۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مگر در قزوین مشکل کارگری داریم؟!/ سفره خالی جلوی استانداری نمایش استندآپ بود
کد خبر: ۲۶۴۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۵ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

طنز مکتوب!

مگر در قزوین مشکل کارگری داریم؟!/ سفره خالی جلوی استانداری نمایش استندآپ بود

ما چقد خوب بودیم خودمون نمی‌دونستیم حالا که وزیرم فهمیده امشب سر سفره سهمش از انقلاب به اهالی سفره می‌گه این کارگران قزوینی چقدر بچه‌های خوبی هستن.

مگر در قزوین مشکل کارگری داریم؟!/ سفره خالی جلوی استانداری نمایش استندآپ بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جایزه ویژه استندآپ کمدین سال استان قزوین تعلق می‌گیرد به... به... به... فریدون همتی استاندار محترم قزوین برای به تصویر کشیدن این ضرب المثل معروف که می‌گه از افاضات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت؛ چیزی نگفت...!!!

شاید این سوال در ذهن شما تداعی شود که نگارنده چقد چاپلوس و صله بگیر است که همچین جایزه ویژه و تخصصی را به استاندار تقدیم می‌کند؛ اما اگر مخاطب بادرایت و باهوش ما حتی یکبار هم سریال کلید اسرار را دیده باشد خوب می‌داند که زود قضاوت کردن کار بدی است و آدم را به جهنم حواله می‌کند، پس تا آخر این مطلب ما را تنها نگذارید تا در جریان دلایل ظهور و بروز این پدیده قرار گیرید.

ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که چندی پیش وقتی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهمان جامعه کارگری قزوین بود استاندار محترم با تبسمی شبیه به لبخند پدر خوانده چیزی شبیه این فرمود که: در استان ما کار که ماشالا شونصدهزارتا هست، تعاون که داشتیم از قبل، رفاه هم تا دلتان بخواهد موجود است تا جایی که به فکر صادرات آن به خارجه نیز افتاده ایم.

وی که دید تمام جمعیت با چشمانی قلمبه و دهنی باز به افق خیره شده اند به سبک استندآپ کمدین‌های معروف تیر آخر را زد گفت: " کوچکترین اعتراض کارگری در استان قزوین نداشته ایم و این استان دارای کمترین مشکلات کارگری است."

به همین برکت قسم شاید باورتان نشود لحظه ای که استاندار قزوین این افاضات را نمود که کارگران قزوینی بچه‌های خوبی هستن و اصلا صدا از دیوار در میاد از اینها درنمی‌آد، فرد سمت چپ بنده پلاکارتی با این محتوی که "ما کارگران قزوین تا دیروز گشنه بودیم از دیروز به بعد تشنه ام هستیم" را آرام جوری که کسی شک نکند مچاله کرد و زیر صندلی انداخت و با لبخندی ملیح به نشانه تایید سر تکون داد، لبخندی که انگار در دلش می‌گوید "ما چقد خوب بودیم خودمون نمی‌دونستیم حالا که وزیرم فهمیده امشب سر سفره سهمش از انقلاب به اهالی سفره می‌گه این کارگران قزوینی چقدر بچه‌های خوبی هستن".

در همین حال و هوای خوش پیروزی بودیم که نفر سمت راستی زد روی شانه‌هایم سرم را که برگرداندم با چنان چهره متعجب و بهت زده ای مواجه شدم که ناخود آگاه تنها کلمه که توانستم بگویم این بود:" شوخی می‌کنه وزیر بخنده" تغییری در چهرش ایجاد نشد؛ یادم افتاد که دفترچه بیمه ام به یوما زحمات مسئولین چندین ماه است که اعتبار ساقط شده برای اینکه بازنده این بازی نباشم ادامه دادم: اره این برنامه در راستای استندآپ کمدی مسئولین برگزار شده موضوع استندآپ ایشان هم وضعیت کارگرای استان است.

با گفتن این جمله وزیر را با انگشت نشان دادم که به سخنان استاندار با وزن "یوهاهاها" در حال خندیدن بود و اشک سرازیر شده از چشمش را یواشکی پاک می‌کرد.

شاید اگر استاندار قزوین استندآپ کمدی خود را زیر گوش وزیر در حالی می‌گفت که زیر چشمی حواسش به سایرین بود تا کسی نفهمد، برای وزیر اینقدر تاثیرگذار و دلنشین به نظر نمی‌آمد ولی وی با این ترفند، مبتکر طرح "چشم‌ها را باید بست چیز دیگر باید دید" نیز شد که از این پس از مسئولان استان انتظار می‌رود که در خدمت وی درس پس دهند.

در خاطرم هست چندی پیش نیز همان تعداد اندک کارگری هم که در قزوین پادشاهی می‌کنند یک روز برای دست بوسی از زحمات استاندار محترم و همچنین سایر مسئولانی که از قلم حقیر افتاده‌اند برای اثبات این موضوع که کارگران قزوین تک خور نیستند، سهم خود از سفره انقلاب را آورند در مقابل استانداری پهن کردند تا سایرین هم از این سفره ای که پهن است سهمی ببرند و یک روز دیگر هم با پلاکارت‌ها و بنرها و دست نوشته‌ها به صورت خودجوش در چند خیابان قزوین راهپیمایی کردند و "استاندار مچکریم" و "بابا تو دیگه کی هستی" سر دادند تا حداقل گوشه ای از زحمات مسئولان را جبران کرده باشند.

شاید آن روز که استاندار محترم در جمع مسئولان استانی فریاد زد هیچ مسئولی در دولت جدید در حاشیه امن قرار ندارد و امکان دارد با میزش خداحافطی کند آرام در دل خود تکرار می‌کرد "حتی خود من، حتی خود من!" به گفته یه منبع نسبتا آگاه دعوت از وزیر برای حضور در استنداپ کمدی و اجرای بی نقص استاندار برای یچیزی تو همین مایه ها بوده است ولی به نظر بنده بهتر بود وی بجای دعوت از وزیر کار از رامبد جوان و یا حتی شقایق دهقان برای شرکت در این مراسم دعوت می کرد تا استعداد نهان و پنهانش بروز بیشتری داشته باشد.

اصولا گفته شده وزیر کار برای تعطیلات آخر هفته به قزوین آمده بود به همین منظور مسئولان استانی دلشان نیامده که تعطیلات وزیر را خراب کنند؛ در واقع چیزی نبوده که بخواهد تعطیلات وزیر را خراب کند، مگر در استان اصلا کارگری داریم که بخواهد ناراضی باشد ماشالا همه یه پا ما مدیر هستیم برا خودمان، اصلا کی در قزوین کارخانه وجود داشت که کارگر بخواهد در آن کار کند تا چه برسد معترض شود!

آقای مسئول اصلا بفرمایید شهرک صنعتی چیست؟ (2 نمره با ذکر مثال)

بگذریم بله جناب وزیر حال همه ما خوب است..‌. و خوشحالیم که به استان ما آمدید تا حال شما هم خوب شود.
نویسنده: آبان پالیزان
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

کارگر آپادانا سرام / ۲۵ شهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

بله آقای همتی ما مشکل کارگری نداریم؟ شرکت آپادانا سرام آبروی این شهر در دست مدیری بی تجربه غیر بومی و رابطه باز افتاده. ایشان دوستان خود را از یاسوج و... به این شرکت آورده و پول دریافتی از سهامدار را در حساب شخصی خود و... ریخته و حقوق کارگر را پرداخت نمی نماید. الان دو ماه حقوق معوقه داریم و عوضش مدیری نالایق و بی تجربه داریم فوق دیپلم جوشکاری! جالبه! تدبیر و امید رو دیدیم! تهدید به تعدیل و اجبار کارکنان باسابقه به استعفا و... سپس حضور نیروهای غیر بومی و دیپلم بازنشسته و... واقعا هیچ نظارتی!
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان