۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین شهرک صنعتی کربن در قزوین راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۵۱۰۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۲ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استانداری:

شهرک صنعتی کربن در قزوین راه اندازی می‌شود

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: برای تامین زمین و راه اندازی شهرک کربن در شهرکهای صنعتی و خارج از این محدوده در صورت رعایت تکنولوژی روز و مسائل زیست محیطی آمادگی کامل داریم.

شهرک صنعتی کربن در قزوین راه اندازی می‌شود
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در استان قزوین دنبال احداث صنایع‌های تک، دوستدار و سازگار با محیط زیست هستیم و در این مسیر از هیچ حمایتی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی استان ظرفیت بسیار خوبی برای استقرار واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف ایجاد شده و بهتر است، صنایع جدید در این مکان‌ها که زیرساخت‌ها در آن ایجاد شده مستقر شوند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: هر چند در خارج از نواحی صنعتی نیز آماده حمایت از ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید هستیم؛ اما بهتر است شهرک کربن هم در شهرک‌های آماده شده مانند شال و خرمدشت و آراسنج راه اندازی شود.

وی ایجاد شهرک کربن را در تامین نیازهای داخلی بسیار موثردانست و یادآورشد: بخش عمده صنایع کربن در کشور وارداتی است که با این کار می‌توانیم وابستگی خود را کاهش داده و به تولید ملی هم کمک کنیم.

حبیبی بیان کرد: ۱۵ نقطه برای استقرار شهرک کربن به سرمایه گذار پیشنهاد شده و آماده همه نوع همکاری با این طرح هستیم.

این مسئول ابراز کرد:در استان قزوین ۷۴ متقاضی احداث نیروگاه بادی و خورشیدی باظرفیت ۲۹۵۷ مگاوات هستیم که مجوز لازم صادر شده است؛ اما هنوز عملیاتی نشده که باید تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: به دلیل نداشتن متولی خاص در زمینه سرمایه گذاری نیروگاه‌های بادی و خورشیدی کارها بخوبی پیش نمی‌رود و شاید فقط نیمی از درخواستها در حال پیگیری است که این وضعیت باید مشخص شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر فرد سرمایه گذاری در سال‌های گذشته مجوز لازم را دریافت کرده باید پیگیر کار باشد تا به مرحله ابطال نرسد و ما نیز در یک بررسی مجدد به این وضعیت سامان می‌دهیم.

ویدر پایان گفت: از این پس پیگیری و صدور مجوز برای متقاضیان احداث نیروگاه توسط شرکت توزیع نیروی برق استان انجام خواهد شد تا کارها تسریع شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان