخ انقضاء هستند.

وی ادامه داد: مجوز منجمد کردن فرآورده‌های خام دامی تازه و یا دیفراست فرآورده‌های منجمد را ندارند و در صورت مشاهده چنین اقداماتی، از سوی اداره دامپزشکی متخلف محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دکتر یزدی تصریح کرد: شرکت‌های بسته بندی موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند بود و بر همین اساس پیرو بازرسی‌های همه روزه که توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در سطح شهرستان انجام می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: یک شرکت بسته بندی فرآورده‌های خام دامی به دلیل تخلفات انجام شده مبنی بر وجود مقادیر زیادی گوشت مرغ فله و فاقد هویت به مراجع قضایی معرفی شد و دادگاه حکم قطعی واحد متخلف مذکور را صادر و مسول واحد را به پرداخت جزای نقدی 110میلیون و500هزار ریال محکوم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان