۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خوش آمدگویی ویژه به ترم صفری‌های مدل ۹۴/ جفا به میراث آوینی‌ها با دیالوگ‌ و سناریوهای بی‌ارزش
کد خبر: ۹۹۷۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خوش آمدگویی ویژه به ترم صفری‌های مدل ۹۴/ جفا به میراث آوینی‌ها با دیالوگ‌ و سناریوهای بی‌ارزش

در بسته هفت روز، هفت خبر؛ گزیده‌ای از مهم‌ترین خبرهای دانشگاهی اصفهان ارائه شده است.

خوش آمدگویی ویژه به ترم صفری‌های مدل ۹۴/ جفا به میراث آوینی‌ها با دیالوگ‌ و سناریوهای بی‌ارزش

به گزارش خبرنگار « صبح قزوین » از اصفهان، تزریق شعور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از وظایف مهم دانشگاه‌هاست که این امر میسر نمی‌شود، مگر با آگاهی و دانش دانشجویان پیرامون اخبار و رویدادهای مهم دانشگاه؛ بنابراین در نظر گرفته شده که گزیده‌ای از مهم‌ترین خبرهای دانشگاهی استان اصفهان در بسته‌ای با عنوان هفت روز، هفت خبر در اختیار دانشجویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

 

حداقل مطالبه شوراهای صنفی از مسئولان/ انتظار حل مشکلات را نداریم، دست کم صدای ما را بشنوید

 

یکی از بخش‌هایی که در دانشگاه‌ها و در کنار بحث‌های آموزشی حائز اهمیت است، توجه به مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان است، اهمیت این موضوع آنجا مشخص می‌شود که سهم این مسائل در موفقیت یا شکست دانشجویان بسیار زیاده بود و اخلال در نحوه ارائه خدمات به دانشجویان با افت تحصیلی آنها رابطه مستقیم دارد.

 

از همین رو شوراهای صنفی دانشجویان پس از چند سالی وقفه، مجددا در سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده و به صورت ویژه پیگیر مطالبات دانشجویان در این زمینه‌ها هستند. شوراهایی که علاوه بر پیگیری مطالبات دانشجویان، کمک خوبی به مسئولان در جهت شناسایی نیازها و کمبودها در دانشگاه دارند.

 

در همین راستا گفتگویی با خسروی از اعضای شورای صنفی دانشگاه اصفهان انجام شده است.

 

عضو شورای صنفی دانشگاه اصفهان در این گفتگو در خصوص حداقل مطالبات دانشجویان از مسئولین دانشگاه می‌گوید: خواسته اصلی ما نه به‌ عنوان اعضای شورای صنفی؛ بلکه به عنوان دانشجو این است که مسئولان با روی خوش با مشکلات دانشجویان برخورد کنند. اگر قرار است مشکلی برطرف شود، اعلام کنند و به دانشجویان بگویند که این مشکلات حل شدنی است یا خیر.

 

وی بی توجهی عده‌ای از مسئولین نسبت به مشکلات و کم لطفی برخی دیگر در قبال پیگیری مشکلات که از سوی دانشجویان انجام می‌شود را از مشکلات و دغدغه‌های عمده دانشجویان دانست.

 

پذیرش حدود ۳۰۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه کاشان

 

توسعه کمی آموزش عالی یکی از اصلی‌ترین محورهای پیشرفت آموزش عالی کشور است که در دو دولت گذشته به جدیت پیگیری شد. امروز ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در شرایطی است که بیش از ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند، اما به نظر می‌رسد در برخی مواقع توجه به کیفیت آموزش این حجم از دانشجو رعایت نشده است.

 

به نظر می‌رسد در دوره جدید مدیریت آموزش عالی کشور بهتر است ضمن مدیریت روند جذب دانشجو در مقاطع مختلف بال دیگر پیشرفت آموزش عالی یعنی کیفی گرایی را دنبال کرده و در جهت ارتقای سطح آموزشی و علمی دانشگاه‌ها قدم بردارند. چرا که صرفا برخی از پذیرش‌ها بدون توجه به این نکات کیفی و عدم آماده سازی دانشجو برای ورود به عرصه اشتغال آثار مثبتی در پی نداشته باشد.

 

علی نجفی ایوکی، مدیرآموزشی دانشگاه کاشان از پذیرش ۲۹۱۵ دانشجوی جدید برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در این دانشگاه خبر دا و گفت: از این تعداد دانشجوی جدید، ۱۴۳۶ نفر در دوره کارشناسی، ۱۲۳۲ نفر کارشناسی ارشد و ۲۴۷ نفر نیز برای تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه پذیرفته شده اند.

 

روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم/ به یاد ماندنی‌ترین خاطره دبیرستان

 

نتایج دو سال اخیر دانش آموزان اصفهانی در کنکور سراسری نشان داد که در صورت سرمایه گذاری و توجه جدی به نخبگان علمی اصفهان، جوانان این خطه حرف‌های زیادی برای گفتن در سطوح ملی و حتی بین المللی دارند.

 

دانش آموزان جوانی که البته صرفا از مرکز استان نبوده و از شهرهای مختلف استان اصفهان در جمع برگزیده‌های کنکور سراسری سال ۹۳ و ۹۴ قرار گرفتن و حالا زمینه ساز تحقق رویاها هزاران جوان اصفهانی و خانواده‌هایشان برای کنکورهای پیش رو شده‌اند.

 

چه خوب است که با قدردانی شایسته و فراهم آوردن امکانات برای این نخبگان علمی علاوه بر حفظ سرمایه‌های کشور، انگیزه را برای ظهور نخبگان علمی دیگر فراهم کرده و از فرصت سوزی ها و از دست رفتن سرمایه های انسانی جلوگیری کنیم.

 

پنج جایگاه از رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۹۴ را دانش‌آموزان اصفهانی کسب کردند و از این پنج رتبه، دو رتبه یک کنکور در تصاحب اصفهانی‌ها بود.

 

ابوالفضل مشیری، رتبه ۳ کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم انسانی، فرزند آخر یک خانواده پنج نفره است که با شروع سال تحصیلی، در رشته حقوق دانشگاه تهران مشغول به تحصیل خواهد شد.

 

وی نقش خانواده خود را در کسب این موفقیت بزرگ انکار ناپذیر و بسیار مهم توصیف می‌کند و از دورانی سخن می‌گوید که برای موفقیت در کنکور، تفریحاتش را به زمانی دیگر موکول کرده و به داوطلبان کنکور سراسری توصیه می‌کند برای رسیدن به اهداف خود باید از همین امروز دست به کار شوند.

 

فکر نمی‌کردم رتبه اول کنکور شوم/ ۵۰ برایم مطلوب بود

 

پژمان شهبازی دستجردی یکی یگر از این پنج دانش‌آموز نخبه اصفهانی است که رتبه یک کنکور در گروه ریاضی و فنی را کسب کرد و با شروع ترم تحصیلی در اولین انتخاب خود، در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل خواهد شد.

 

وی دانش‌آموز مدرسه استعداد درخشان شهید اژه‌ای اصفهان بود و نقش مدرسه، معلمان و پدر و مادر خود را در کسب این موفقیت بسیار موثر می‌داند؛ اما انتظار کسب رتبه یک کنکور را نداشته و می‌گوید فکر می‌کردم اگر رتبه زیر ۵۰ کسب کنم، نتیجه مطلوبی است.

 

علوم پزشکی اصفهان جایگاه دوم رده‌بندی المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی را کسب کرد

 

تحصیل، تهذیب و ورزش؛ سه مولفه و وظیفه ای است که رهبر انقلاب از جوانان کشور مطالبه نموده اند. سه مولفه ای که اصول موفقیت در زندگی است. این سه اصل علاوه بر ارتقای جایگاه اجتماعی فرد، سلامت روح و روان را در پی خواهند داشت. رقابت‌ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها یکی از راه های حصول این سه مولفه است.

 

چرا که در کنار علم و پژوهش در دانشگاه‌ها باید برای سلامت نفس و تن نیز برنامه های ویژه در نظر داشت. که برای جذاب کردن این فضا و جذب دانشجویان برای مشارکت در چارچوب رقابت و مسابقات داخلی و کشوری برگزار می‌شود.

 

در همین راستا، اداره تربیت ‌بدنی وزارت بهداشت رده‌بندی نهایی دانشگاه‌های شرکت کننده در دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به دو شیوه رده‌بندی امتیازی و رنگ مدال‌ اعلام کرد.

 

بر این اساس، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کسب ۱۴۴ امتیاز در جایگاه دوم رتبه بندی امتیازی قرار گرفت.

 

با اعلام اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت، این دانشگاه با کسب شش مدال طلا، رتبه دوم رده‌بندی کاروان‌های ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بر اساس رنگ مدال به خود اختصاص داد.

 

استقبال از دانشجویان ورودی جدید با طعم دانشجویی/ خوش آمدگویی ویژه به ترم صفری‌های دانشگاه آزاد اصفهان

 

کنکوری‌ها پس از گذراندن سالی پر تب و تاب و سرشار از استرس، هفته گذشته با اعلام اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری، در جریان ثبت‌نام، انجام کارهای اداری و حضور در دانشگاه قرار گرفتند.

 

طی هفته‌های اخیر دانشگاه‌های کشور، روزهای شلوغ و پرترافیک خود را سپری می‌کنند و برنامه‌ریزی برای پذیرایی و استقبال شایسته از دانشجویان جدید دانشگاه‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

 

این برنامه‌ریزی‌های در سطوح مختلف و توسط بخش‌های مختلف دانشگاهی صورت می‌گیرد، اما در این میان تلاشی که شاید دلنشین‌تر باشد و بتواند در عین صمیمیت به حل مشکلات و ابهامات دانشجویان جدید دانشگاه کمک کند، ویژه برنامه‌هایی است که تشکل‌های دانشجویی برای استقبال شایسته از دانشجویان جدیدالورود در نظر گرفته‌اند.

 

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان نیز از ماه ها قبل برای استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه خود برنامه ریزی کرده اند و بسیج دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه هنر و دانشگاه اصفهان از جمله دانشگاه‌هایی هستند که با برنامه‌های ویژه به استقبال این دانشجویان خواهند رفت.

 

هادی ایزدی، مسئول بسیج دانشجویی شهید چمران دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز در رابطه با ویژه برنامه‌های استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه گفت: حوزه بسیج دانشجویی شهید چمران دانشگاه آزاد اصفهان به جهت رسیدن به این هدف مهم، برای اولین بار اقدام به برگزاری طرح حامی در این واحد آموزشی کرده است که مبنای این طرح ارتباط‌گیری دانشجویان نخبه و باتجربه ترم‌های بالاتر با دانشجویان جدید است.

 

وی ادامه داد: در این طرح دانشجویان با تجربه‌‌تر در روز ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در مکان ثبت‌نام آنها حضور دارند و دانشجویان جدیدالورود در گام اول می‌توانند با ارتباطی که با این دانشجویان می‌گیرند، با فضاهای مختلف علمی آموزشی فرهنگی دانشگاه آشنا شوند و در زمینه‌های علمی، تحصیلی از دانشجویان سال‌های قبل اطلاعات مفیدی را کسب کنند و در گام بعدی این حرکت از رخدادهای منفی و مخرب معمول بدو ورود دانشجویان به فضای متفاوت دانشگاه جلوگیری می‌کند.

 

دیالوگ‌های دون‌شأن و فیلم‌های دم‌دستی سینما ناشی از چیست؟/ حذف عناوین انقلاب اسلامی از سینمای ایران و جفا به خون شهدا

 

زمانی می‌توانیم با اطمینان کامل راجع به تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم که در همه زمینه های بتوان آثار تغییر و تحول را مشاهده کرد بویژه در حوزه‌هایی که ارتباط مستقیمی با مردم داشته و تاثیرگذاری زیادی دارند.

 

فرهنگ و حوزه‌های زیر شاخه آن از اصلی‌ترین محورهای انقلاب بود و تلاش برای ایجاد پارادایم فرهنگی مبتنی بر شعائر الهی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی بود. این روزها در حالی مناسب روز سینما را پشت سر می گذاریم که متاسفانه حال روز یکی از اصلی ترین کالاهای فرهنگی کشور خوب نیست.

 

سینما و تئاتر به دلایل مختلف از جمله مطابق نبودن با ارزش ها و انتظارات مردم کم فروغ شده اند و دیگری خبری از صف های طولانی گیشه نیست، مگر اینکه اتفاق ویژه ای چون محمد رسول الله شکل گرفته باشد که این زنگ خطری برای لزوم تلاش برای تحول در این حوزه است.

 

محمد جواد معاوی، مسئول فرهنگی اجتماعی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در گفتگو با خبرنگار « صبح قزوین » در اصفهان، به مناسبت فرا رسیدن روز سینما گفت: صنعت سینما در کشور ما، اگرچه در حال حاضر از صفر بالاتر است؛ اما این میزان، درجه مختصری بالاتر است.

 

وی ادامه داد: در سینمایی که ‌دهه ۶۰ و نیمه دهه ۷۰ ‌فیلم‌هایی چون «ناخدا خورشید»، «جنگ نفت‌کش‌ها»، «سرب» و ... در آن ساخته می‌شود، چه اتفاقی افتاده که فیلم‌های دم‌دستی که در فرهنگ ما نیست ‌و دیالوگ‌های دون شأن سینمای ما را دارد، تولید می‌شود.

 

مسئول فرهنگی- اجتماعی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف‌آباد با اشاره به اتفاق تلخ اخیر، گفت: نهادن نام ایران بر جشنواره «فجر» آن هم در بخش بین‌الملل و بدتر از همه بعد از توافق اخیر با کشورهای غربی به این معناست که جمهوری اسلامی در شاکله نظام ما وجود ندارد و باید هشدار داد که این نوع تصمیم‌ها و حذف عناوین انقلاب اسلامی از سینمای ایران جفای به خون شهدا، ارزش‌های انقلاب اسلامی و بی‌توجهی به توصیه‌های مقام معظم رهبری است و نهادهای فرهنگی کشور مانند مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید در برابر این اقدامات زیرکانه سکوت اختیار کنند.

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان