۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین انحراف تانکر حامل آمونیاک در اتوبان قزوین-کرج
کد خبر: ۳۳۲۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۸ ساعت: ۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

از رخداد یک فاجعه شیمیایی جلوگیری شد؛

انحراف تانکر حامل آمونیاک در اتوبان قزوین-کرج

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: با اقدام به موقع، از رخداد یک فاجعه شیمیایی در استان جلوگیری شد.

انحراف تانکر حامل آمونیاک در اتوبان قزوین-کرج
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عصرروز گذشته یک دستگاه تریلر 18 تنی حمل آمونیاک از مقصد شیراز به شرکت هفت الماس، در حین عبور از زیر گذر اتوبان، دچار انحراف و کج شدگی شد که خوشبختانه با اقدام سریع و به موقع اداره کل مدیریت بحران استان و دستگاه‌های امدادی از واژگونی آن جلوگیری شد.

ماده شیمیایی آمونیاک بسیار سمی بوده و در صورت تماس با موجودات یا اشیاء، موجب سرد شدن سریع و یخ زدگی آنها می‌شود.

قدرت الله مهدیخانی درباره این حادثه اظهار کرد: در یک اقدام سریع یک جرثقیل 40 تنی از نیروگاه شهید رجایی و 2 جرثقیل نیز از بخش خصوصی به صحنه حادثه فراخوانده و تریلر به حالت عادی برگردانده شد.

وی بیان کرد: استان قزوین به سبب تمرکز بالای واحدهای صنعتی که اغلب آنها با مواد شیمیایی خطرناک در ارتباط است، مستعد وقوع چنین حوادثی بوده و طرحهای مطالعاتی پیشگیرانه ای در این خصوص در استان درحال انجام است که میتوان پروژه خطر پذیری صنایع را از مهمترین این طرح‌ها دانست.

حكمت اله هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار كرد: پس از اطلاع از انحراف یک دستگاه تانکر حامل آمونیاک، تیم‌های امداد و نجات پایگاه‌های محمدیه و آبیک به منطقه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه گفت: با توجه به حساسیت موضوع با هماهنگی مدیر کل مدیریت بحران و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری بلافاصله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر نیز به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی عنوان كرد: با توجه به انحراف تانکر از اتوبان، بلافاصله اقدامات لازم جهت تثبیت خودرو و ایمن سازی منطقه حادثه توسط تیم‌های امداد و نجات اعزامی و آتش نشانان حاضر در محل حادثه انجام شد.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان قزوين در پايان عنوان كرد: آمونیاک می‌تواند موجب تحریکات پوستی، چشمی و آسیب وسیع به مجاری تنفسی و حتی آسیب جدی به شش‌ها شود و در صورت تماس با آمونیاک، سوختگی شدید در محل تماس ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان