۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مردم خودروی داخلی را گرانتر و با کیفیت پائین‌تر خریده‌اند
کد خبر: ۹۷۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی رئیس‌جمهور مطرح کرد

مردم خودروی داخلی را گرانتر و با کیفیت پائین‌تر خریده‌اند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره صنعت خودروسازی با بیان "مردم شریف ما در این سال‌ها همراه تولید داخلی بوده‌اند" افزود: مردم بعضاً تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائینتر از مشابه خارجی خریداری کرده‌اند.

 مردم خودروی داخلی را گرانتر و با کیفیت پائین‌تر خریده‌اند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، محمد شریعتمداری در حاشیه افتتاح خط تولید وانت دوکابین ایسوزو در بهمن موتور اظهار کرد: 26 درصد از قطعات وانت دوکابین ایسوزو در شروع کار تولید این خودرو از داخل تأمین می‌شود و قرار است این سهم تا پایان سال به 40 درصد افزایش یابد.
وی گفت: صنعت خودروسازی ما با وجود همه افت و خیزها و فراز و فرودها همچنین فشارهای ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌های پس از آن در انتقال فناوری و دانش فنی و سرمایه و دسترسی به امکانات برای تولید برتر تا حدود زیادی راه خود را پیدا کرده است.
شریعتمداری با بیان "مردم شریف ما در این سالها همراه تولید داخلی بوده‌اند" افزود: مردم بعضاً تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائینتر از مشابه خارجی خریداری کرده‌اند.
وی گفت: مردم ما همچنین در یک جهاد دیگری که حمایت از تولید داخلی است شرکت کرده‌اند و ما باید از این روحیه مردم پاسداری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا در آینده نه‌چندان دور کیفیت تولید محصولات ایرانی در خور و شایسته مردم ایران باشد.
شریعتمداری با ابراز "تلاش ما در این جهت است" افزود: تا چندی پیش تنها 52 قطعه از قطعات خودرو تحت کنترل استاندارد قرار داشت که شورای راهبردی استاندارد تصویب کرده و به‌زودی با توافقی که با کارخانه‌های سازنده خودرو به‌عمل آمده است ما به این سمت حرکت می‌کنیم که خودروی ساخته شده کامل را استاندارد کنیم.
وی گفت: همچنین در حوزه اجرای مقررات و ضوابط فنی ما با صنعت خودرو مذاکره کردیم که استاندارد محصولات پرتولید مانند پراید و پژو را به مقررات یورو نزدیک کنند و امیدواریم به‌زودی کیفیت خودروی داخلی ما با اجرای مقررات بسیار بهتر و مطلوبتر و شایسته مردم شریف ما باشد.
شریعتمداری افزود: نگاه صرف تولیدات به بازار داخلی به سر آمده است و در دوران پساتحریم دولت اجازه نمی‌دهد از این فرصتی که به وجود آمده است مجدداً فروشندگان خارجی فقط محصولات خود را در بازار داخلی ما جستجو کنند بلکه ما به‌دنبال سرمایه گذاری مشترک هستیم، امروز با ژاپنی‌ها و فردا با سایر کشورهای دنیا ما خودروهای تولیدی خود را متناسب با استانداردهای جهان توسعه دهیم. اگر محصولات آنها را در داخل تولید می‌کنیم بازار منطقه آنها در اختیار ما باشد و هم قطعه سازان و هم تولیدکنندگان خودرو ما به بازار منطقه دسترسی داشته باشند و تحت لیسانسی و با استانداردهای موجود برندهای مشهور دنیا در داخل تولید کنند که مطمئن هستیم در جهت اقتصاد مقاومتی به اجرا گذاشته خواهد شد.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان