۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تحصیل بیش از ۵ هزار دانش‌آموز استان در ۱۰۰ واحد آموزشی ویژه عشایر
کد خبر: ۲۱۶۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد:

تحصیل بیش از ۵ هزار دانش‌آموز استان در ۱۰۰ واحد آموزشی ویژه عشایر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تحصیل ۵ هزار و ۴۰۴ دانش‌آموز در ۱۰۰ واحد آموزشی ویژه عشایر در استان خبر داد.

تحصیل بیش از ۵ هزار دانش‌آموز استان در ۱۰۰ واحد آموزشی ویژه عشایر
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز(شنبه)در جلسه برنامه‌ریزی مدارس عشایری که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: 100 واحد آموزشی ویژه دانش‌آموزان عشایر در استان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: مدارس عشایری در استان قزوین در پنج منطقه بوئین زهرا، ناحیه یک قزوین، الموت غربی، الموت شرقی و طارم سفلی فعال هستند و بالغ بر 5 هزار و 404 نفر دانش‌آموز در واحد آموزشی عشایری تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به توجه مدیران و مسئولان به آموزش و پرورش و زندگی عشایری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردمان خون‌گرم عشایر زندگی خاصی داشته و همواره در حال کوچ هستند، لذا این امر موجب ترک تحصیل فرزندان آنها می‌شود، باید نسبت به وضعیت تحصیل فرزندان عشایر اهتمام ویژه‌ای نمود.
قاسمی اضافه کرد: باید با آموزش خانواده‌‌های عشایری از ترک تحصیل دانش‌آموزان آنها جلوگیری به عمل آید و بستر لازم برای علم‌آموزی دانش‌آموزان عشایری فراهم شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به کلاس‌های چند پایه در مدارس عشایری گفت: کلاس‌های چند پایه در مدارس عشایری نیازمند توجه ویژه مدیران و مسئولان است تا شاهد افت تحصیلی در این کلاس‌ها نباشیم، باید بستر شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان عشایر در 347 کلاس درس تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان