۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با خدمت به مردم بیگانه‌اند
کد خبر: ۲۰۸۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند":

دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با خدمت به مردم بیگانه‌اند

سیدناصر حسینی‌پور با اشاره به اینکه دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با خدمت به مردم بیگانه‌اند، گفت: شهدا در بحث فیش‌های نجومی نامتعارف نیز الگو، مصداق و درسی برای امروز دارند.

دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی با خدمت به مردم بیگانه‌اند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" شب گذشته (دوشنبه) در یادواره شهدای دانشجو در هشتمین دوره طرح ولایت استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دین به واسطه مردان شهادت به دست ما رسیده است وگرنه همه ما خوب می‌دانیم که با خدا خواهانِ خرماطلب به جایی نمی‌توان رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه "شهیدان باران حق بر زمین هستند که اگر نبودند واژه عشق ابتر می ماند، افزود: مردانِ شهادت، اهل کوتاهی در مقابل حق و تکلیف نبودند بلکه وارسته ماندند و دانسته رفتند.
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» خاطر نشان کرد: شهدا رفتند تا ما ماندن بیاموزیم آنها از حجاب جسم گذشتند تا حجاب غفلت روح ما را پاره نکند همچنانکه در زندگی ماشینی امروز، گاه که عنکبوت غفلت در دل‌های ما تار می‌زند همین شهدای مدافع حرم و تفحص هستند که پرده غفلت را از روح ما کنار می‌زنند.
حسینی ‌پور اظهار کرد: روایات و خاطرات شهدا در هر مراسم تکریم و یادواره‌ای می‌تواند با بصیرت‌افزایی ما را به پیشینه با افتخارمان نزدیک کند.
 وی عنوان کرد: در زمان جنگ ایران و عراق، صدام در معادلات و محاسبات خود یک اشتباه بزرگ کرد و این اشتباه، عدم آگاهی و شناخت نسبت به مدل جنگ شهید فهمیده‌ای بود همان اشتباهی که در حال حاضر دشمنان نظام و انقلاب دارند.
نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" با اشاره به اینکه اتفاق و پیام دیروز برای امروز، درس عزت در مقابل ذلت است، گفت: خاطرات دیروز دوران دفاع مقدس پیام‌های زیادی درباره مسائل مختلفی همچون گفتمان سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، اقتدار و رسیدن به عزت برای نسل امروز دارد که باید از آن الگوبرداری کنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ شهید فهمیده‌ای عنوان کرد: عشق به اهل بیت(ع) و اعتماد به توانایی درونی در کنار انسانیت و اخلاق از ویژگی‌های جنگ عاشورایی و انقلابی در مقابل دشمنان بود که به دنیا صادر کردیم.
حسینی‌پور ادامه داد: امروز نیز جوانان ایران اسلامی با تاسی از همین نگاه و غیرت در جهت دفاع از مظلومان به سوریه رفته و با دشمنان می‌جنگند.
وی اظهار کرد: در شرایطی که امروز گفتمان حاکم بر نظام، گفتمان ذلت و دیپلماسی لبخند است این گفتمان عزت است که می‌تواند این کشور و ملت را به عنوان ام القرای در جهان اسلام معرفی کند.
این نویسنده خاطرنشان کرد: آیا ما در دوران دفاع مقدس و جنگ به شیوه حسین فهمیده‌ای، با گفتمان التماس و ذلت در مقابل دشمنان ایستادیم که اگر با گفتمان لبخند و ذلت و خواهش در مقابل دشمنان می‌ایستادیم اکنون سرزمین‌های جنوب این کشور مثل عهدنامه ترکمنچای و قفقاز بر خاک کشورهای دیگر سنجاق شده بود اما مدل جنگ عاشورایی و انقلابی کمر دشمن را شکست.
وی در ادامه با اشاره به فیش های نجومی تصریح کرد: شهدا و بچه‌های روح الله در بحث فیش‌های نجومی نامتعارف نیز الگو، مصداقی و درسی برای امروز دارند به طور مثال شهید عالی به دلیل داشتن زمین کشاورزی و برخورداری از وضعیت اقتصادی مناسب در‌خواست می‌کند تا نزدیک به نیمی از حقوق ماهانه‌اش را کسر کنند.
حسینی‌پور در ادامه گفت: آیا اشخاص دریافت کننده این حقوق‌های نجومی می‌توانند روحیه جهادی و خدمت به مردم داشته باشند.
وی در پایان گفت: شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس با نگاه و تفکر عزت در شرایط سخت تحریم کمر دشمن را شکستند و در مقابل آنها ایستادگی کردند که این امر مهم باید به عنوان الگو به نسل امروزی منتقل شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم از جانبازان و همسر آنها تقدیر شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان