۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افتتاح پروژه‌های شهری محمدیه و ناحیه شهری مهرگان
کد خبر: ۱۷۶۵۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار و جمعی از مسئولین شهری صورت گرفت؛

افتتاح پروژه‌های شهری محمدیه و ناحیه شهری مهرگان

با حضور استاندار و جمعی از مسئولین قزوین تعدادی از پروژه‌های شهری شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان افتتاح شد.

افتتاح پروژه‌های شهری محمدیه و ناحیه شهری مهرگان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، تعدادی از پروژه‌های شهری محمدیه و ناحیه شهری مهرگان با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، حبیبی معاون عمرانی استاندار، رحیمی معاون سیاسی استاندار، داود محمدی نماینده مجلس و حمیده زرآبادی منتخب مردم قزوین در مجلس و مسئولین شهرستان البرز و مدیران شهری محمدیه افتتاح شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در این مراسم گفت: ناحیه شهری مهرگان ظرفیت بزرگی است که با سرعت و ظرف امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه آینده شهرک مهرگان بسیار امیدوار کننده است، بیان کرد: برای این منطقه ساخت بیمارستان 64 تختخوابی را درنظر داریم تا امکانات درمانی و بهداشتی خوبی به مردم این منطقه ارائه شود.
استاندار قزوین ابراز کرد: ساخت پارک 20 هکتاری این ناحیه شهری تا پایان سال جاری انجام می‌گیرد و تامین امنیت آن نیز توسط نیروهای انتظامی و بسیج انجام خواهد شد.


در ادامه این مراسم داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: با توجه به تنگناهای مالی خدمت بزرگی است که در مهرگان شاهد بهره برداری از این پارک‌ها و خرید تجهیزات شهری هستیم.
وی در ادامه افزود: این ناحیه شهری دارای مشکلات آموزشی، بهداشتی، امینتی و درمانی است و هدف همه مدیراین شهری باید رفع این مشکلات و ارائه خذدمات بیشتر به مردم باشد.
این نماینده مجلس ابراز کرد: شهرک مهرگان با شرایط ایده‌آل فاصله بسیاری دارد و به واسطه تنگناهای مالی بیشتر از این امکان سرمایه گذاری نیست اما مسئولان باید با برنامه ریزی جدی شرایط بهبود زندگی مردم را فراهم کنند.


حسین بهزادپور، شهردار محمدیه در این مراسم با بیان اینکه 4 پروژه شهری به بهره برداری رسید، گفت: شهرداری محمدیه با همکاری شورای این شهر در راستای ارائه خدمات به شهروندان پارک لاله به وسعت 1.6 هکتار را بهره برداری کردند.
وی در ادامه افزود: این پارک با اعتبار 14 میلیارد ریال در مدت 18 ماه اجرا شده است و هدف از اجرای این پروژه افزایش سرانه فضای سبز و پگارکهاست.
این مسئول ادامه داد: در این پارک شهری محوطه سازی، ایجاد فضای سبز، سیستم روشنایی، آبیاری مکانیزه، سرویس بهداشتی، ستهای ورزشی و آلاچیق و میز شطرنج تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه 2 دستگاه اتوبوس بنز 457 با اعتبار 2 میلیارد و 250 میلیون ریال خریداری شده است، بیان کرد: همچنین 2 دستگاه خودروی آتش نشانی برای مهرگان خریداری شده است.
شهردار محمدیه یادآور شد: با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و شورای و شهرداری محمدیه 30 میلیارد تومان طی 2 سال آینده برای خدمات روبنایی در حوزه مدیریت شهری مهرگان هزینه می‌شود.
وی ابراز کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری پارک 20 هکتاری مهرگان به بهره برداری می‌رسد که این پارک بزرگترین فضای سبز و تفریحی در کشور است.
بهزادپور از اختصاص 80 هکتار فضای سبز برای مردم مهرگان خبر داد و اذعان کرد: 11 پارک محلی برای این منطقه درنظر گرفته شده که درحال اتمام است.


در حاشیه این مراسم دکتر بهمن علی اکبری، سرپرست درمانگاه تخصصی قائم شهر محمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره توسعه فضای درمانگاه بیان کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود توسعه فضای فیزیکی درمانگاه تخصصی قائم تحت نظارت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین است.
وی در ادامه افزود: درمانگاه تخصصی قائم قبل از افتتاح این پروژه در فضای 1050 متری ارائه خدمات می‌داد و در این توسعه 350 متر نیز به آن افزوده شده است.
دکتر علی اکبری ادامه داد: فضای درمانی در این درمانگاه شامل، اتاق ویزیت پزشکان، اورژانس و اتاق‌های تزریقات به دو برابر افزایش یافته است و فضای سالن انتظارات بیماران بهینه سازی و فضای اداری و مالی درمانگاه که پیش از این در فضای درمانی بود، مستقل شده و طبقه همکف درمانگاه به ارائه خدمات درمانی به بیماران اختصاص پیدا کرده است.
وی اذعان کرد: پزشکان عمومی در درمانگاه تخصصی قائم به صورت شبانه روزی و متخصص اطفال به صورت روزانه ارائه خدمات دارند.
این مسئول اضافه کرد: در هفته دو روز متخصص جراح زنان و یک روز در هفته جراح عمومی و یک روز در هفته متخصص داخلی در درمانگاه حضور دارند همچنین خدمات دندانپزشکی در طول هفته به صورت روزانه ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه درمانگاه قائم، درمانگاهی سرپایی است که به صورت شبانه روزی اداره می‌شود، عنوان کرد: درباره افزایش چارت تشکیلات پزشکی درمانگاه با ستاد مرکزی در تهران رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
سرپرست درمانگاه تخصصی قائم شهر محمدیه اذعان کرد: این درمانگاه در مدت 20 سال گذشته ارائه خدمات داشته است و با تخصیص اعتباری از سال 94 فضاهای مختلف آن مورد بازسازی قرار گرفت.
وی درباره کمبود فضاهای درمانی در شهر محمدیه گفت: به علت افزایش جمعیت شهری محمدیه و حضور بیماران شهرک مهرگان در این درمانگاه امکان ارائه خدمات کافی به بیماران وجود ندارد و برای بهبود این شرایط مشکلات موجود با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مطرح شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان