۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دانشگاه عرصه تاخت وتاز نیست/ عده ای بی محابا کانون های علمی را تخریب می کنند
کد خبر: ۱۱۵۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر علوم:

دانشگاه عرصه تاخت وتاز نیست/ عده ای بی محابا کانون های علمی را تخریب می کنند

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه های کشور عرصه تاخت و تاز دشمن نیست، عده ای که به ظاهر دغدغه فرهنگی دارند، موارد استثنا در دانشگاه ها را اصل قرار می دهند و بی محابا این کانون دین و علم را از پشت تریبون ها تخریب می کنند.

دانشگاه عرصه تاخت وتاز نیست/ عده ای بی محابا کانون های علمی را تخریب می کنند
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، سید ضیاء هاشمی سه شنبه شب در مراسم پایانی برنامه های بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) در مشهد افزود: عده ای با ظواهر زیبا و دغدغه های به ظاهر ارزشمند این خیل عظیم و جوان دانشجوی پیرو حضرت امام حسین (ع) و حضرت امام رضا (ع) را به باد تهمت های ناروا می گیرند.
وی اظهار کرد: چه معنایی دارد عده ای هر بار تصویری مخدوش از این دانشگاه ها ارائه می دهند و هر بار گوشه ای از این دانشگاه ها در معرض تهدید و تخریب قرار می گیرد؟
وی گفت: افرادی که دانشگاه ها و دغدغه های بزرگان ما را درک نمی کنند، چگونه به خود حق می دهند از پشت تریبون های مبارکی که با بیت المال مسلمین اداره می شود، براساس دغدغه های خاص و با سوء استفاده از دغدغه های حکیمانه بزرگان اینگونه با آبروی دانشگاه ها بازی کنند ؟
معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: اگر چند جوانی رفتاری کردند که خطا بوده، اگر در دانشگاهی برنامه ای برگزار شده و چند جوانی در آن اقداماتی انجام دادند که در حد تذکر بوده، اگر در کنار هزاران موسسه دانشگاهی چند برنامه نامناسب که به طور قطع اولیای دانشگاه و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان از آن مبرا هستند اجرا شده، طبیعی است که باید تذکر داده شود.
هاشمی افزود: ما به عنوان مدیران دانشگاه ها این تذکرات را به جان می خریم و ضعف های خود را می پذیریم و در جهت رفع آن برمی آییم اما با چه نیت و چه حقی، عده ای بیت المال مسلمین و رسانه ملی را ابزار دست خود برای تحقیر و تخریب دانشگاه می کنند ؟
وی بیان کرد: 16 جشنواره ملی مرتبط با جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دانشگاه های کشور در طول کمتر از یک سال برگزار و در هر جشنواره 200 تا 400 اثر توسط جوانان دانشجو ارائه شد که 300 اثر برگزیده داشته است، آیا نباید به اینها افتخار کرد، آیا بزرگان ما به این جمعیت افتخار نمی کنند ؟
وی گفت: آیا بارها بزرگواران، صاحب نظران و مدیران و رهبر معظم انقلاب تاکید نکردند که با وجود این دانشگاه و این دانشگاهیان است که عزت ملی، اقتدار کشور و راه دین و آیین پاک پیش می رود، چرا عده ای این حرفها را نمی شنوند، چرا در کنار این همه تایید، تحسین، اگر تذکری به دانشگاه و دانشجویان داده می شود، اینقدر تذکر را پررنگ می کنند، دنبال چه می گردند ؟
معاون وزیر علوم اظهار کرد: با چه توجیهی عده ای با منافع خاص گروهی، جناحی و حزبی و در آستانه رویدادهای خاص این گونه برمی آشوبند و دانشگاه ها را این گونه بی محابا به محلی برای تاخت و تاز خود تبدیل می کنند ؟
وی افزود: این عده چرا به جای پرداختن به دغدغه های رهبر معظم انقلاب درباره افت حرکت علمی کشور و اینکه منشا آن چه بوده است، به مسائل دیگر دانشگاه ها می پردازند، کدام جمع به اندازه دانشگاه ها و جوانان دانشجو مورد توجه بزرگان ماست ؟
هاشمی گفت: این عده چرا جلسات متعددی که رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اختصاص می دهند، جمعیت دانشجویی در اردوهای راهیان نور و سفر به کربلا، حضور در کنگره بزرگداشت شهدا، برنامه های ارزشمند نهضت رضوی، طریق رضوی، حضور شهدای دانشجو در دفاع از قلم را نمی بینند و برجسته نمی کنند ؟
وی افزود: چه انگیزه ای پیدا شده که این عده در یکی از همین دانشگاه های استان خراسان رضوی به دروغ مطلبی را مطرح و بازنمایی می کنند و وقتی جواب داده می شود، حاضر نیستند شرمنده دروغشان شوند و عذرخواهی کنند، اگر حلالیت نطلبند چگونه در محضر خداوند پاسخ می دهند ؟
وی ادامه داد: این عده اسم مطلب دروغ خود را 'دغدغه های ارزشی' می گذارند، کدام ارزش؟ آیا دروغ گفتن، تخریب کانون دانشگاه، بی اعتمادی به قشر دانشجو ارزش است؟
معاون وزیر علوم تاکید کرد: این عده باید به این جشنواره بیایند و از حضور این جمعیت دانشجوی عاشق فرهنگ رضوی عرق بر جبین بریزند و از رفتارشان خجالت بکشند.
هاشمی گفت: 15 هزار دانشجو برای شرکت در راهپیمایی بزرگ به سوی حرم حضرت امام رضا (ع) اعلام آمادگی کرده اند و وزارتخانه امکان پذیرایی از این جمعیت را ندارد، آن عده به جای تخریب دانشگاه ها ما را در خدمت رسانی به دانشجویان و فراهم کردن امکان رفتن همه دانشجویان به زیارت حضرت امام رضا (ع) در طول دوران تحصیل کمک کنند.
وی افزود: از روزی که طرح نهضت رضوی مطرح شد، گمان نمی کردیم به این سرعت با استقبال گسترده دانشگاهیان مواجه شود به طوری که براساس نامه ارسالی به دانشگاه ها برای ثبت نام اولیه همایش پیاده روی به مشهد مقدس تاکنون حدود 15 هزار دانشجو اعلام آمادگی کرده اند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که پارسال هزار و 200 نفر از دانشجویان در نهضت پیاده روی رضوی شرکت کردند و به رغم اینکه امسال سقف ثبت نام را دو هزار نفر قرار دادیم تاکنون 15 هزار دانشجو ثبت نام کردند که نشان می دهد این دانشجویان متدین، تجلی عینی دیانت و افتخار هستند.
هاشمی گفت: هم اکنون حدود 100 هزار دانشجو در طول سال در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند، ایده آل ما این است که در سال یک میلیون نفر به این اردوها اعزام شوند و تحقق این مهم نیاز به بودجه، رسانه و امکانات دارد و این عده که دغدغه دانشگاه دارند به جای تخریب دانشگاه و دانشجویان به تحقق این مسائل کمک کنند.
معاون وزیر علوم افزود: تعجب می کنم آنان کجا هستند که این همه زیبایی را نمی بینند و چشمانشان به زشت بینی، کوته نظری و تاریک بینی عادت کرده است.
وی با بیان اینکه عده ای می خواهند تلاشگران عرصه فرهنگی را در دانشگاه ها دلسرد کنند، اظهار کرد: یکی از مدیران جانباز که مسئولیت فرهنگی یک دانشگاه را برعهده دارند، اندک خطایی از دانشجویی می بیند و واکنش نشان می دهد و بعد رسانه ملی از آن مساله می سازد.
وی گفت: بارها و بارها گفته ایم که مدیریت فرهنگی در عرصه دانشگاه ها دشوار است زیرا قشر جوان هدف اصلی تهاجم فرهنگی هستند لذا نیازمند راهنمایی و کمک از سوی کسانی که دغدغه فرهنگی دارند هستیم و تذکرات پدرانه را به جان می خریم اما عده ای حق سوء استفاده ندارند، اگر هنری دارند بیایند و ما را کمک دهند.
هاشمی افزود: اگر عده ای دانشجو خارج از عرف دانشگاه رفتار می کنند که ما هم قبول داریم و دغدغه ماست، راه حل دارد اما نباید به واسطه آن چهره دانشگاه را مخدوش کرد و پنجه به چهره دانشگاهیان کشید.
معاون وزیر علوم تاکید کرد: باید اردوهای مناسب برنامه ریزی شده آنقدر گسترش یابد که هر دانشجوی علاقه مند بتواند در این اردوها شرکت کند.
وی ادامه داد: بار سنگین مدیریت فرهنگی قشر دانشجو بر دوش ما سنگینی می کند و عده ای به جای اینکه کمک و این مسائل را درک کنند، بهره دیگری از آن می برند، ما نمی توانیم همه چیز را در رسانه ملی باز کنیم اما عده ای اصرار به انجام این کار دارند.
هاشمی تصریح کرد: بخش دانشگاهی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ثابت کرد که دانشگاه کانون علم، دین و فرهنگ است و دانشجویانی که آثار خلاقانه خود را در عرصه علمی، هنری و فرهنگی عرضه کردند، مفاخر ما هستند.
وی گفت: دانشجویان جوان هستند و هیجانات جوانی دارند، ما نمی توانیم از آنان بخواهیم که جوان نباشند اما وظیفه داریم زمینه سازی لازم برای بروز مناسب این هیجانات را انجام دهیم.
معاون وزیر علوم افزود: دانشگاه ها عرصه تاخت و تاز دشمن نیست، دشمن جایی در دانشگاه ها پیدا نخواهد کرد، این دانشجویان خودشان مراقب دانشگاه، فرهنگ و حامیان دین هستند.
رئیس اداره پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برای نخستین بار با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در 16 دانشگاه کشور در قالب 16 جشنواره ملی برگزار شد.
رشید جعفرپور افزود: از بین چهار هزار اثر فرهنگی و هنری ارائه شده در جشنواره مزبور 300 اثر برگزیده شد.
وی با بیان اینکه برای بخش دانشگاهیان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز برنامه ریزی گسترده ای انجام گرفته است اظهار کرد: برنامه ریزی امسال در قالب هفت کمیته هنری، فرهنگی، ادبی، فضای مجازی، بانوان، بین الملل و طب رضوی انجام شده که سه کمیته بین الملل، بانوان و طب رضوی سه نوآوری چهاردهمین دوره از این جشنواره هستند.
در پایان این همایش از برگزیدگان بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) قدردانی شد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان