۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خاص‌ترین مردان دربی ۸۲ +عکس و جدول عملکرد
کد خبر: ۱۶۴۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

سرخابی ها؛

خاص‌ترین مردان دربی ۸۲ +عکس و جدول عملکرد

شاید ثبت نتیجه نهایی نبرد پرسپولیس احیا شده برانکو با استقلال مدعی مظلومی در دربی پیش‌رو، در گرو عملکرد مردانی باشد که تا پایان هفته بیست و پنجم لیگ مردان خاص سرخابی‌ها لقب گرفته‌اند.

خاص‌ترین مردان دربی ۸۲ +عکس و جدول عملکرد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، یک ایستگاه مانده به هشتاد و دومین شهرآورد پایتخت، استقلال و پرسپولیس امتیازات‌شان روی عدد 45 برابر شد تا روز جمعه تقابل تیم‌های آبی و سرخ رده‌های دوم و سوم جدول حساس‌تر از همیشه دنبال شود.

حالا استقلالی که 17 هفته صدرنشینی در لیگ پانزدهم را تجربه کرده بود باید با استفاده از توانایی‌های فنی مردانش در خطوط چهارگانه، سد راه پرسپولیسی شود که در نیم‌فصل اول رقابت‌ها تجربه ایستادن روی پله آخر جدول را هم پشت‌سر گذاشته است.

شاید ثبت نتیجه نهایی نبرد پرسپولیس احیا شده برانکو با استقلال مدعی مظلومی در دربی پیش‌رو در گرو عملکرد مردانی باشد که تا پایان هفته بیست و پنجم لیگ مردان خاص سرخابی‌ها لقب گرفته‌اند.

* 13 سرخابی متمایز در حمله و دفاع

بررسی عملکرد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در فصل جاری نشان می‌دهد که از میان 22 بازیکنی که برای آبی‌ها به میدان رفته‌اند و 24 بازیکنی که پیراهن سرخ بر تن کرده‌اند، فقط 13 نفرشان چهره‌های خاص در گلزنی، ارسال پاس گل و رسیدن به ترکیب اصلی تیم‌های‌شان بوده‌اند.

این لشکر 13 نفره تشکیل شده از مهدی رحمتی، امید ابراهیمی، هرایر مگویان، جابر انصاری، خسرو حیدری، محسن کریمی و سجاد شهباززاده استقلالی و رامین رضاییان، مهدی طارمی، علی علیپور، جری بنگسون، امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده پرسپولیسی.

نگاهی کوتاه به جدول عملکرد سرخابی‌ها در 25 هفته‌ای که از لیگ گذشته، نشان می‌دهد در جمع مردان «پردوام» دو تیم برای حضور در ترکیب اصلی، رامین رضاییان مدافع راست قرمزها با شرکت در 24 بازی فصل و 2154 دقیقه تلاش  از این حیث- مرد شماره یک هر دو تیم است.

خاص ترین مردان دربی 82 +عکس و جدول عملکرد

* مگویان سرآمد مثلث دفاعی آبی

در جدول مردان بادوام سرخابی امید ابراهیمی، سیدمهدی رحمتی و هرایر مگویان از استقلال  پس از رضاییان- بیشترین حضور در رقابت‌های این فصل را تجربه کرده‌اند. از نقش سیدمهدی رحمتی در موفقیت‌های استقلال نمی‌توان گذشت؛ مرد آخر خط دفاعی آبی‌ها با ثبت 10 کلین‌شیت و میانگین دریافت یک گل در هر 135 دقیقه.

سیدمهدی پیش‌روی خود هرایر مگویان ارمنی را می‌بیند. مدافعی گوش به فرمان که واژه «خودخواهی» برایش معنایی ندارد. هرایر کاملا در خدمت تیم است و البته که در بدترین شرایط بهترین عملکردها را از خود برجای می‌گذارد. مگویان اگر در ایستگاه ششم لیگ و دقیقه 22 بازی با گسترش مصدوم نمی‌شد امروز با انجام 1823 دقیقه بازی، جایگاهی بهتر از چهارمی جدول 46 بازیکن سرخابی فصل داشت.

استقلال در فاز دفاعی و یک خط جلوتر از مگویان، امید ابراهیمی را دارد؛ هافبکی 6 گله که البته با 2 هزار و 70 دقیقه تلاش در فصل جاری بعد از رامین رضاییان دومین بازیکن پردوام سرخابی‌هاست.شاید رمز موفقیت استقلالی که در لیگ پانزدهم چندان زیبا بازی نمی‌کند، همکاری قابل تقدیری است که رحمتی، مگویان و ابراهیمی با هم دارند. مثلثی که دیده نمی‌شود اما به طور نامحسوس دست پرویز مظلومی و تیمش را گرفته است.

* طارمی آقای گل

در فاز هجومی موفق‌ترین چهره حاضر در میان سرخابی‌ها مهدی طارمی است. مهاجم جویای نام تیم برانکو که حالا با 14 گل زده مدعی کسب عنوان آقای گلی لیگ هم هست.

مهدی در داربی امید اول برانکو برای گشودن دروازه آبی‌هاست. جالب اینکه در استقلال امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده 6 گله نزدیک‌ترین گلزنان آبی به طارمی هستند. استقلالی‌ها – البته- جابر انصاری و محسن کریمی 5 گله را هم در جدول گلزنان دارند که این دومی به دلیل مصدومیت داربی را از دست خواهد داد.

در آن سو علی علیپور و جری بنگسون دو مهاجم پرسپولیس هم شانس بازی برابر استقلال را خواهند داشت؛ دو فورواردی که تجربه گلزنی برابر آبی‌ها را دارند.

* 13 مرد خشن منهای 2

در جمع سرخابی‌ها خشن‌ترین مردان پرسپولیسی هستند. در صدر جدول مردانی که بیشترین کارت زرد و قرمز را از میان سرخابی‌ها گرفته‌اند، نام فرشاد احمدزاده و سوشا مکانی به چشم می‌خورد. احمدزاده جوان با دریافت 8 کارت زرد، در تقابل با ذوب‌آهن (2 مرتبه) سایپا، تراکتورسازی، ملوان، نفت، راه‌آهن و صبا بیشترین اخطار را در جمع 46 بازیکن این فصل استقلال و پرسپولیس دریافت کرده است.

جالب اینکه در گرفتن کارت قرمز هم سوشا مکانی گلر اول پرسپولیس با دریافت دو کارت قرمز از رضا کرمانشاهی (داور دیدار با پدیده) و سعید بخشی‌زاده (بازی برابر سیاه‌جامگان) صدرنشین جدول اخراجی‌های این فصل سرخابی‌هاست.

در فصلی که رو به اتمام است تا پایان هفته بیست و پنجم 13 بازیکن سرخابی کارت‌های زرد و قرمز دریافت کرده‌اند که باید از میان آنها حساب مرحوم هادی نوروزی و کمال کامیابی‌نیا را جدا کرد؛ مردانی که داربی شماره 82 از حضورشان در زمین بهره‌مند نخواهد شد.

خاص ترین مردان دربی 82 +عکس و جدول عملکرد

* نقش اول آبی‌ها «رحمتی»

به گزارش مشرق، سیدمهدی رحمتی را باید یکی از تاثیرگذارترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران در هفت، هشت سال اخیر دانست. مرد شماره یک دروازه آبی‌ها با ثبت 10 کلین‌شیت طی 21 بازی توانسته نقطه اتکا تیمش باشد. سیدمهدی که 1890 دقیقه برای استقلال مظلومی به میدان آمده 14 گل دریافت کرده تا با ثبت میانگین خوردن یک گل در هر 135 دقیقه بهترین گلر سرخابی باشد.

رحمتی روز جمعه می‌تواند یک‌تنه نتیجه بازی را برای آبی‌ها در بیاورد. دروازه‌بانی که شاید با تجربه فراوان، برگ برنده پرویز مظلومی در شهرآورد جمعه باشد. باید صبر کرد و دید.

جدول عملکرد مردان متمایز استقلال و پرسپولیس در لیگ پانزدهم 

ردیف

بیشترین حضور در لیگ/ دقیقه

بیشترین گل زده

بیشترین پاس گل

دریافت بیشترین کارت زرد

دریافت کارت قرمز

میانگین کمترین گل خورده

بیشترین کلین‌شیت

1

رامین رضاییان (پرسپولیس) 2154

مهدی طارمی (پرسپولیس)

14

امید عالیشاه (پرسپولیس)

6

فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)

8

سوشا مکانی (پرسپولیس)

2

سیدمهدی رحمتی (استقلال)

هر 135دقیقه

سیدمهدی رحمتی (استقلال)

10

2

امید ابراهیمی (استقلال) 2070

امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده (استقلال)

6

فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)

4

مهدی طارمی (پرسپولیس)

6

محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی و مرحوم هادی نوروزی (پرسپولیس)

1

سوشا مکانی (پرسپولیس)

هر 119دقیقه

سوشا مکانی (پرسپولیس)

7

3

سیدمهدی رحمتی (استقلال)

1890

جابر انصاری و محسن کریمی (استقلال)

5

خسرو حیدری، سجاد شهباززاده و جابر انصاری (استقلال)

3

سیدمهدی رحمتی و امید ابراهیمی (استقلال)

5

میلاد فخرالدینی و بهنام برزای (استقلال)

1

وحید طالب‌لو (استقلال)

هر 72دقیقه

الکساندر لوبانف (پرسپولیس)

1

4

هرایر مگویان (استقلال)

1823

علی علیپور و جری بنگسون (پرسپولیس)

5

مهدی طارمی (پرسپولیس)

3

امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس)

5

جری بنگسون (پرسپولیس)

1

الکساندر لوبانف (پرسپولیس)

هر 68دقیقه

وحید طالب‌لو (استقلال)

-



انتهای پیام/1404
منبع:مشرق



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان