۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین صحبت‌های رییس جمهور درباره تعیین امامت و ولایت غیرکارشناسانه بود
کد خبر: ۲۵۲۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع):

صحبت‌های رییس جمهور درباره تعیین امامت و ولایت غیرکارشناسانه بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) بیان کرد: در بحث ولایت و امامت به هیچ وجه نمی‌توان مبانی دموکراسی را مطرح کرد؛ چرا که معنای دموکراسی با ولایت تفاوت زیادی دارد.

صحبت‌های رییس جمهور درباره تعیین امامت و ولایت غیرکارشناسانه بود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام حسین عدالتی شربیانی با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس جمهور درباره با مبنای ولایت گفت: صحبت‌های مطرح شده درباره با نوع گزینش امامت غیرکارشناسانه بود.

وی با اشاره به واقعه و خطبه غدیر بیان کرد: پیامبر بزرگ اسلام آن همه جمعیت را یکجا جمع کرده و در آن گرمای سوزان عربستان صحبت از انتخاب جانشین خود می‌کند و به مردم به عنوان شاهد نگاه کرده نه کسانی که رای می‌دهند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: خداوند اتمام موضوع رسالت پیامبر را در گرو تعیین معرفی امام به مردم می‌داند؛ اگر به آیات قرآن دقت کنیم خداوند چندین بار اطیعوالله و ااطیعو الرسول را توضیح داده است و اگر به روایات توجه کنیم به وضوح نحوه انتخاب ولی را می‌توان مشاهده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) اذعان کرد: رییس دولت نباید صحبت‌هایی را مطرح کند که نه تنها علم و دانایی خود را زیر سوال ببرد بلکه بین عوام و جوانان شبهه‌هایی ایجاد نکند.

وی ادامه داد: بیان صحبت‌هایی درباره اختیار مردم در انتخاب امام و حاکم دینی انحرافی است و این صحبت‌ها دقیقا خواسته دشمن است و ما نباید حرف دشمنان خود را از زبان دوست و خودی بشنویم؛ زیرا این کلام زیر سوال بردن آیات و روایات است.

این مسئول تصریح کرد: در زمان دولت اصلاحات نیز مسئولان دولتی و رسانه‌های زنجبره ای آنها با موضوعات مشابه بین مردم شبهه پراکنی می‌کردند .این شبهات صحبت‌های مستکبرین است که متاسفانه امروز از زبان برخی مسئولان می‌شنویم.

وی با اشاره به واکنش صریح مراجع و علما در رابطه با این موضوع گفت: باید رییس دولت به آیه ۵۵ سوره مائده توجه بیشتری کند، این صحبت‌ها به حدی غیرکارشناسانه بود که با واکنش صریح علمای بزرگ و مراجع تقلید همچون آیت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی مواجه شد.

مبنای دموکراسی سنخیتی با تعیین امامت و ولایت ندارد
عدالتی شربیانی عنوان کرد: اصلا لزومی ندارد آقای رییس جمهور در هر بحثی ورود پیدا کند یا اگر اصرار به ورود در هر بحثی را دارد؛ حداقل پیش از صحبت کردن در رابطه با هر موضوعى مطالعات لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحث ولایت پذیرش اکثریت آراست پس در صحرای کربلا، سپاه دشمن یعنی یزید حق حاکمیت را داشت و امام حسین(ع) که ولی خدا بود نباید قیام می‌کرد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به 25 سال خانه نشینی امیرالمومنین اذعان کرد: چه کسانی در این مدت به انحراف کشیده شدند؟ آن کسانی که تفکر و صحبت‌هایی مشابه برخی از مسئولان دولتی را داشتند و گفتند بالاخره انتخاباتی بوده و رای مردم اکثریت است.

وی با اشاره به مبنای دموکراسی در موضوع امامت و ولایت فقیه گفت: در بحث ولایت و امامت به هیچ وجه نمی‌توان مبانی دموکراسی را مطرح کرد؛ چرا که معنای دموکراسی با ولایت تفاوت زیادی دارد.

این مسئول ادامه داد: اگر در انتخاب ولایت افراد دموکراسی مطرح باشد، باید بگوییم مردم خودشان امام را تعیین کنند. در صورتی که مقام امامت از نگاه دین ما بسیار بالاست و منتصب به خود خداوند است.
انتهای پیام/2002

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

a.k / ۳۱ خرد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

اینکه هر آدم ساده ای می دانند که این سخنان به علت عدم درک دین و امامت است. اگر قرار بود هر کسی عهده دار امامت و ولایت جامعه شود خب می شود روش شیخین و... قائله کربلا بر اثر همین تفکر آقای روحانی بوجود می آید.

a.k / ۳۱ خرد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

اینکه هر آدم ساده ای می دانند که این سخنان به علت عدم درک دین و امامت است. اگر قرار بود هر کسی عهده دار امامت و ولایت جامعه شود خب می شود روش شیخین و... قائله کربلا بر اثر همین تفکر آقای روحانی بوجود می آید.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان