۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در قزوین آغاز شد
کد خبر: ۲۱۶۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

از امروز؛

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در قزوین آغاز شد

طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور از امروز به مدت دو ماه در ۱۰۰ پایگاه سنجش بینایی استان قزوین اجرا می‌شود.

 طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در قزوین آغاز شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مراسم افتتاحیه طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم صبح امروز(شنبه) با حضور مسئولین استانی در پایگاه بینایی سنجی مهد کودک گل‌های زندگی در قزوین برگزار شد.
داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم اجرای طرح غربالگری بینایی سنجی که اقدام خوب و ارزشمندی است، موجب ارتقاء سطح سلامت جسمی و معنوی کودکان شود.
وی افزود: توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی همواره مورد تاکید مسئولان است زیرا با توجه به محدودیت منابع، چنانچه افراد تحت پوشش بهزیستی افزایش یابد بدون شک نمی‌توان اقدام اثربخشی را انجام داد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: باید تا جایی که لازم است از افزایش ورودی به بهزیستی جلوگیری کرد که در این زمینه پیشگیری بهترین کار ممکن است نه درمان، زیرا همیشه هزینه‌های پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است.
وی تصریح کرد: بسیاری از معلولیت‌های جسمانی و نارسایی‌ها اگر به موقع پیشگیری شود در نتیجه جامعه هدف بهزیستی نیز افزوده نمی‌شود بلکه مرتب از تعداد افرادی که بهزیستی ناگزیر است در آینده به آنها خدمات دهی کند، کاهش می‌یابد.
محمدی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح عنوان کرد: اجرای طرح غربالگری بینایی که در سنین بین 3 تا 6 سالگی انجام شود با توجه به اینکه در این سنین کودکان قدرت ابراز مشکل و نارسایی را ندارند، بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه بیان کرد: اجرای این طرح موجب می‌شود که کودکان را از همان ابتدای دوران طفولیت تحت کنترل و مراقبت داشته باشیم تا در صورت شناسایی هرگونه مشکل، به موقع اقدامات لازم جهت بهبود بیماری انجام شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: امیدواریم با هدف‌گذاری انجام شده در مورد تحت پوشش قرار دادن 80 درصد جمعیت کودکان جامعه هدف در سال جاری، با تلاش و همت مسئولان بهزیستی، بتوانیم به موفقیت قابل قبولی نائل آییم.
وی با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری افراد مبتلا به معلولیت کم بینایی و نابینایی در کشور گفت: با توجه به اینکه تقریبا 1.03 جمعیت کشور دچار این عارضه هستند و منابع انسانی نقش مهمی در حوزه خدمات رسانی در جامعه دارند لذا باید در همه حوزه‌ها و معلولیت‌ها، بهزیستی و سایر ارگان‌ها بر امر پیشگیری اهتمام بیشتری داشته باشند.
محمدی در ادامه بیان کرد: پیشگیری از اعتیاد، مشکلات چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی نسبت به درمان آنها، هزینه کمتری را در بردارد از این رو همواره در دنیا نیز بر امر پیشگیری بیش از درمان تاکید شده است.
وی تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها نظیر فلج اطفال که بر امر پیشگیری متمرکز شده‌ایم، مشاهده می‌شود که توفیقات ارزشمندی حاصل شده است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد جامعه‌ای شاداب و سالم باشیم زیرا بدن و جسم سالم دارای فکر آماده‌تری برای انجام فعالیت‌ها خواهد بود.
گفتنی است، طرح غربالگری بینایی سنجی همزمان با سراسر کشور از امروز (اول آبان) به مدت دو ماه در 100 پایگاه پیش بینی شده اجرا می‌شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان