۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهرک مهرگان با مشکلات جدی در زیرساخت‌ها مواجه است
کد خبر: ۲۱۸۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۳ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

شهرک مهرگان با مشکلات جدی در زیرساخت‌ها مواجه است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ابراز کرد: مردم برای مشکلات مختلف مسکن مهر مانند کمبود فضاهای سبز، فضاهای آموزشی، کمبود فضاهای انتظامی، ورزشی و فرهنگی تا مشکلاتی که نسبت به آب و برق و گازدارند به ما مراجعه می‌کنند.

شهرک مهرگان با مشکلات جدی در  زیرساخت‌ها مواجه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود پیش از ظهرامروز(شنبه)، در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر استان قزوین که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ارتباط بررسی مسائل مسکن مهر قانون‌ها و کارهای جامعی در کمسیون اصل نود صورت گرفته است.

وی افزود: مسکن مهر میراثی بود که به دولت رسید و مشکلات زیادی اعم از عدم پیش‌بینی فضاهای عمومی، زیر ساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی و مسائل دیگر داشت که تلاش ‌های زیادی در جهت حل این مشکلات در وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

محمدی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه مقرر شد تا 27 هزار واحد مسکونی در شهرک مهرگان احداث شود که تا به امروز 18 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است و بیشتر واحدهای تحویل داده شده حتی از امکانات ابتدایی نیز بهره‌مند نیستند.

رئیس کمیسیون اصل نود در ادامه به مقایسه امکانات شهرک‌های مینودر و کوثر با شهرک مهرگان پرداخت و گفت: فراهم کردن سریع امکانات در شهرک مهرگان به علت جانمایی نامناسب این شهرک نسبت به شهرک‌های کوثر و مینودر دشوارتر است و اگر این شهرک در بافت فرسوده استان ساخته می‌شد دسترسی به امکانات رفاهی آسان‌تر بود.

وی به هدف به وجود آمدن واحدهای مسکونی مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: هدف مسئولین از طرح مسکن مهر در جها رفع مشکلات مسکن و خانه‌دار کردن افراد بی بضاعت بود.

مبلغ 38 میلیارد ریال باید برای حل مشکلات حوزه آب و فاضلاب مهرگان اختصاص یابد
محمدی با بیان اینکه حل مشکلات مسکن مهر یکی از دغدغه‌های وزیر و معاونین این وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: در حدود 1 میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی از 2 میلیون و 200 هزار واحد پیش بینی شده برای احداث تکمیل شده است که از این میزان 400 هزار واحد در شرف تحویل و 300 هزار از آن دارای مشکلاتی است.

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به لزوم همکاری همه ارگان‌ها در جهت حل معضلات مسکن مهر، بیان کرد: انتظار از سازمان راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت مسکن مهر بیشتر از سازمان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: مسکن مهر از لحاظ منابع زیرساختی آب، برق و گاز با مشکلاتی مواجه است؛ در این حوزه تفاهم‌نامه‌هایی در سطح وزارت خانه منعقد شده است که این برنامه‌ها باید در استان نیز انجام شود تا وضعیت مسکن مهر بهبود پیدا کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس در ادامه اظهار کرد: مردم برای مشکلات مختلف مسکن مهر مانند کمبود فضاهای سبز، فضاهای آموزشی، کمبود فضاهای انتظامی، ورزشی و فرهنگی تا مشکلاتی که نسبت به آب و برق و گازدارند به ما مراجعه می‌کنند.

این مسئول در ادامه اذعان کرد: با وجود تشکیل جلسات گذشته و با حضور دستگاه‌های اجرایی باید تا به حال اثرات مهمی دیده می‌شد و در ادامه باید با یک عزم جدی مشکلات مسکن مهر استان را حل کنیم.

محمدی تاکید کرد: بیشترین حجم مشکلات شهری در شهرک مهرگان است که 27 هزار واحد مسکونی در آن قرار دارد.

وی در پایان گفت: با اختصاص بودجه به شهرک مهرگان طی سفر ریاست جمهوری به قزوین، با مبلغ 38 میلیارد ریال می‎بایست مشکلات حوزه آب و فاضلاب این شهرک هر چه زودتر حل شود، همچنین با توافق‌هایی که با راه و شهرسازی راجع به 21 هکتار زمین انجام شده، فضای سبز این شهرک در حال ایجاد است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان