۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کمیته ایثارگران ۴۰ برنامه فاخر اجرا می‌کند
کد خبر: ۳۳۲۱۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۵ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب؛

کمیته ایثارگران ۴۰ برنامه فاخر اجرا می‌کند

به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب، کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین، ۴۰ برنامه فاخر اجرا می‌کند.

کمیته ایثارگران ۴۰ برنامه فاخر اجرا می‌کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور با اشاره به سالروز تاسیس بسیج اظهار کرد: این نهاد با دوراندیشی و فرمان امام خمینی(س) در سال 58 تشکیل شده و تاکنون دستاوردهای بسیاری را در حوزه‌های مختلف برای ایران داشته است.

وی با بیان اینکه نقش بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، افزود: این نهاد تاثیر بی‌بدیلی در پیروزی ما برابر دشمنان داشته که از عهده‌ی هیچ نهادی برنیامده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: برخی افراد فکر می‌کنند که بسیج یک نهاد محدودی است و در یک مقطع خاصی نقش نظامی ایفا می‌کند، اما اینطور نیست بلکه تفکر و مکتبی است که نشات گرفته از آموزه‌های دینی است.

حقایق‌پور بیان کرد: هر کجا که تفکر و اندیشه‌ی بسیجی بودن است، پیروی از بیانات مقام معظم رهبری و عمل به دستورات اسلام نیز وجود داشته و همین باعث پیروزی ما شده است.

این مسئول گفت: بسیج یک تشکل مردمی، کم‌هزینه و بی‌توقع است و هر فردی با داشتن تفکر بسیجی در همه‌ی عرصه‌ها که نظام به حمایت آن نیاز داشته، نقش‌آفرینی کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اتفاقاتی که در سوریه و عراق افتاده، مردم این کشورها با داشتن تفکرات بسیجی توانستند، در برابر دشمنان به پیروزی برسند که تحقق این مهم بیانگر اهمیت نقش بسیج در موفقیت کشورهاست.

وی ادامه داد: امروز همه‌ی ملت ایران بسیجی‌اند و در عرصه‌های مختلف سیاسی و حتی بلایای طبیعی با داشتن تفکرات بسیجی، کمک حال نظام و هم‌نوعان خود بوده و هستند.

حقایق‌پور با اشاره به تشکیل کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: این کمیته به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب 40 برنامه اجرا می‌کند.

تجلیل از 40 خادم فرهنگ ایثار و شهادت
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های ترویجی به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب ضروری است، گفت: دامنه‌ی اجرای این برنامه‌ها وسیع می‌باشد به همین دلیل مسوولان فرهنگی بایستی ورود جدی در برگزاری آنها داشته باشند.

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته به مناسبت دهه‌ی‌فجر برنامه‌های فرهنگی برگزار شده ولی در سال جاری بایستی این برنامه‌ها با محتواتر و غنی‌تر اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه قزوین نقش بسزایی در دوران قبل از انقلاب و بعد آن داشته است، گفت: این شهر جزو 12 شهری بوده که در آن حکومت نظامی برقرار شده و همچنین آمار زندانیان سیاسی قبل از انقلاب آن، از نظر جمعیتی نسبت به شهرهای دیگر بالاترست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: دهه‌فجر فرصت مغتنمی است تا اهمیت نقش قزوین در دوران انقلاب برای آحاد جامعه به ویژه جوانان بازگو شود.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه امروز دشمنان در فضای مجازی چرایی برپایی انقلاب اسلامی و شکنجه‌های زندانیان سیاسی را زیر سوال می‌برند، گفت: وظیفه‌ی ماست که شرایط و دستاوردهای انقلاب را به خوبی برای آحاد جامعه بازگو کنیم.

وی به تشریح 40 برنامه‌ی دهه‌فجر پرداخت و گفت: برگزاری مهمانی لاله‌ها، تهیه و تولید 40 کلیپ از خاطرات منحصر به فرد دوران انقلاب، تجلیل از 40 خادم فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری 40 مسابقه در رادیو، انجام 40 گفت‌وگو با زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و خانواده شهدای انقلاب و معرفی نخبگان ایثارگر به مردم از جمله این برنامه‌هاست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان