۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افزایش خانه‌های مجردی/ تک نشینی وخوش نشینی در مهرگان!
کد خبر: ۲۶۷۴۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۴ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش روز؛

افزایش خانه‌های مجردی/ تک نشینی وخوش نشینی در مهرگان!

مشاوران املاک مهرگان و محمدیه، برای مجردهایی که به دنبال اجاره یک خانه ارزان هستند مهرگان را پیشنهاد می‌دهند که اغلب ساکنانش را قشر متوسط و میانه جامعه تشکیل می‌دهند.

افزایش خانه‌های مجردی/ تک نشینی وخوش نشینی در مهرگان!
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ بررسی‌های میدانی اخبار مهرگان، نشان می‌دهد تقریبا در تمام مناطق مهرگان، به خصوص محله هایی که کم جمعیت ترهستند، اجاره و رهن خانه‌های مجردی، بدل رویه عادی شده است؛ رویه ای که نشان می‌دهد زندگی مجردی، یا تک نشینی در مهرگان، افزایش یافته است.

بالارفتن آمار خانه‌های مجردی هرچه هم که باشد، برای املاکی‌ها بیش از همه سودآور است، آن هم در شرایطی که برخی افراد «خاص» حاضرند بیش از اجاره بها را بپردازند، برای اینکه مکانی دنج، در محوطه ای آرام و بی سروصدا را اجاره کنند؛ جایی که دیگر همسایه ها سرشان به کار خودشان است و سرک به آپارتمان کناری نمی‌کشند.

مشاوران املاک مهرگان و محمدیه، برای مجردهایی که به دنبال اجاره یک خانه ارزان هستند مهرگان را پیشنهاد می‌دهند که اغلب ساکنانش را قشر متوسط و میانه جامعه تشکیل می‌دهند و با این مساله راحت تر کنار آمده اند، به طوری که به قول املاکی‌ها برای مجردها فایل جدا بازکرده اند و اصطلاحا به آن « خانه‌های تک فرش» می‌گویند.

وجود این خانه‌ها انواع آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و می‌توان ناهنجاری‌های اخلاقی، فساد اخلاقی و اعتیاد را از جمله آسیب‌های ناشی از خانه‌های مجردی دانست.

بسیاری از کارشناسان زندگی مجردی را پیامد گسترش مدرنیته در جوامع غرب می دانند که به سایر کشورها و همچنین کشور ما تزریق شده است؛

این روند به دلیل انطباق نداشتن با فرهنگ خانواده محور ایرانی، عوارض بسیاری را به دنبال دارد که از مهمترین آن می توان به زوال بنیان خانواده که یکی از مهمترین ارکان اجتماع است، اشاره نمود زیرا هدف اصلی جوانان از زندگی مجردی را می‌توان رهایی از قید و بند و چارچوب خانواده دانست.

راهکارهای تاثیرگذار برای کاهش این پدیده در جامعه رامیتوان به موارد همچون تحکیم بنیان خانواده، توجه به نیاز جوانان از نظر اعتقادی، اخلاقی، روحی و عاطفی از سوی پدر و مادر در زمان خاص خود، پایین آمدن سطح توقع جامعه از جوانان در آغاز ازدواج و ترغیب آنان به تشکیل خانواده با برنامه های مناسب و آموزنده و آموزش مهارت‌های زندگی و رفتاری به آنان، نام برد که می تواند سهم بسزایی در کاهش این رخداد نامیمون داشته باشد.

در آینده سعی می‌شود به وظیفه مسئولین درکاهش خانه‌های مجردی در مهرگان بیشتر پرداخته شود.
انتهای پیام/2002

منبع: کانال مهرگان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان