۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ایجاد مساجد بین‌راهی و نماز جماعت مدارس باید تقویت شود
کد خبر: ۲۱۸۷۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین:

ایجاد مساجد بین‌راهی و نماز جماعت مدارس باید تقویت شود

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین عنوان کرد: از پیام‌های مهم اجلاس نماز ایجاد مساجد بین راهی و تشکیل نماز جماعت در اکثر مدارس است.

ایجاد مساجد بین‌راهی و نماز جماعت مدارس باید تقویت شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سیدقریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز قزوین، پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دومین اجلاس نماز در سازمان تبلیغات قزوین اظهار کرد: ستاد اقامه نماز با همت مقام معظم رهبری و حجت الاسلام قرائتی شکل گرفت و بیست چهارمین اجلاس نماز در استان قزوین برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از مهمترین برکات این اجلاس ایجاد حساسیت مقام معظم رهبری بود و دستگاه‌های مختلف در این زمینه فعالیت داشتند و اثرگذار نیز بودند.

این مسئول ادامه داد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تاکید بر احساس مسئولیت همگانی در حوزه اقامه نماز است؛ استان ما نیز احساس مسئولیت درباره اجلاس نماز را به صورت جدی پیگیری کرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: سال گذشته حدود 2400 اثر تحویل اجلاس نماز شد که تعدادی از آن رونمایی و بقیه آثار نیز تا پایان سال تحویل خواهیم داد، از پیام‌های مهم این اجلاس ایجاد مساجد بین راهی و تشکیل نماز جماعت در اکثر مدارس است.

وی اضافه کرد: استان قزوین حدود 1300 مسجد وجود دارد که در 400 مسجد نماز جماعت تشکیل می‌شود و از 900مدرسه در 200مدرسه با حضور روحانیون نماز جماعت برگزار می‌شود.

موسوی ابراز کرد: به فرموده امام خمینی(ره) مسجد همانند سنگر است و باید سنگر در هر مکانی برقرار باشد و صدای اذان به گوش همه برسد تا کسی از برکت آن بی بهره نباشد.

وی در پایان عنوان کرد: رهبری تاکید دارند که هیئتی برای ارزیابی اقدامات دستگاه‌های مختلف در حوزه اقامه نماز تشکیل شود؛ در سال گذشته از 74دستگاه 19 مورد ارزیابی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان